شماره تماس : 23-88641720

پارک ملی پامیر در تاجیکستان

عکس


پارک ملی پامیر در تاجیکستان

برای بازدید از یک جاذبه ی گردشگری بکر و دیدنی برای تفریح در طبیعت، سفر به تاجیکستان و بازدید از پارک ملی پامیر گزینه ی خوبی می تواند باشد.

رشته کوهی به نام پامیر وجود دارد که به هیمالیا متصل می شود و به عنوان یکی از مرتفع ترین نقاط جهان به شمار می آید و بام جهان نیز نامیده شده است. وسعت این پارک به دو میلیون هکتار می رسد که بخش اعظم آن را مناطق کوهستانی پامیرو گونه های در حال انقراضی همچون؛ گوسفند مارکوپولو و پلنگ های برفی تشکیل می دهد؛ از این رو در سال ۲۰۱۳ میلادی این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. همچنین پارک نامبرده مکان مناسبی برای انجام تحقیقات زیست شناسی می باشد.

افراد علاقه مند به طبیعت گردی و ماجراجویی در این پارک ملی می توانند با انواع و اقسام پوشش های گیاهی، گونه های نادری از حیوانات (خرس قهوه ای، پلنگ برفی، گرگ ها، مارخور (نوعی گوزن)، گوسفند مارکو پولو و … )، دره ها ،کوه ها و دشت های سرسبز آشنا شده و از بازدید از آن ها لذت ببرند چرا که گردش در این پارک تجربیات تکرار نشدنی را به بار می آورد.

یکی از دلایل عمده وجود گردشگران بسیار به طور سالانه در پارک ملی پامیر وجود دریاچه های مختلف، کوه نوردی، منظره ی حیات وحش و طبیعت بی همتا، امکان اسکی کردن، تجربه ی کمپینگ است و نکته قابل توجه این محل نزدیکی آن به کشور خودمان ایران است که آن را تبدیل به مقصد بسیار مناسبی برای سفر کرده است.

شایان ذکر است، زمان بازدید ازاین پارک همانند سایر پارک های ملی درکلیه ی فصول سال آماده ی حضور بازدیدکنندگان باز می باشد اما بهترین زمان، در فصول بهار و تابستان است؛ زیرا در این زمان ها طبیعت رنگارنگ تر و از شرایط آب و هوایی بهتری برخوردار است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.