شماره تماس : 23-88641720

اخذ اقامت یونان با تمکن مالی

اخذ اقامت یونان با تمکن مالی

اقامت تمکن مالی یونان که به عنوان ویزای بازنشستگی یا FIP هم شناخته می شود به دنبال جذب اتباع غیر اتحادیه اروپا با درآمد مستقل است. مقامات مهاجرت یونان همچنین ممکن است به صلاحدید خود، درخواست های افراد غیر بازنشسته را که می توانند شرایط واجد شرایط بودن مالی برنامه را برآورده کنند، در نظر بگیرند.

اقامت تمکن مالی یونان برای 2 سال صادر می شود و پس از آن هر 3 سال یکبار قابل تمدید است. اخذ اقامت یونان با تمکن مالی یونان، اجازه هیچ گونه فعالیت اقتصادی یا سرمایه گذاری در این کشور را نمی دهد.

به طور کلی اخذ اقامت یونان با تمکن مالی برای کسانی که توانایی حمایت و اسکان خود و افراد تحت تکفل خود را بدون نیاز به فعالیت اقتصادی و شغل یا سرمایه گذاری در داخل کشور دارند می باشد با این حال، شما مجاز به کار از راه دور برای یک کارفرمای خارج از کشور یا خدمات رسانی به مشتریان دریایی از داخل یونان هستید.

اقامت تمکن مالی یونان راهی ساده برای اقامت یونان و یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال گذراندن 6 ماه یا بیشتر در سال در یونان هستند، می باشد.

برای اینکه واجد شرایط اخذ اقامت یونان با تمکن مالی شوید باید نشان دهید که در طول اقامت خود در این کشور باری بر دوش دولت یونان نخواهید بود. دو راه برای واجد شرایط بودن وجود دارد:

  • بر اساس درآمد غیر حقوقی و غیرفعال (یعنی بدون حقوق و دستمزد) درخواست دهید.
  • بر اساس پس انداز اقدام کنید.
اخذ اقامت یونان با تمکن مالی یونان

درخواست اقامت یونان بر اساس درآمد ثابت، مکرر و بدون حقوق

 برای واجد شرایط بودن برای این ویزای 2 ساله به عنوان یک متقاضی مجرد، باید ثابت کنید که حداقل 2000 یورو در ماه درآمد دارید و باید ثابت کنید که درآمد پایدار و تکرار شونده ای مانند حقوق بازنشستگی، درآمد اجاره بلندمدت، سود سهام، حق امتیاز یا درآمدهای بهره با نرخ ثابت 2000 یورو یا بیشتر در ماه و پرداخت‌های مستمری بالای 2000 یورو به دست می آورید.

و در صورتیکه به عنوان یک زوج متأهل درخواست می دهید، باید درآمد واجد شرایط 2000 یورو را به اضافه 20% (400 یورو) در ماه برای همسر نشان دهید و برای هر فرزند وابسته اضافی، باید 15% (300 یورو) درآمد اضافی در ماه نشان دهید.

درخواست اقامت یونان بر اساس پس انداز

اگر درآمد واجد شرایط و پایداری برای برآورده کردن شرایط فوق را ندارید، می توانید بر اساس پس انداز خود درخواست دهید. با توجه به اینکه اقامت تمکن مالی یونان برای یک دوره 2 ساله صادر می شود، باید ثابت کنید که پس انداز کافی برای اسکان و حمایت از خود، همراه با افراد وابسته، در یونان برای این مدت زمان دارید که حدوداً باید 48000 یورو پس انداز در دسترس داشته باشید و اگر به عنوان یک زوج متاهل درخواست می دهید، این مبلغ به 57600 یورو می رسد و اگر به عنوان یک خانواده چهار نفره درخواست دهید (زوج متأهل با دو فرزند خردسال تحت تکفل)، باید حداقل 86400 یورو پس انداز داشته باشید.

نکته کلیدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که متقاضی باید برای واجد شرایط بودن باید یک سند بانکی ارائه دهد که تأیید کند فرد دارای امکانات کافی برای زندگی است همچنین باید تمام وجوه پس انداز را برای کل خانواده در طول مدت اقامت 2 ساله ی خود را از قبل به بانک ملی یونان منتقل کنید و در این حساب باقی بماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر طبق آخرین و به روزترین اطلاعات، می توانید وب سایت و یا صفحات شرکت ساحل آفتاب را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

حداقل-شرایط-مالی اقامت تمکن مالی یونان در سال 2022 ساحل آفتاب
اقامت تمکن مالی یونان شرایط 2023
اخذ اقامت دائم یونان
اخذ اقامت یونان شرایط 2023
خرید ملک در کشور یونان
خرید ملک در یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.