شماره تماس : 23-88641720

برای خریدن ملک در یونان ارزش ملک خریداری شده چقدر باید باشد؟

برای خرید ملک در یونان ارزش ملک خریداری شده چقدر باید باشد؟

خرید ملک در یونان به عنوان یکی از جذاب ترین راه های اخذ اقامت این کشور برای سرمایه گذاران به شمار می رود. کشور یونان در تاریخ ۱۸ آوریل سال۲۰۱۳ میلادی با هدف جذب سرمایه گذاران خارجی، قانون اخذ اقامت این کشور را وضع کرده است. بر طبق این قانون سرمایه گذاران خارجی می توانند با خرید ملک مطابق ارزش تعیین شده اقامت این کشور را دریافت کنند.

قیمت خرید ملک در کشور یونان

اقامت با خرید ملک در یونان ساحل آفتاب

قیمت خرید ملک در یونان تا حد قابل توجهی به موقعیت ملک و همچنین شهر مورد نظر وابسته است. علاوه بر این عواملی مانند متراژ، تعداد اتاق خواب، سال ساخت و … نیز می تواند در قیمت گذاری ملک مورد نظر تاثیر گذار باشد. عموما خانه ها در کشور یونان به دو دسته ویلایی و آپارتمانی تقسیم بندی می شوند. قیمت خانه های ویلایی و آپارتمانی در یونان به شرح زیر است:

نرخ خرید ملک ویلایی در یونان

نرخ خرید ملک در یونان تا حد زیادی به منطقه مورد نظر وابسته است. به طور مقال در منطقه آتن مبلغ ۲۵۰۰۰۰ یورو یک ملک ویلایی ۴ خوابه را خریداری کنند‌. این در حالی است که در اطراف شهر می توان تنها با مبلغی معادل ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار یورو ملک دو یا سه خوابه را خریداری نمود.

نرخ خرید ملک آپارتمانی در یونان

خرید ملک آپارتمانی در یونان سرمایه کمتری را می طلبد. چرا که عموما منازل آپارتمانی در این کشور از متراژ کمتری برخوردار هستند. به طور مثال سرمایه گذاران می توانند با پرداخت مبلغی معادل ۱۰۰ هزار یورو در آتن یا آتیکا ملکی به متراژ ۵۰ متر مربع را خریداری کنند.

حداقل سرمایه لازم برای خریدن ملک در یونان و اخذ اقامت

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، خرید ملک در یونان به عنوان یکی از راه های اخذ اقامت این کشور شناخته می شود. با این حال دولت یونان برای سرمایه گذاران محدودیتی در این زمینه در نظر گرفته است. سرمایه گذاران برای اخذ اقامت این کشور باید ملکی به ارزش حداقل ۲۵۰۰۰۰ یورو را خریداری کنند. پس از خرید این ملک در ابتدا اقامت یکساله این کشور و پس از ۵ سال و در صورت عدم فروش و یا سابقه کیفری اقامت دائم به سرمایه گذاران داده می شود.

سخن پایانی

اگر در پروسه خرید ملک از مشورت یک وکیل مجرب کمک بگیرید ریسک این پروسه تا حد زیادی کاهش پیدا می­کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید ملک در یونان می­توانید با متخصصان ما در شرکت ساحل آفتاب تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

حداقل-شرایط-مالی اقامت تمکن مالی یونان در سال 2022 ساحل آفتاب
اخذ اقامت طلایی یونان شرایط 2023
سرمایه گذاری مناسب ویزای طلایی
اقامت تمکن مالی یونان شرایط 2023
خرید ملک در کشور یونان
اخذ اقامت یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.