شماره تماس : 23-88641720

اقامت تمکن مالی پرتغال (شرایط 2023)

اقامت تمکن مالی پرتغال (شرایط 2023)

اقامت تمکن مالی پرتغال 2023 عنوان مقاله ای است که در این بخش قصد داریم شمارا با تمامی شرایط آشنا نماییم. مطالعه کامل این بخش تقریبا 30 دقیقه زمان لازم دارد. شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

ویزای-تمکن-مالی-پرتغال ساحل آفتاب

پرتغال به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد جذاب برای مهاجران از سراسر جهان است. با افزایش محبوبیت پرتغال در سال 2023، افراد بیشتری به برنامه های مهاجرت در پرتغال نگاه می کنند. اخیراً اقامت تمکن مالی پرتغال بیشتر توجه جهانی را به خود جلب کرده است زیرا یک گزینه قابل اعتماد برای کسانی است که می خواهند به پرتغال مهاجرت کنند و اجازه اقامت اروپا را دریافت کنند.

اقامت تمکن مالی پرتغال که به عنوان ویزای D7 یا ویزای بازنشستگی شناخته می شود که یک ویزای اقامت است که برای افرادی با امکانات مستقل طراحی شده است که درآمد غیرفعال دارند یا از راه دور درآمد کسب می کنند.

پرتغال در واقع یک مقصد عالی برای کارآفرینان، سهامداران منفعل و بازنشستگان محسوب می شود زیرا این کشور نه تنها کشوری امن و با ثبات است، بلکه استانداردهای بالای زندگی با نرخ نسبتاً مقرون به صرفه، سطح بالای مراقبت های بهداشتی، قیمت جذاب املاک و مزایای مالیاتی، همگی جذابیت های بزرگی است.

هدف کلی دولت پرتغال از طرح اقامت تمکن مالی پرتغال جذب سرمایه گذاران خارجی است و یک مجوز اقامت موقت مقرون به صرفه است که برای اتباع غیر اتحادیه اروپا با امکانات مستقل طراحی شده است که از نظر مالی مستقل هستند و بودجه کافی برای حمایت از خود در طول اقامت در پرتغال داشته باشند صادر می شود.

در واقع متقاضیان باید بتوانند خودکفایی مالی خود را از طریق داشتن درآمد غیرفعال منظم و ثابت یا از طریق داشتن مقدار مشخصی پس انداز نشان دهند. تنها در این صورت می توانند مجوز اقامت با حق کارکردن در پرتغال را دریافت کنند. اگرچه اقامت تمکن مالی پرتغال برای افرادی با درآمد غیرفعال است، اما این کشور بر خلاف سایر کشورهای دیگر مانع از داشتن درآمد حرفه ای نمی شود که این مزیت بزرگی محسوب می شود.

اقامت تمکن مالی پرتغال یک ویزای ورود به پرتغال است که به طور خاص برای خارجی ها طراحی شده است و فقط برای 4 ماه اعتبار دارد و کارت اقامت برای 2 سال صادر می شود، تا زمانی که متقاضی همچنان شرایط لازم را داشته باشد، برای 3 سال دیگر قابل تمدید است.

هنگامی که متقاضی شرایط اقامت فیزیکی و تابعیت را برآورده می کند، بعد از 5 سال میتواند برای دریافت اقامت دائم و یا شهروندی اقدام کند.

روند درخواست، مدارک زیادی نیاز دارد و با توجه به الزامات خاص هر سفارت قابل تغییر است (هر کدام حق دارند قوانین خود را تنظیم کنند).

شما نمی توانید برای درخواست اقامت تمکن مالی پرتغال از داخل پرتغال درخواست دهید. در عوض، شما باید در سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور اقامت خود درخواست دهید.

حداقل درآمد غیر فعال مشروط برای دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال 2023

حداقل-در-آمد-غیرفعال-مشروط ساحل آفتاب

حداقل میزان درآمد مورد نیاز برای دریافت اقامت تمکن مالی (ویزای D7) بر اساس حداقل دستمزد در پرتغال تعیین می شود و این میزان در سال 2023، 705 یورو در ماه است که نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و در صورت درخواست ویزا برای خانواده متقاضی این مبلغ افزایش می یابد، شما باید 50% از این مبلغ را برای همسر و 30% برای هر فرزند تحت تکفل زیر 18 سال اضافه کنید که ماهانه معادل 355 یورو برای همسر می شود و  212 یورو به ازای هر فرزند می شود.

درآمد می تواند به شکل اشتغال پایدار، سهام قابل انتقال، سود سهام از سرمایه گذاری ها یا از یک شرکت محدود، حقوق بازنشستگی، سرمایه گذاری، بهره، سود حاصل از حساب پس انداز بانکی در کشور خود، درآمد حاصل از اجاره ملک و مالکیت معنوی، حقوق کار از راه دور، مزایا و حق امتیازها، مستمری یا موارد دیگر باشد، البته تا زمانی که این درآمدها، ثابت و تکرار شونده باشند، و بتوان در حین اقامت در پرتغال از راه دور به دست آورد.

اقامت تمکن مالی پرتغال برای کارآفرینان، سهامداران منفعل و بازنشستگان گزینه عالی محسوب می شود.

عضو خانواده

درآمد سالانه متقاضی

متقاضی اصلی

8.460 یورو

همسر

4.230 یورو

فرزند

2.358 یورو

البته هزینه در برخی شهرهای پرتغال به ویژه در شهرهای بزرگ گران تر می شود بنابراین ما حداقل 1000 یورو در ماه را برای یک متقاضی مجرد توصیه می کنیم تا شانس شما برای یک درخواست موفق را افزایش دهد.

علاوه بر درآمد ماهانه، باید مدرکی مبنی بر داشتن حساب بانکی در بانک پرتغال با پس انداز کافی برای حمایت از خود و خانواده تان در طول اقامت در پرتغال نشان دهید. قبل از ارسال درخواست اقامت تمکن مالی پرتغال باید این وجوه را به حساب بانکی پرتغال خود واریز کنید و مقدار پس انداز با افزایش افراد تحت تکلف افزایش نمی یابد بنابراین استفاده از آن پس از دریافت کارت اقامت، مجاز است.

شرایط دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال در سال 2023

شرایط دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال-ساحل آفتاب
  • متقاضیان باید بالای 18 سال باشند و از اتباع غیر اتحادیه اروپا باشند.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

شما باید مدارکی از سوابق کیفری خود در کشوری که در 2 سال گذشته در آن زندگی کرده اید برای این درخواست ارائه دهید. به طور معمول، برای موفقیت در درخواست ویزای “اقامت تمکن مالی پرتغال” به یک سابقه کیفری تمیز نیاز دارید. اما می توانید با یک جرم جزئی در سابقه خود باز هم درخواست دهید البته در صورتیکه قوانین کشور پرتغال آن جرم را با کمتر از 1 سال حبس مجازات می‌کند، می‌توانید درخواست دهید اما باز هم اگر شرایط شما اینطور است، ما به شدت توصیه می کنیم با یک وکیل با تجربه مهاجرت برای رسیدگی به درخواست خود همکاری کنید. شرکت ساحل آفتاب با تیم حرفه ای خود متشکل از وکلا و کارشناسان با تجربه می تواند شما در این زمینه یاری کند لذا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما درتماس باشید.

  • پوشش بیمه سلامت

هنگامی که مقیم پرتغال شدید، می توانید به سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی پرتغال دسترسی داشته باشید. اما در این میان، در حالی که منتظر اجازه اقامت خود هستید، به بیمه درمانی کامل نیاز دارید تا در صورت بروز مشکل، شما را پوشش دهد. توصیه می‌کنیم حداقل 6 ماه، اما ترجیحاً 12 ماه برای هرگونه تأخیر در صدور مجوز اقامت خود، پوشش بیمه داشته باشید.

  • اثبات درآمد کار غیرفعال یا از راه دور

داشتن مدرکی دال بر پس انداز کافی و توانایی تأمین مالی خود و خانواده خود در این کشور شرط اصلی اقامت تمکن مالی پرتغال است. برای اثبات درآمد به دو نوع سند اصلی نیاز دارید.

  • صورت‌حساب‌های بانکی حداقل به مدت 6 ماه که درآمد وارد شده به حساب شما را نشان می‌دهد. (توجه: استفاده از حساب بانکی کشور خود برای این منظور خوب است).
  • به مدرکی نیاز دارید که نشان دهد درآمد از کجا آمده است به عنوان مثال:
  • برای حقوق کار از راه دور می توانید از فیش حقوقی استفاده کنید.
  • برای سود سهام، می توانید کوپن های سود سهام یا بیانیه ای از حساب سرمایه گذاری خود را نشان دهید.
  • برای درآمد اجاره، می توانید مدرکی دال بر قرارداد با مستاجران خود نشان دهید.
  • برای بازنشستگی دولتی، می توانید نامه واجد شرایط بودن بازنشستگی خود را از دولت خود نشان دهید.
  • عنصر اصلی زندگی روزمره در پرتغال NIF است.

قبل از شروع درخواست ویزای اقامت تمکن مالی پرتغال از کشور خود، باید NIF (شماره مالیاتی پرتغال) خود را دریافت کنید. این برای درخواست مجوز اقامت شما در هنگام اقامت در پرتغال ضروری است.

  • حساب بانکی پرتغال

قبل از ارسال درخواست خود علاوه بر شماره مالیاتی / NIF ، باید یک حساب بانکی پرتغالی باز کنید. تا پس انداز خود را سپرده گذاری کنید و مبلغ مورد نیاز را به حساب بانکی جدید پرتغالی خود واریز کنید.

درست مانند NIF، حساب بانکی را می توان از راه دور با استفاده از سرویسی مانند Bordr یا از طریق وکیل، ایجاد کرد. داشتن یک حساب بانکی در پرتغال از ابتدا، زندگی روزمره شما را در این کشور آسان تر می کند.

  • داشتن یک آدرس در پرتغال

اقامت تمکن مالی پرتغال مستلزم آن است که پرتغال را خانه اصلی خود قرار دهید و مقیم مالیاتی پرتغال شوید از این رو ابتدا به یک آدرس در پرتغال نیاز دارید بنابراین متقاضیان برای دریافت مجوز اقامت تمکن مالی پرتغال باید در این کشور خانه ایی را خریداری یا اجاره کنند. آنها باید اسناد خرید ملک یا قرارداد اجاره را ارائه دهند تا ثابت کنند که در پرتغال مسکن دارند و هیچ محدودیتی برای هزینه ملک و موقعیت مکانی وجود ندارد، اما مساحت باید به اندازه ای باشد که متقاضی اصلی و خانواده آنها را در خود جای دهد.

پس از دریافت موفقیت آمیز ویزای اقامت تمکن مالی پرتغال و بعد از آن مجوز اقامت کشور پرتغال، آن آدرس باید به NIF شما در وب سایت سازمان مالیاتی پیوند داده شود بنابراین NIF شما با استفاده از آدرس اصلی شما در خارج از کشور یا آدرس وکیل شما راه اندازی می شود.

زمانی که NIF شما به یک آدرس پرتغالی متصل شود، معمولاً یک مقیم مالیاتی پرتغال در نظر گرفته می‌شوید.

  • مدرک اقامت

در گذشته، بسیاری از سفارتخانه های پرتغال برای درخواست ویزای اقامت تمکن مالی پرتغال، رزرو هتل یا Airbnb را می پذیرفتند. این دیگر در مورد اکثر سفارتخانه ها صدق نمی کند. با افزایش تعداد متقاضیان اقامت تمکن مالی پرتغال، سفارتخانه ها سخت گیری بیشتری نسبت به شرایط خود دارند. اکنون اکثراً قبل از اینکه درخواست شما را بپذیرند، مدرکی مبنی بر قرارداد اجاره 12 ماهه با صاحبخانه در پرتغال یا اسناد ملکی درخواست می کنند.

از طرف دیگر، اگر دوستان یا بستگانی دارید که قبلاً در پرتغال زندگی می کنند، ممکن است بتوانید نامه ای از آنها ارسال کنید و از شما دعوت کند که به طور موقت با آنها زندگی کنید. شما باید این نامه را به همراه بقیه مدارک خود به کنسولگری ارسال کنید.

  • زمان بندی برای تاریخ شروع قرارداد اجاره و ارسال درخواست اقامت، یک مسئله دشوار است.

در حالت ایده آل، خرید یا اجاره ملک در پرتغال باید قبل از ارسال درخواست اقامت تمکن مالی پرتغال شروع شود، زیرا در این صورت به عنوان مدرکی عمل می کند که شما واقعاً یک آدرس در پرتغال دارید. با در نظر گرفتن جدول زمانی پردازش اقامت تمکن مالی پرتغال در اکثر سفارتخانه های پرتغال، توصیه می کنیم قرارداد اجاره 12 ماهه خود را حدود 60 روز پس از تاریخ ملاقات مورد نظر خود در سفارت پرتغال آغاز کنید.

  • برای حفظ اقامت، باید پرتغال را کشور اصلی اقامت خود قرار دهید و همچنین مقیم مالیاتی شوید.

این بدان معناست که برای حفظ اقامت مالیاتی در پرتغال شما باید بتوانید حداقل 16 ماه را در طول دوره 2 ساله اول اقامت در پرتغال سپری کنید تا وضعیت خود را حفظ کنید همچنین باید 6 ماه متوالی در سال یا 8 ماه غیرمتوالی در سال، در خارج از پرتغال نباشید تا مجوز اقامت شما باطل نشود. هنگامی که مقیم شدید، باید درآمد جهانی خود را هر سال به پرتغال اعلام کنید (با طرح NHR ممکن است بتوانید از پرداخت مالیات بر درآمد به پرتغال معاف شوید یا با درصد کمتری مالیات بپردازید).

  • با استفاده از مجوز اقامت تمکن مالی پرتغال می توانید اعضای خانواده تان را در صورت وابستگی، با خود به پرتغال بیاورید. برای انجام این کار، به مدرکی مبنی بر وجوه کافی (هم درآمد غیرفعال و هم پس‌انداز) برای پوشش همه آنها نیاز دارید اعضای خانواده که می توانند شامل شوند عبارتند از:
  • همسر یا شریک طولانی مدت بیش از دو سال (اگر همسر یا شریک طولانی مدت شما منبع درآمد غیرفعال خود را دارد، ما به شدت توصیه می کنیم برای 2 ویزای جداگانه اقدام کنید زیرا زمان پردازش ویزا در سفارت سریعتر است.)
  • کودکان تحت تکفل زیر 18 سال
  • کودکان وابسته زیر 25 سال (تا زمانی که در تحصیل و آموزش تمام وقت هستند)
  • والدین بالای 66 سال یا از نظر مالی کاملا وابسته به شما هستند. توجه: آنها باید تا زمانی که در پرتغال اقامت دارند با شما زندگی کنند.
  • سایر اقوام، مانند خواهر و برادر، واجد شرایط پیوستن به درخواست شما نیستند مگر آنکه زیر سن قانونی و به متقاضی وابسته باشند.

با تیم مجرب شرکت ساحل آفتاب برای مشاوره تخصصی در مورد کلیه شرایط ویزای اقامت تمکن مالی پرتغال تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که در مورد هر مرحله مشاوره ارائه دهیم یا شما را در کل فرآیند از ابتدا تا انتها راهنمایی کنیم.

لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال در سال 2023

لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار برای همه متقاضیان
  • فرم درخواست ویزای اقامت تمکن مالی پرتغال
  • 2 قطعه عکس پاسپورت
  • مدرک اقامت (به عنوان مثال: اسناد ملک، قرارداد اجاره، یا نامه از دوستان در پرتغال اگر با آنها اقامت دارید)
  • اثبات سابقه کیفری پاک در کشور محل اقامت فعلی شما
  • بیمه درمانی خصوصی یا بیمه مسافرتی مناسب برای 12 ماه
  • صورت‌ حساب‌های بانکی 6 ماهه (از هر بانکی) ، که مدرکی دال بر درآمد غیرفعال یا از راه دور منظم شما را نشان می‌دهد.

مزایای داشتن اقامت تمکن مالی پرتغال در سال 2023

مزایای داشتن اقامت تمکن مالی پرتغال
  • شخصی که مجوز اقامت تمکن مالی پرتغال را دریافت کرده است نیز طبق قوانین اتحاد خانواده اتحادیه اروپا در این کشور، می تواند برای خانواده خود اجازه اقامت دریافت کند. خانواده واجد شرایط عبارتند از: همسر یا شریک زندگی، والدین، فرزندان زیر 18 سال و فرزندان تحت تکلف بالای 18 سال (یعنی که در حال تحصیل و وابسته به حمایت والدین خود هستند) و خواهر و برادرهایی که زیر سن قانونی هستند.
  • حق سفر آزادانه در داخل پرتغال و داشتن سفر بدون ویزا به تمام کشورهای حوزه شنگن، علاوه بر این، آنها می توانند تا 90 روز در هر 180 روز، در کشور دیگری بمانند.
  • آب و هوای گرم و استانداردهای بالای زندگی
  • می توانید به مراقبت های بهداشتی دولتی با کیفیت بالا دسترسی داشته باشید که بیشتر آنها رایگان یا کم هزینه هستند.
  • استاندارد بالای مراقبت های بهداشتی و آموزشی و دسترسی به سایر حقوق اقامت از جمله: آموزش حرفه ای، تامین اجتماعی، اتحادیه های کارگری و حمایت از قانون پرتغال.
  • حق زندگی، تحصیل، کار یا راه اندازی کسب و کار در پرتغال.
  • اقامت در یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی از نظر هزینه زندگی
  • داشتن زندگی آرام و امن زیرا پرتغال یکی از امن ترین کشورهای جهان است.
  • برای دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال، متقاضی نیازی به سرمایه گذاری در اقتصاد کشور ندارد.
  • ساکنان مالیاتی جدید می توانند به مدت 10 سال از برنامه مالیاتی ویژه پرتغال، طرح (NHR) بهره مند شوند.

اگر خارجی ها بیش از 183 روز در سال را در پرتغال بگذرانند، ساکنان مالیاتی این کشور می شوند و به یک “مقیم غیرعادی” پرتغال تبدیل می شوند و از مزایای مالیاتی طرح NHR برخوردار می شوند یعنی مالیات بسیار کم و در برخی موارد بدون مالیات بر درآمد اگر منشأ درآمد از خارج پرتغال باشد، چه از حقوق بازنشستگی، سود سهام، منافع، حق امتیاز یا املاک و مستغلات

  • اخذ تابعیت پرتغال پس از 5 سال

یک مقیم پرتغال پس از 5 سال از داشتن مجوز اقامت موقت، مشروط به رعایت معیارهای خاصی می تواند برای اقامت دائم یا شهروندی پرتغال درخواست دهد. علاوه بر این، پاسپورت پرتغالی به دارنده آن اجازه می دهد تا به 188 کشور دنیا بدون ویزا سفر کرده و در هر کشوری از اتحادیه اروپا زندگی کند.

  • پرتغال اجازه داشتن تابعیت مضاعف را می دهد یعنی می توانید دوتابعیتی باشید و برای اینکه شهروند پرتغال شوید نیازی به رها کردن گذرنامه و تابعیت اصلی خود ندارید البته اگر قانون کشور خود تابعیت چندگانه را ممنوع نمی کند.

شرایط حفظ اقامت تمکن مالی پرتغال چیست؟

شرایط-حفظ-اقامت-تمکن-مالی-پرتغال-چیست؟ ساحل آفتاب

طبق قوانین در سال 2023 ، در طول 2 سال اول ویزا، لازم است دارنده ویزا حداقل به مدت 16 ماه در کشور بماند. آنها همچنین باید حداقل 23 ماه در 3 سال بعد در کشور اقامت داشته باشند. در صورتی که فرد 6 ماه متوالی از کشور غایب باشد، ویزا ممکن است پس گرفته شود.

پس از اخذ اقامت دائم، شرایط اقامت حداقل 30 ماه در هر دوره 5 ساله خواهد بود، با احتمال از دست دادن اقامت در صورت عدم حضور 25 ماه متوالی.

در صورتی که فرد مجبور باشد به دلایل خاصی مانند تعهدات حرفه ای، در کشور خود وقت بگذراند، استثناهایی از قوانین مربوط به غیبت وجود دارد.

فرآیند دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال در سال 2023

طبق قوانین در سال 2023 ، متقاضیان باید قبل از درخواست یک شماره NIF  (شماره مالیات رسمی پرتغالی) که برای هر تراکنش مالی در این کشور ضروری است، دریافت کنند. آنها باید همچنین یک حساب بانکی در پرتغال باز کنند و ملکی را اجاره یا خریداری کنند زیرا آنها باید محل اقامت خود را در پرتغال با خرید یا اجاره ملک تضمین کنند. سپس آنها درخواست خود را به صورت آنلاین از طریق کنسولگری پرتغال انجام می دهند، که برای آن نیاز دارند مدارک خود را ارائه دهند از جمله:

  • گذرنامه ای که حداقل 6 ماه معتبر باشد.
  • 2 قطعه عکس رنگی در اندازه پاسپورت
  • اظهارنامه ای که دلیل آن را بیان می کند.
  • دریافت اقامت کشور پرتغال
  • مدارک اقامت در پرتغال
  • بیمه نامه درمانی معتبر برای پرتغال یا قولنامه ای که تضمین می کند بیمه نامه درمانی در پرتغال به دست می آید.
  • مدرک درآمد و امور مالی آنها
  • گواهی سابقه کیفری و گواهی بیمه مسافرتی

توجه داشته باشید باید مدارک شما به پرتغالی ترجمه شده و آپوستیل باشد.

معمولا مهلت تصمیم گیری در مورد اعطای ویزای اقامت تمکن مالی پرتغال، 60 روز است. پس از آن در صورت تأیید درخواست اقامت تمکن مالی پرتغال، متقاضی برای دریافت ویزا، به سفارت پرتغال در کشور محل اقامت خود دعوت می شود. متقاضی باید پاسپورت خود را برای دریافت ویزا تحویل دهد. ویزا برای 2 بار ورود به پرتغال معتبر است و حق اقامت تا 6 ماه در پرتغال را می دهد. و فرد باید طی 4 ماه به پرتغال سفر کند و برای اقامت اقدام کند.

متقاضی با این ویزا، وارد پرتغال می شود و در روز تعیین شده برای ارائه اطلاعات بیومتریک خود به دفتر SEF می آید. در این قرار، مسئول SEF عکس، اثر انگشت و امضای شما را می گیرد. آنها همچنین از شما می خواهند که سایر جزئیات از جمله تاریخ تولد، حرفه، نام والدین و شماره NIF خود را تأیید کنید. سپس برای صدور اجازه اقامت باید هزینه ای بپردازید. پس از انجام این کار، اجازه اقامت شما پردازش می شود و از طریق پست به آدرس شما در پرتغال ارسال می شود. جدول زمانی برای پردازش ممکن است متفاوت باشد و ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

هنگامی که اجازه اقامت خود را دریافت کردید، می توانید به تمام مزایای اقامت کشور پرتغال، از جمله مراقبت های بهداشتی دولتی و حق کار یا راه اندازی کسب و کار در پرتغال دسترسی داشته باشید.

تیم وکلا و کارشناسان ما در شرکت ساحل آفتاب می توانند شما را در فرآیند درخواست اقامت تمکن مالی پرتغال، کامل راهنمایی کنند ما خدمات با کیفیتی را برای مهاجرت و اخذ اقامت در مدت کوتاه ارائه می دهیم و کل فرآیند توسط وکلای واجد شرایط ما هدایت می شود. برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

اولین مجوز اقامت شما معمولاً برای یک دوره 2 ساله معتبر خواهد بود. در این مرحله باید آن را تمدید کنید. تمدید دوم به مدت سه سال به طول می انجامد.

پس از حفظ وضعیت اقامت خود به مدت 5 سال، واجد شرایط درخواست اقامت دائم پرتغال یا تابعیت پرتغال خواهید بود. پس از دریافت شهروندی، می توانید برای پاسپورت پرتغالی درخواست دهید. کشور پرتغال داشتن تابعیت مضاعف را قبول دارد که یک مزیت عالی است.

 شهروندی پرتغال به شما به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا حقوق کامل می دهد و شهروندی اتحادیه اروپا مزایای زیادی به همراه دارد از جمله:

  • زندگی، کار، تجارت، تحصیل یا بازنشستگی آزادانه در 30 کشور اتحادیه اروپا و EEA
  • یک راه فرار امن و مطمئن در مواقعی که بحران داشته باشید.
  • دسترسی به شهریه های مطلوب اتحادیه اروپا در دانشگاه های برتر
  • به راحتی به مزایای مراقبت های بهداشتی ملی دسترسی داشته باشید، بسیاری از آنها رایگان هستند.
  • سفر بدون ویزا به حداقل 153 کشور
  • از قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا بهره مند شوید.
  • تابعیت خود را به همسر و فرزندان خود بسپارید.

به طور کلی این مقاله یک نمای کلی از اقامت تمکن مالی پرتغال، از جمله الزامات کلیدی و فرآیند درخواست ویزا و غیره ارائه کرده است.

جدول اقامت تمکن مالی پرتغال در یک نگاه

شرایط اقامت فیزیکی 183 روز متوالی در سال
اقامت مالیاتی در پرتغال الزامی است زیرا 6 ماه در سال را در این کشور زندگی می کنید.
درآمد غیر فعال حداقل 705 یورو
سرمایه گذاری نیاز ندارد
زمان دریافت شهروندی پرتغال پس از 5 سال
دسترسی به طرح مالیاتی NHR بله
اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس واجد شرایط درخواست اقامت تمکن مالی پرتغال نیستند

سوالات متداول در خصوص اقامت تمكن مالی پرتغال

سخن پایانی

مجوز اقامت تمکن مالی پرتغال برای کسانی که درآمد غیرفعال دارند، مانند حقوق بازنشستگی یا کار از راه دور، مناسب است همچنین برای کسانی که مایل به سرمایه گذاری بزرگ نیستند و قصد دارند تمام وقت در پرتغال زندگی کنند، بهترین است.اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال هستید، می توانیم به شما کمک کنیم. وکلا و کارشناسان خبره ی ما در شرکت ساحل آفتاب به افراد زیادی کمک کرده اند که به پرتغال مهاجرت کنند. خوشحال می شویم به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و به روزترین اطلاعات در سال 2023 ، وب سایت ما و یا صفحات ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

مطالب مرتبط

خرید خانه در پرتغال
خرید ملک در پرتغال شرایط 2023
ویزای طلایی پرتغال 1
اخذ اقامت طلایی پرتغال در سال 2023
اقامت پرتغال
اخذ اقامت پرتغال در سال 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 43 میانگین: 4.9]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

86 پاسخ

    1. با سلام حق الوکاله برای هر پرونده براساس تعداد خانواده مشخص می شود .برای اخذ اطلاعات بهتر میتوانید با شرکت تماس بگیرید و مشاوره دریافت نمایید.

    1. سلام و عرض ادب شرایط شما برای اخذ اقامت از طریق روش خود حمایتی مناسب است اما میزان درآمد ماهانه شما باید در حدود حداقل 2500 یورو باشد . جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید.

  1. سلام ، من با 55سال سن و دارایی کلی در حدود 5.5 میلیارد و درآمد ماهیانه در حدود ۲۰ میلیون آیا امکان اقامت از طریق تمکن مالی را دارم ؟ ممنون

    1. سلام و عرض ادب شرایط شما برای اخذ اقامت از طریق روش خود حمایتی مناسب است اما میزان درآمد ماهانه شما باید در حدود حداقل 2500 یورو باشد . جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید.

  2. سلام وقت بخیر من 36 سالم هست به همراه همسرم و یک پسر 4 ساله دارم و مجموع دارایی من حدود 9 تومن و درآمد ماهانه حدود 45 میلیون میتونم از طریق خود حمایتی پرتغال اقدام کنم؟

    1. سلام حداقل میزان درآمد بر اساس حداقل دستمزد در پرتغال تعیین می شود و این میزان در سال 2022، 705 یورو در ماه است.

  3. با سلام برای اخذ اقامت آیا خانه را قبل از ارائه مدارک به سفارت باید اجاره کرد؟ و مدارک کل خانواده باید به چه صورت برای سفارت ارسال شود؟

    1. با سلام و احترام. تهیه مدارک بسته به هر کیس متفاوت هست و کلیه مراحل توسط وکیل اروپایی انجام میشه. برای بررسی شرایطتون با مشاورین ما در شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید.

  4. سلام و وقت بخیر من 40 سالمه و مجرد هستم و میخوام اقامت یک کشور اروپایی رو داشته باشم.برای اقامت خود حمایتی میتونم اقدام کنم؟

    1. با سلام دوست عزیز بله شما سهام یک هتل در حال ساخت را هم خریداری بفرمایید می تواند منجر به اقامت گردد پیشنهاد می کنم حتماً با همکاران ما در شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید تا شرایط شما به صورت رایگان بررسی شود.

    1. با سلام پس از گذشت 5 سال به اقامت دائم داده می شود و متقاضیان دریافت اقامت دائم بایستی به مدت 6 ماه به صورت پیوسته در سال اول و 6 ماه به صورت ناپیوسته در سال دوم، در کشور پرتغال حضور داشته باشند.

  5. سلام من از روش خود حمایتی اقامت پرتقال رو دریافت کردم میخواستم بدونم کی میتونم پاسپورتم رو دریافت کنم؟

    1. با سلام در صورت داشتن سایر شرایط مثل تسلط به زبان پرتغالی می توانید برای دریافت اقامت اقدام کنید.

  6. سلام در صورتی که ملک به اسم شخص دیگه ای باشه و من برای پر وسه مهاجرت اون رو به اسم خودم تغییر بدم باید بعد از گذشت چه مدت مدارک رو به شما ارائه بدم؟

    1. سلام و عرض ادب حداقل درآمد سالیانه شما باید سالیانه 20000 یورو باشد تا واجد شرایط استفاده از اقامت تمکن پرتغال برای اقامت شوید.

  7. سلام و احترام آیا با دریافت ویزای خود حمایتی فرد اجازه دارد در کشور پرتغال کار پیدا کند؟

    1. با سلام با خرید ملک در این کشور به مبلغ حداقل280 هزار یورو می توانید به اقامت از طریق خرید ملک در پرتغال دست پیدا کنید.

  8. باسلام لطفاً نحوه و مراحل اقدام وکیل جهت اقامت تمکن مالی پرتغال و هزینه حق الوکاله را اعلام فرمایید .

    1. با سلام و احترام برای بررسی شرایط خودتون و اطلاع از هزینه ها می توانید با همکاران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    1. سلام حداقل درآمد سالیانه شما باید سالیانه 20000 یورو باشد تا واجد شرایط استفاده از این برنامه برای اقامت شوید.

    1. با سلام برای کشور پرتغال با خرید ملک اقامت می دهند پیشنهاد می کنم حتما با کارشناسان شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود.

  9. میزان هزینه ای که برای دریافت ویزای همراه ها باید پرداخت کنیم چقدر هست؟

    1. با سلام با خرید ملک در پرتغال به مبلغ حداقل280 هزار یورو می توانید به اقامت از طریق خرید ملک در پرتغال دست پیدا کنید.

  10. با سلام من حدود 7 میلیارد در بانک دارم که سود ماهانه آن حدود 75 میلیون تومان است و ماهانه 20 میلیون هم حقوق میگیرم آیا میتوانم از اقامت بازنشستگی در پرتغال استفاده کنم؟

    1. با سلام اقامت خودحماتی اقامتی مبتنی بر سرمایه است شرایط عمومی شما هم خوبه ولی باید پرونده شما کامل بررسی بشه.

  11. سلام من کل سرمایه ام حدود 3 میلیارد هست آیا میتونم از طریق خودحمایتی پرتغال اقدام کنم؟

    1. با سلام می بایست جزییات شرایط شما بررسی شود توصیه می کنم برای بررسی شرایطتان و دریافت مشاوره رایگان تخصصی با کارشناسان مجرب مجموعه تماس تلفنی برقرار نمایید.

  12. سلام من قصد مهاجرت از طریق تمکن مالی دارم میخواستم بدونم میتونم همسر و دخترم رو هم به عنوان همراه به کشور پرتغال ببرم؟

    1. با سلام بله دوست عزیز از طریق ویزای تمکن مالی به شرطی که از پس هزینه های همسر که 3.900 یورو و 2.500 یورو برای هر فرزند می باشد، برآیید، می توانید همسر و فرزند زیر 22 سال خودتون رو به همراه داشته باشید.

  13. با عرض سلام من قصد مهاجرت به پرتغال از طریق روش خودحمایتی دارم چقدر پول باید داشته باشم؟

  14. سلام من از روش خود حمایتی، اقامت پرتغال رو دریافت کردم میخواستم بدونم شرایط خاصی برای دریافت پاسپورت وجود داره؟

    1. با سلام بعد از اینکه 5سال از زمان سکونت شما گذشت در در صورت داشتن سایر شرایط مثل تسلط به زبان پرتغالی می توانید برای دریافت اقامت پرتغال اقدام کنید.

  15. سلام اگر ثابت کنیم که سالیانه بیست هزار یورو درآمد داریم میتونیم برای اخذ ویزا اقدام کنیم؟

    1. بله فرد در ابتدا اقامت 2 دو ساله دریافت می کند که 2 سال دیگر قابل تمدید است در سال پنجم می تواند اقامت دائم و در سال ششم امکان درخواست تابعیت پرتغال را خواهد داشت.

    1. نفر اصلی می بایست به ازای خودش ۷,۸۰۰، همسرش ۳,۹۰۰ و هر کدام از فرزندان ۲,۵۰۰ یورو تمکن مالی نشان دهد.

    1. با سلام خیر در این روش ابتدا اقامت 2 ساله اعطا می شود و بعد از آن اقامت 5 ساله سپس شما می توانید جهت دریافت اقامت دائم اقدام فرمایید.

  16. سلام من تاجر فرش هستم و 65 سال سن و درآمد از طریق دریافت اجاره مغازه دارم آیا میتونم با روش خود حمایتی اقامت پرتغال رو برای خانواده بگیرم؟

    1. با سلام روش خودحمایتی فاقد شرط سنی بوده و بنابراین کلیه افرادی که بتوانند مدارک مورد نیاز را ارائه دهند، می توانند از این طریق اقدام کنند.

  17. باسلام لطفا نحوه و مراحل اقدام وکیل جهت اقامت تمکن مالی پرتغال و هزینه حق الوکاله مربوط به هر مرحله از کار و نهایت کل مبلغ و نقطه پایانی وکالت اعلام فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.