شماره تماس : 23-88641720

اقامت طلایی اسپانیا (شرایط 2023)

اقامت طلایی اسپانیا (شرایط 2023)

اقامت طلایی اسپانیا (شرایط 2023) عنوان موضوعی است که در این بخش قصد داریم شما را با تمامی شرایط و جوانب آن آشنا نماییم. مطالعه کامل این بخش تقریباً 30 دقیقه زمان لازم دارد. در صورت تمایل میتوانید همین الان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا به صورت رایگان به تمام سوالات شما پاسخ دهند.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

اقامت گلد اسپانيا

افرادی که معمولاً می توانند اقامت طلایی اسپانیا را دریافت کنند

  • سرمایه گذاران ساكن يا تابعه در سرزمين هاي غیر اتحادیه اروپا كه مايل به فعاليت در حوزه املاک و مستغلات مي باشند
  • کارآفرینانی که در اسپانیا سرمایه گذاری می کنند.
  • متخصصان بسیار ماهر و افراد حرفه ای با صلاحیت بالا که به عنوان یک متخصص توسط یک شرکت در اسپانیا استخدام می شوند.
  • پژوهشگران علمی
  • کارمندان شرکت های چند ملیتی که به یک شرکت تابعه اسپانیایی منتقل ميشوند.

برنامه اقامت طلایی با هدف تشویق سرمایه گذاری شهروندان غیر اتحادیه اروپا راه اندازی شده تا اقتصاد اسپانیا را رقابتی تر کند، همچنین یک محرکی باشد تا تجارت و سرمایه گذاری مستقیم خارجی و ایجاد مشاغل خرد و كوچك محلی را نيز بیشتر تقویت کند. این برنامه یکی از جذاب ترین برنامه ها برای افراد غیر اتحادیه اروپا است که به دنبال سرمایه گذاری در این کشور می باشند، و البته به کسانی که سرمایه گذاری واجد شرایطی انجام دهند اجازه می دهد تا به طور قانونی در اسپانیا زندگی کنند.

برنامه اقامت طلایی در سال 2015 اصلاحاتی را داشته است، که تضمین ویزا و مجوزهای کار اسپانیا را سریع تر و آسان تر کرده است. همین طور این برنامه، اجازه اقامت اسپانیا برای خانواده سرمایه گذار را هم فراهم می کند.

جدول نکات برجسته اقامت طلایی اسپانیا

دوره اعتبار کارت ویزا طلایی مجوز اولیه اسپانیا با اعتبار 1 سال است که در این 1 سال، متقاضی باید برای دریافت مجوز 2 ساله از اسپانیا دیدن کند.
شرایط اقامت فیزیکی اقامت 6 ماه در سال در صورت اخذ اقامت دائم و شهروندی
حق زندگی، کار و تحصیل مجاز است
اجازه دریافت اقامت طلایی برای اعضای خانواده (الحاق خانواده) مجاز است
سفر آزادانه و بدون ویزا به مناطق شنگن مجاز است
زمان دریافت اقامت دائم پس از 5 سال
زمان دریافت شهروندی پس از 10 سال

چه چیزی اسپانیا را به کشوری عالی برای زندگی تبدیل می کند؟

کشور اسپانيا يك مقصد مشهور گردشگری و توریستی برای تعطیلات است. اسپانیا مقصدی است که افراد زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. به دلیل آب و هوای معتدل، مردم محلی خونگرم، غذاهای لذیذ و زیبایی طبیعی خیره کننده، محیط دلپذیر، تنوع فرهنگی، فرهنگ و تاریخ غنی و جذاب، چشم انداز و خط ساحلی زیبا با سواحل شگفت انگیز و هزینه مناسب زندگی و سبک زندگی هیجان انگیزش مشهور است. همه اين ويژگيهاست که آن را به یک مکان عالی برای زندگی در تمام طول سال تبدیل کرده است.

به علاوه، اسپانیا از موقعیت جغرافیایی ایده آل خود سود می برد زیرا نزدیک به كشورهاي پرتغال و فرانسه بوده و تنها چند ساعت از بریتانیا، ایتالیا، آلمان و شمال آفریقا فاصله داردکه همين عامل هم باعث شده تا به کشوری، بسیار مورد توجه برای اقامت تبدیل شود.

همچنین شهروندان اسپانیا می توانند در هر نقطه از اتحادیه اروپا زندگی کنند. پاسپورت اسپانیایی یکی از بهترین پاسپورت های جهانی است که در رتبه سوم با ارزش ترين پاسپورتهاي دنیا قرار دارد.

زندگي در اسپانیا به لحاظ كيفيت، يكي از باکیفیت ترين كشورها براي زندگي است. همچنین ترکیبی از میراث فرهنگی غنی، مسکن مقرون به صرفه، مراقبت های پزشکی خوب، موقعیت عالی در قلب اروپا، و ثبات مالی، آن را به کشوری بیش از یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است.

با دریافت اقامت طلایی اسپانیا، اگر تنها یک بار در سال، در این کشورحضور داشته باشید، همين مدت كم هم کفایت می کند. البته برای اخذ اقامت دائم اسپانیا بعد از 5 سال شرط حضور 6 ماه در سال را بايد رعايت نماييد.

آیا در صورت دریافت ویزای طلایی اسپانیا، اعضای خانواده متقاضی هم می توانند در اسپانیا اقامت کنند؟

بله، به همین دلیل یکی از محبوب ترین برنامه ها برای افراد غیر اتحادیه اروپا است که می توانند اقامت اسپانیا را برای خانواده سرمایه گذار فراهم کند، پس از دریافت ویزای طلایی اسپانیا، خانواده شما می توانند برای اجازه اقامت درخواست دهند و می توانند در اسپانیا زندگی، کار و تحصیل کنند. زیرا تحصیل در اسپانیا تا 16 سالگی اجباری می باشد.

اعضای خانواده که اجازه اقامت دارند عبارتند از:

– همسر متقاضی

– فرزندان زیر 18 سال که باید ثابت کنید، شما سرپرست و قیم قانونی آن کودکان هستید.

– فرزندان بالای 18 سال مجردی که از نظر اقتصادی وابستگی دارند یا محصل هستند.

– والدین تحت تکفل ، در صورتیکه آنها بالای 65 سال سن دارند و حقوق بازنشستگی برای تامین هزینه های روزانه خود ندارند.

مزایای اصلی اقامت طلایی اسپانیا در سال 2023

مزایای اقامت طلایی اسپانیا
  • امكان ورود سرمایه گذار و هم خانواده او بدون محدودیت به 26 کشور اتحادیه اروپا (منطقه شنگن) شما می توانید در هر زمان و بدون ویزا وارد اروپا شده و از آن خارج شوید.
  • برخلاف سایر ویزاها که باید ماهها یا سالها منتظر بمانید تا الحاق خانواده انجام شود، در مورد اقامت طلایی، از همان ابتدا می توانید با تمام افراد خانواده خود در اسپانیا سفر یا زندگی کنید. این مورد هم برای همسر شما و هم فرزندان زیر 18 سال و حتی والدین وابسته امكان پذير است چرا كه آنها می توانند اقامت خود را به عنوان همراه دریافت کنند. همچنین کودکان بالای 18 سال که به شما وابسته هستند و مجرد مي باشند نیز می توانند برای اجازه اقامت درخواست دهند.
  • به خدمات عمومی (مراقبت های بهداشتی، تحصیلی و غیره) دسترسی خواهید داشت.
  • برای تمدید اجازه اقامت طلایی 5 ساله اولیه، نیازی به اقامت در اسپانیا نیست یعنی حداقل مدت اقامت اجباری در کشور وجود ندارد. شما می توانید در هر زمانی در اسپانیا باشید، سرمایه گذار تنها موظف است حداقل یک بار در سال از کشور بازدید کند. البته در صورتیکه سرمایه گذار بخواهد شهروند این کشور شود، شرط حضور 6 ماه در سال را دارد.
  • صدور مجوز کار برای متقاضی و اعضای خانواده

“اقامت طلایی اسپانیا” به سرمایه گذار و خانواده آنها اجازه می دهد تا در اسپانیا کار کنند، چه به عنوان کارمند و چه به عنوان کارگر خوداشتغال. این یکی از تفاوت های اصلی با سایر انواع مجوزهای اقامت است که فقط به شما اجازه می دهد برای یک کارفرما کار کنید.

  • شما می توانید در اسپانیا خودرو بخرید و گواهینامه رانندگی اسپانیایی معتبر در اتحادیه اروپا دریافت کنید.
  • اعضای خانواده سرمایه گذار می توانند به آموزش دولتی یا خصوصی در اسپانیا دسترسی داشته باشند. از آموزش ابتدایی تا سطوح عالی دانشگاهي
  • درخواست صدور مجوز اقامت دائم، پس از 5 سال قابل ارائه است.
  • اخذ تابعیت و پاسپورت اسپانیا بعد از 10 سال
  • نوزادان تازه متولد شده در اسپانیا پاسپورت اسپانیایی دریافت خواهند کرد.

شرایط دریافت اقامت طلایی اسپانیا در سال 2023

  • انجام سرمایه گذاری واجد شرایط، که باید حتماً در حوزه و بخش هاي تعيين شده تجاري  انجام دهید.
  • سن شما باید بالای 18 سال باشد.
  • دریافت شماره و كد NIE (شماره شناسایی خارجی).
  • شما نباید به طور غیر قانونی وارد اسپانیا شده باشید یا در آن اقامت داشته باشید.
  • شما نباید در گذشته از دریافت ویزای شینگن رد شده باشید.(ریجکت شدن)
  • خريد و دريافت بیمه درمانی معتبر از یک شرکت بیمه سلامت مجاز، با ارائه خدمات در اسپانیا، بیمه مذکور باید کلیه نیازهای درمانی متقاضی و خانواده وی را پوشش دهد.
  • شما باید مدرکی را به مقامات اسپانیا ارائه دهید که اثبات کند منابع مالی کافی بسته به گزینه سرمایه گذاری شما، برای حمایت از خود و خانواده ی خود دارید و این درآمد از منابع قانونی می آیند. (خود سرمایه گذاری در ارزیابی لحاظ نمی شود).
  • شهروند غیراتحادیه اروپا باشید.
  • عدم سابقه کیفری: شما نباید در اسپانیا یا کشورهایی که در پنج سال گذشته اقامت داشته اید سابقه کیفری داشته باشید.

راه های سرمایه گذاری در اسپانیا برای اخذ اقامت طلایی در سال 2023

گزینه های سرمایه گذاری

حداقل مبلغ مورد نیاز

خرید ملک در اسپانیا

500.000 یورو

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در اسپانیا

500.000 یورو

انتقال سرمایه

1 میلیون یورو

سرمایه گذاری در یک تجارت اسپانیایی

1 میلیون یورو

سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی اسپانیا

2 میلیون یورو

اقامت طلایی اسپانیا

در هر موردی که تصمیم به سرمایه گذاری دارید، باید حداقل پنج سال آن را نگه دارید.

  • خرید ملک با مبلغ حداقل 500.000 یورو ( ملك مي تواند با كاربري هاي مسكوني يا تجاري باشد )
  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات اسپانیا با حداقل 500.000 یورو
  • با سرمایه گذاری حداقل 1 میلیون یورو، سهامدار یک شرکت یا نهاد اسپانیایی شوید.
  • خرید و سرمایه گذاری حداقل 2 میلیون یورو در بدهی های دولتی و اوراق قرضه دولتی اسپانیا
  • سرمایه گذاری 1 میلیون یورویی در سهام اسپانیا یا صندوق های سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری در قالب سهام در یک شرکت اسپانیایی با حداقل 1 میلیون یورو
  • سپرده بانکی حداقل 1 میلیون یورو (در این مورد به علت وجود برخی محدودیت ها برای ایرانیان توصيه مي شود حتماً با کارشناسان ساحل آفتاب مشورت نمائید.)
  • سرمایه گذاری و کارآفرینی در پروژه های تجاری

برنامه ریزی برای تحقق یک پروژه تجاری نوآورانه و راه اندازی یک شرکت یا کسب و کار جدید برای توسعه در اسپانیا، باید دارای معیارهای واجد شرایط خاصي باشند. از جمله: آنها باید دارای منافع عمومی باشند، این شرکت باید فرصت های شغلی جدیدی ایجاد کند، تأثیر قوی اجتماعی- اقتصادی در مکانی که کسب و کار شما در آن قرار دارد، ایجاد کند و به پیشرفت و نوآوری علمی یا فنی اسپانیا کمک کند.

راه اندازی یک کسب و کار می تواند کمی پیچیده باشد و نیازمندی های بالاتری دارد. از این رو، توصیه می کنیم با وکلا و کارشناسان شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید تا شما را در طول فرآیند درخواست، راهنمایی کنیم تا شما اين امكان را بيابيد با دریافت مشاوره تخصصی و درست در این زمینه و رعایت معیارهای برنامه “اقامت طلایی اسپانیا” بتوانید بهترین انتخاب و تصمیم گیری را داشته باشید.

خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا جهت اقامت

شناخته شده ترین ، ارزان ترین و اغلب ساده ترین گزینه برای دریافت “اقامت طلایی اسپانیا” سرمایه گذاری حداقل 500.000 یورويي در حوزه املاک و مستغلات است. یک راه سریع برای اقامت در اسپانیا بدون پیچیدگی اداری زیاد ، که رایج ترین روش سرمایه گذاری در بین مهاجران سابق است همين نوع سرمايه گذاري است. خرید ملک و خانه در اسپانیا طرفداران زیادی از سراسر دنیا دارد و این حجم از طرفداری به علت اقتصاد قوی و صنعت گردشگری خوب این کشور است.

بازار املاک اسپانیا گسترده است و طیف گسترده ای از گزینه های سرمایه گذاری ملک را برای متقاضیان علاقه مند به درخواست اقامت دائم اسپانیا ارائه می دهد. شما می توانید زمین، ساختمان، خانه، سواحل، املاک تجاری، پارکینگ، گاراژ، خانه های تعطیلات، آپارتمان ها، و غیره را انتخاب و خریداری کنید.

هنگامی که ویزای اسپانیا از طریق سرمایه گذاری اعطا شود، سرمایه گذار می تواند ملک را بفروشد و ملک دیگری بخرد البته تا زمانی که آستانه سرمایه گذاری 500.000 یورويي را حفظ کند.

شما باید نهایت تا 90 روز پس از خرید ملک برای دريافت مجوز يا ويزاي اقامت طلایی درخواست دهید. بنابراین ضروری است که کل فرآیند خود را با دقت برنامه ریزی کنید. زیرا فرآیندهای آنها به زبان اسپانیایی انجام می شود و زمان زیادی می برد.

شما می توانید هر تعداد ملک را خریداری کنید تا زمانی که کل ارزش آن برابر یا بیشتر از حداقل مبلغ  500.000 یورو باشد. خرید چندین ملک می تواند یک گزینه سرمایه گذاری عاقلانه باشد. زیرا می توانید با اجاره دادن آن ها کسب درآمد کنید و البته اجاره دادن املاک در اسپانیا بسیار شغل و روش محبوبي است زیرا مهاجران کوتاه مدت، گردشگران و افرادی که در اسپانیا بازنشسته می شوند به تعداد بسيار زياد براي اجاره اين املاك حضور داشته و متقاضي اين موضوع هستند.

اگر برای ویزای طلایی از طریق سرمایه گذاری 500.000 یورویی (یا بیشتر) در ملک درخواست می کنید، باید گواهی ثبت ملک و سند مالکیت یا اسناد خرید ملک خود را ارائه دهید. اگر خرید هنوز تکمیل نشده است، می توانید سند پیش خرید عمومی را نشان دهید، در این صورت، ویزای 6 ماهه برای شما صادر می شود تا خرید شما تکمیل شود.

شرکت ساحل آفتاب می تواند شما را در فرآیند اخذ اقامت طلایی اسپانیا و سرمایه گذاری در اين كشور راهنمایی کند و به شما کمک می کند تا بهترین و مناسب ترین املاک را پیدا کنید که هم برای خواسته های خانوادگی و هم برای نیازهای سرمایه گذاری تان مناسب است. و در عین حال اطمینان حاصل می کند که معیارهای سرمایه گذاری مورد نیاز برنامه ویزای طلایی اسپانیا را برآورده کند.

از این رو توصیه می کنیم از وکلا و کارشناسان خبره ی ما که سالیان سال در این زمینه تجربه دارند کمک بگیرید و خود راساً اقدام نکنید چرا كه پیچیدگی های قانونی می تواند منجر به ایجاد مشکلات جدی در روند کار شود.

مدارک مورد نیاز برای اثبات سرمایه گذاری در اسپانیا

  • سرمایه گذاری سهام در بورس اوراق بهادار:

هنگام درخواست برای ویزای طلایی از طریق سهامداری، شما باید 1 میلیون یورو را از طریق سپرده بانکی به اين كشور منتقل کنید. و برای اثبات این نوع سرمایه گذاری مي بايست اظهارنامه و سند سرمایه گذاری را از اداره کل ثبت سرمایه گذاری های بین المللی اسپانیا دریافت کنید.

  • سهام غیر بورسی:

رونوشت اظهارنامه تملک سرمایه گذاری ثبت شده در اداره ثبت سرمایه گذاری وزارت اقتصاد و رقابت (Registro de Inversiones) .

  • سهام پذیرفته شده در بورس:

گواهی اظهارنامه مبنی بر ثبت سرمایه گذاری از یک کارگزار مالی که در کمیسیون بازار اوراق بهادار ملی (CNMV) یا بانک اسپانیا به ثبت و تاييد رسيده باشد.

  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات: 

گواهی ثبت ملک، اسناد خرید ملک و سندی که اثبات کند ملک عاری از مالیات می باشد، از اداره ثبت اسناد و املاک اسپانيا.

  • سرمایه گذاری از طریق شرکت:

در صورتیکه سرمایه گذار اکثریت سهام شرکت سرمایه گذار را در اختیار داشته باشد، شرکت می‌تواند با ارائه گزارشی از اداره کل تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی DGCOMINVER) ) متقاضی را تأیید ‌کند، و او را برایدريافت مجوز اقامت طلایی معرفی کند.

  • سرمایه گذاری در بدهی عمومی اسپانیا:

در اين مورد حتماً بایستي گواهی موسسه مالی خود یا بانک اسپانیا را ارائه دهید.

  • سرمایه گذاری در سهام یک صندوق سرمایه گذاری اسپانیایی:

گواهي تأییدیه صادر شده توسط مدیر صندوق در کمیسیون بازار اوراق بهادار ملی (CNMV) مبنی بر اینکه متقاضی حداقل 1 میلیون یورو در یک یا چند صندوق تحت مدیریت آنها سرمایه گذاری کرده است.

  • سپرده های بانکی:

گواهی موسسه مالی مبنی بر اینکه متقاضی تنها مالک سپرده بانکی است.

مراحل درخواست مجوز اقامت طلایی اسپانیا در سال 2023

در زیر یک طرح کلی ساده برای روند درخواست ویزای طلایی اسپانیا آورده شده است.

قبل از درخواست برای اقامت طلایی، متقاضی باید تابعیت خارجی خود را ثابت کند.

سپس باید به صورت آنلاین از سفارت نوبت دریافت کند و در موعد تعیین شده، درخواست اقامت طلایی را به صورت حضوری در سفارت اسپانیا، ارائه دهد.

پس از اين مرحله، متقاضی باید فرم درخواست و مدارک مورد نیاز برای اثبات واجد شرایط بودن و همینطور پاسپورت خود را ارائه کند. تا دولت داده‌های بیومتریک، تصاویر پاسپورت و اسنادی را جهت بررسی اسکن کند. از جمله:

  • بررسی و تایید مبلغ سرمایه گذاری شما (که بستگی به گزینه سرمایه گذاری شما دارد) و مدارک مربوط به آن
  • بررسی صورت حساب های بانکی اخیر، فرم های مالیاتی سال های اخیر، اظهارنامه درآمد سه سال اخیر.
  • ارايه شواهدی مبنی بر اینکه متقاضی دارای بودجه کافی برای نگهداری خود و اعضای خانواده خود در اولین سال اقامت در اسپانیا است.
  • پس از آن مقامات اسپانیایی درخواست را بررسی می‌کنند، و در مورد سابقه کیفری شما در پنج سال گذشته جستجوی دقیق انجام و استعلامات لازم را اخذ می‌نمايند.
  • اگر همه مدارک با موفقیت مورد بررسی قرار گیرند و شرایط ویزا برآورده شود آنگاه در مرحله بعد برنامه شما برای مصاحبه با مقامات کنسولگری اسپانیا هماهنگ و از شما دعوت می گردد.
  • سپس تمام هزینه های مربوط به اخذ ویزا باید پرداخت شود تا به درخواست شما رسیدگی شود.

در صورت مثبت بودن نتیجه بررسی و پردازش درخواست از سوی سفارت اسپانیا، مجوز اقامت طلایی به شما اعطا خواهد شد.

آیا می توانم بدون سفر به اسپانیا درخواست اقامت طلایی کنم؟

درخواست اقامت طلایی اسپانیا

بله. دریافت اقامت طلایی اسپانیا کار آسانی نیست حتی با در نظر گرفتن تمام مراحل ممکن برای درخواست.

قبل از تکمیل مدارک مورد نیاز، موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از شروع پروسه در نظر داشت، حتی اگر شرایط قانونی را به طور کامل رعایت کنید. از این رو شما می توانید از طریق تعیین یک نماینده قانونی با وکالتنامه قانونی درخواست اقامت خود را ارائه دهید تا اين نماينده به جای شما برای هر اقدام حقوقی یا مالی و غیره که مایل به انجام آن هستید اقدام نمايد.

همچنین اغلب سرمایه گذاران خرید ملک را از طریق وکالت نامه انتخاب می کنند. یعنی یک وکیل ملک را از طرف شما خریداری می کند. ما در شركت ساحل آفتاب، شرایط قانونی و قوانین خاصی را كه در كشور اسپانیا و در حوزه اخذ اقامت و تابعيت و نيز سرمايه گذاري حاكم است را به خوبي آگاه هستيم و كاملاً مطابق با اين قوانين و ضوابط اقدام خواهيم كرد تا هيچ گاه براي شما در روند دريافت ويزاي سرمايه گذاريتان مشكل و محدوديتي پيش نيايد.

در نظر نگرفتن عوامل کلیدی، یا استخدام یک فرد غیرحرفه‌ای، می‌تواند علاوه بر ممنوعیت مهاجرت احتمالی، منجر به وارد آمدن خسارات مالی ناگوار شود. بنابراین شرکت ساحل آفتاب به عنوان یکی از برترین شرکت های حقوقی متشکل از بهترین و با تجربه ترین وکلا و کارشناسان متخصص در زمینه خرید ملک، امور مهاجرت و سرمایه گذاری خارجی، بررسی های لازم را انجام می دهد و کل فرآیند را از ابتدا تا انتها مدیریت می کند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت طلایی اسپانیا در سال 2023

در اين مرحله شما بعد از مراجعه حضوری باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت و کپی تمام صفحات پاسپورت
  • شماره شناسایی خارجی* (NIE)
  • اسنادی مبنی بر خرید یا تملک املاک و مستغلات یا سرمایه گذاری های انجام شده در اسپانیا
  • ویزای شنگن و فتوکپی آن
  • فرم درخواست اقامت طلایی که به درستی تکمیل و امضا شده
  • گواهی عدم سوابق کیفری شما و اعضای خانواده تان که بالاتر از 18 سال هستند، باید این را به اسپانیایی نیز ترجمه کنید. این گواهی باید نهایتا 3 ماه قبل از درخواست اقامت تهیه شده باشد.
  • گواهی سلامت پزشکی
  • اثبات بیمه درمانی خصوصی: اگر می خواهید در اسپانیا زندگی کنید، به بیمه درمانی نیاز دارید و باید آن را از شرکت بيمه اي خريداري كرده باشيد که مجاز به کار در اسپانیا است.
  • یک عکس پاسپورتی جدید با پس زمینه سفید
  • گواهی تولد: این گواهی باید به اسپانیایی ترجمه شده و توسط مترجم قانونی امضا شود.
  • اظهارات و گواهی بانکی: اين مدرك برای اثبات توانایی مالی شما مي باشد.
  • گواهی پرداخت هزینه های اخذ ویزا، زیرا دولت تا زمانی که تمام هزینه هاي مربوط به اخذ ویزا پرداخت نشود به درخواست تان رسیدگی نمی کند.

شماره NIE چیست و چرا به آن نیاز دارم؟

NIE (Número de Identificación de Extranjero)  یک شماره شناسایی برای خارجیانی است که در اسپانیا زندگی می کنند.

NIE یک شماره منحصر به فرد برای ردیابی تمام فعالیت های مالی و قانونی یک فرد خارجی است كه در اسپانیا استفاده می شود. و داشتن آن برای همه خارجی ها اجباری است.

NIE برای تعدادی از موارد مانند پرداخت مالیات در اسپانیا، خرید یا فروش ملک در اسپانیا، افتتاح حساب بانکی که برای هر معامله از جمله سرمایه گذاری در املاک و مستغلات استفاده می شود،  خرید یا فروش وسیله نقلیه موتوری، ثبت کسب و کار در اسپانیا، امور مربوط به خدمات آب و برق، تحصیل در اسپانیا، گرفتن گواهینامه رانندگی اسپانیایی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

گرفتن اقامت طلایی می تواند زمان بر و پیچیده باشد، به خصوص اگر اسپانیایی را روان صحبت نکنید . تحت هیچ شرایطی نباید اطلاعات ذکر شده به عنوان مشاوره حقوقی حرفه ای در نظر گرفته شود. ما به شدت توصیه می‌کنیم در صورتی که دانش یا تجربه کافی در برخورد با هر یک از روش‌های ذکر شده در این مقاله را ندارید، از یک متخصص حقوقی راهنمایی بخواهید.

از این رو تیم كارشناسي و مديريتي بسیار ماهر شرکت ساحل آفتاب آماده کمک و راهنمایی به شما در تمامی مراحل اخذ اقامت طلایی و درخواست NIE از ابتدا تا انتها میباشد و می تواند از شما پشتیبانی کند تا آرامش خاطر شما در کل فرآیند انجام امور تضمین شود. همچنین از طریق وکالتنامه، ما می توانیم NIE را برای شما به دست آوریم، و به این ترتیب، شما مجبور نخواهيد بود به اسپانیا سفر کنید. بر همين اساس به سادگی می توانید یک نماینده قابل اطمينان برای جمع آوری اسناد مربوطه برای خود تعیین کنید.

تیم مشاوران و وکلای شرکت ساحل آفتاب در قانون مهاجرت و سرمایه گذاری املاک و مستغلات متخصص هستند و توصیه ما، به نیازها و الزامات متقاضیان بستگی دارد. این وظیفه ماست که نیازهای متقاضیان و خانواده آنها را درک کنیم و توصیه کنیم که چه برنامه هایی ممکن است بر اساس شرایط خاص آنها مناسب باشد. در نهایت نقش ما ارائه مشاوره حقوقی به متقاضی است تا بتواند تصمیمی آگاهانه اتخاذ کند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

با اقامت طلایی اسپانیا چقدر می توانم در اسپانیا بمانم؟

مجوز اولیه

به متقاضیانی که برای اقامت طلایی اسپانیا تأیید شده اند، اجازه اقامت موقت یک ساله (در صورت درخواست از داخل اسپانیا 2 ساله) اعطا می شود. شما می توانید پس از انقضای اقامت طلایی، بدون هیچ مشکلی آن را برای دو سال دیگر تمدید کنید تا زمانی که الزامات و معیارهای برنامه اقامت طلایی را رعایت کنید، روند تمديد اعتبار مجوز ها برای پنج سال قابل تمدید خواهد بود. در طول مدت اعتبار اجازه اقامت، سرمایه گذار باید حداقل یک بار از اسپانیا بازدید کند.

پس از سپری شدن مدت 5 سال مجوز اولیه، می توانید برای اقامت دائم اسپانیا که 5 ساله است درخواست دهید. و پس از گذشت این پنج سال اقامت دائم در اسپانیا، در صورت تمایل، می توانید برای شهروندی اسپانیا و دريافت تابعيت و سپس پاسپورت اين كشور اقدام کنید.

شرایط تمدید اقامت طلایی اسپانیا در سال 2023

  • حفظ سرمایه مالي اولیه یا بیش از آن
  • اثبات اینکه هنوز منابع مالی برای ادامه زندگی در اسپانیا را دارید
  • حفظ بیمه درمانی
  • 3 ماه قبل از انقضای اقامت طلایی خود برای تمدید اقدام کنید.

اقامت دائم اسپانیا از طریق اقامت طلایی در سال 2023

برای اخذ اقامت دائم در اسپانیا، متقاضی باید ثابت کند که حداقل پنج سال در این کشور زندگی کرده است. بعد از پنج سال زندگی در اسپانیا و تمدید اقامت خود می توانید برای اقامت دائم 5 ساله اقدام کنید. و بعد از مجموع این 10 سال، حتی می توانید برای ملیت اسپانیایی ( شهروندي و تابعيت ) اقدام نماييد.

اقامت دائم به این معنی است که شما می توانید به طور نامحدود در اسپانیا اقامت داشته باشید یعنی تا زمانی که دوست دارید می توانید به همراه اعضای خانواده خود در آنجا بمانید.


شرایط اقامت دائم اسپانیا

  • شما مي بايست در پنج سال گذشته، در قلمرو اسپانیا بوده باشيد.
  • متقاضی باید در طول این 5 سال اقامت اولیه خود، هر ساله حداقل 6 ماه در سال را در خاک اسپانیا حضور داشته باشد.
  • فقدان سوابق کیفری در اسپانیا

نحوه درخواست شهروندی اسپانیا و اخذ تابعیت در سال 2023

بعد از 10 سال اقامت می توانید برای ملیت اسپانیایی اقدام کنید. مسیر شهروندی داستان متفاوتی است. برای واجد شرایط بودن برای شهروندی در اسپانیا، فرد باید اسپانیایی صحبت کند و مهارت خاصی را نشان دهد.

شرایط شهروندی:

  • به مدت 10 سال به صورت قانونی، مستمر در اسپانیا اقامت کرده باشید.
  • حداقل 6 ماه در سال را به مدت 10 سال در اسپانیا سپری کرده باشید.
  • باید امتحاناتی را به زبان اسپانیایی در مورد تاریخ و ساختار سیاسی کشور بگذرانید.
  • گذراندن آزمون مهارت زبان اسپانیایی و آزمون آگاهی قانون اساسی و اجتماعی و فرهنگی کشور اسپانیا DELE))
  • گواهی عدم سوابق جنایی و کیفری

*نکته: هنگامی که متقاضیان اقامت دائم و شهروندی را داشته باشند، دیگر شهروند اسپانیا محسوب می شوند بنابراین می توانند در صورت تمایل از سرمایه گذاری خود صرف نظر کنند.

آیا امکان داشتن دو پاسپورت در اسپانیا وجود دارد؟

بله، شما می توانید تابعیت دوگانه هم از کشور خود (گذرنامه کشور مبدا) و هم به عنوان شهروند این کشور گذرنامه اسپانیایی داشته باشید. به طور کلی شهروندی اسپانیا به این معنی است که شما می توانید تابعیت مضاعف داشته باشید، که به شما امکان می دهد پاسپورت دو کشور را همزمان داشته باشید.

داشتن پاسپورت اسپانیایی باعث می شود دیگر نیازی به درخواست کارت اقامت نداشته باشید. در کنار این، شما می توانید بدون نیاز به ویزا در سراسر منطقه شینگن سفر، کار، تحصیل و زندگی کنید.

سوالات متداول در خصوص اقامت طلایی اسپانیا

سخن پایانی

با توجه به بالا بودن اعداد مربوط به در یافت اقامت طلایی اسپانیا و حساسیت موضوع به شدت پیشنهاد میشود قبل از هر گونه فعالیت در این خصوص حتما با وکلای متخصص در این رابطه مشورت نمایید. همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر طبق آخرین و به روزترین اطلاعات در سال 2023 ، وب سایت و یا صفحات شرکت ساحل آفتاب را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، البته همیشه میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید.

اقامت تمکن مالی اسپانیا شرایط 2023
اقامت طلایی اسپانیا
اخذ اقامت اسپانیا شرایط 2023
خرید خانه در اسپانیا
خرید ملک در اسپانیا شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 51 میانگین: 4.8]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

104 پاسخ

  1. با سلام، معمولا" ايرانياني كه در اسپانيا اقدام به خريد ملك مي كنند، سرمايه گذاري خود را بيشتر در كدام مناطق انجام مي دهند؟

    1. با سلام خدمت شما هموطن گرامی. بیشترین شهرهایی كه ایرانیان علاقه به خرید ملك در آنها دارند عبارتند از: بارسلونا، مادرید، ماربیا، والنسیا، مایوركا و برخی از جزایر اسپانیا می باشد. البته قیمت های پایه خرید ملك در هر كدام از این مناطق متفاوت از سایر نقاط است.

  2. ممنون می شوم قیمت خرید ملك یا آپارتمان را در اسپانیا اعلام كنید تا اطلاعاتمان در این زمینه افزایش یابد.

    1. شما با سرمایه حداقل 100.000 یورویی می توانید در برخی از شهرها مانند مالاگا و ماریبیا و همچنین مناطق حاشیه و اطراف بارسلونا صاحب یك دستگاه آپارتمان شوید. در شهرهای بزرگتر و مركز آنها مانند مادرید یا بارسلونا، با مبلغ حدودا" 200.000 یورو خواهید توانست یك باب خانه یا آپارتمان را خریداری نمایید. البته قیمت خرید خانه در شهرهای ساحلی اسپانیا حدودا" بیشتر و از قیمت پایه 250.000 یورو آغاز می شود.

  3. با سلام، به نظر شما كدام شهرها یا مناطق اسپانیا برای خرید ملك توسط ایرانیان مناسب تر می باشد؟

    1. با سلام، البته تعیین محل سرمایه گذاری و خرید ملك كاملا" بستگی به شرایط فرد و خانواده وی دارد. با این حال ما توصیه می كنیم اگر قصدتان از سرمایه گذاری در این كشور استراحت و داشتن یك زندگی آرام و بی دغدغه است، شهرهای ساحلی و جزایر زیبای اسپانیا محل خوبی برای خرید ملک در اسپانیا خواهد بود. اما اگر قصد تجارت و تحصیل برای خود و دیگر افراد خانواده را دارید،‌ شهرهای بزرگ و بین المللی مانند مادرید و بارسلونا گزینه های بهتری خواهند بود.
      ا

  4. آیا من به عنوان متقاضی اصلی، می توانم پدر و مادرم را هم در كنار سایر اعضای خانواده به اسپانیا ببرم؟

    1. بله، در طرح ویزای طلایی اسپانیا شما علاوه بر اینكه قادر به همراه بردن همسر و فرزندان خود ( تحت شرایط اعلام شده ) هستید، می توانید والدین خود و همچنین والدین همسر خود را هم ( البته تحت شرایط قانونی و اعلام شده مانند اینكه حداقل 66 سال سن داشته باشند ) به اسپانیا برده و برایشان مجوز اقامت دریافت نمایید.

    1. با سلام خدمت شما، باید به عرض برسانیم كه ویزای كار هم یكی از روش های ورود به اسپانیا قلمداد می شود كه شرایط خاص و البته دشوار خود را به همراه دارد (‌مانند اینكه یك كارفرمای اسپانیایی باید برای تخصص شما درخواست پیدا كردن متخصص ( استخدام ) را در اتحادیه اروپا ثبت نموده باشد ). لیكن دریافت ویزای كار اسپانیا به منزله دریافت ویزای طلایی این كشور نخواهد بود و تابع شرایط و ویژگیهای خاص خود است.

    1. دریافت ویزای كار اسپانیا آن هم با توجه به نرخ بیكاری نسبتا" بالا در این كشور چندان كار ساده ای نیست. به جرات می توان گفت كه برای ما ایرانیان شانس بسیار پایینی جهت پذیرفته شدن یا استخدام در اسپانیا وجود خواهد داشت. چنانچه شما علاقمند به سفر به این كشور هستید توصیه می كنیم سایر راه های موجود را بررسی نمایید. در این مورد برای دریافت مشاوره می توانید با همکاران ما در شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید.

  5. با سلام در صورتیكه ما با ویزای طلایی اسپانیا وارد این كشور شویم، در كل چند سال طول خواهد كشید تا بتوانیم شهروند این كشور محسوب شویم؟

    1. شما با همراه داشتن ویزای طلایی، به مدت 5 سال قادر به اقامت در اسپانیا خواهید بود. چنانچه در پایان این مدت، مشمول و حائز شرایط لازمه بوده باشید،‌ به مدت 5 سال دیگر مجوز اقامت شما تمدید خواهد شد و اگر در پایان 10 سال اقامت، همچنان حائز شرایط دریافت تابعیت باشید، می توانید در این خصوص درخواست خود را ارائه دهید.

  6. كسانی كه سرمایه اولیه لازم را جهت دریافت ویزای طلایی نداشته باشند چگونه می توانند مجوز اقامت اسپانیا را دریافت كنند؟

    1. این گونه افراد اگر دارای شرایط مالی مناسب و به اصطلاح تمكن مالی باشند،‌ از طریق طرح خود حمایتی می توانند مجوز اقامت اسپانیا را دریافت كنند.

  7. آیا موسسه ساحل آفتاب، می تواند در زمینه خرید ملك ( از صفر تا صد ) در اسپانیا ما را كمك و یاری دهد؟

    1. بله همینطور است. كارشناسان و همكاران ما در شرکت ساحل آفتاب با تجربیات فراوان در این زمینه یاری رسان شما خواهند بود. شما می توانید از صفر تا صد پروسه اخذ ویزای طلایی یا هر نوع اقامت دیگری در اسپانیا را به ما بسپارید و در زمینه خرید ملك هم همیشه بهترین گزینه ها را به شما معرفی كرده و تمام مراحل اداری و قانونی كار را برایتان به انجام خواهیم رساند.

  8. سلام روزتون بخیر یه سوال داشتم ازتون که دریافت گلدن ویزا فقط با خرید ملک در اسپانیا امکان پذیر هست؟

    1. با سلام و درود دوست عزیز دریافت گلدن ویزا از طریق روش های متفاوتی امکانپذیر است.برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

    1. با سلام خیر امکان دریافت پاسپورت به صورت مستقیم وجود ندارد و بعد از5 سال می توانید درخواست پاسپورت را ارسال کنید.

    1. با سلام و احترام برای دریافت گلدن ویزا اسپانیا هزینه ای حداقل که باید برای خرید ملک پرداخت کنید 500 هزار یورو باشد.

    1. بله ویزای طلایی اسپانیا به شما اجازه می دهد تا 90 روز در مدت 180 روز بدون ویزای منطقه شنگن سفر کنید.

    1. برخی از شرایط شامل سرمایه‌گذاری مالی، حمایت از اقتصاد، سابقه کیفیت زندگی، و توافقات مالی با اسپانیا هستند.

    1. اقامت طلایی در اسپانیا برای سه سال اول به طور موقت و سپس برای دو سال دیگر قابل تمدید است.

    1. مدارک شامل اثبات سرمایه، حمایت از اقتصاد اسپانیا، بیمه سلامت، و ارایه اسناد قانونی است.

    1. مزایای شامل حق اقامت برای خانواده، حقوق مشابه شهروندان اسپانیایی، حقوق کاری، و حقوق بهداشت و درمان است.

    1. خیر، نیازی به سکونت دائم در اسپانیا نیست. این اقامت می‌تواند به صورت موقت و در دوره‌های مشخصی تمدید شود.

    1. بله، برنامه اقامت طلایی اسپانیا برای تمامی افرادی که شرایط مورد نیاز را دارند در دسترس است.

    1. مبلغ سرمایه‌گذاری بستگی به نوع برنامه و نقاطی که سرمایه‌گذاری می‌شود دارد. معمولاً میزان سرمایه‌گذاری حداقل ۵۰۰,۰۰۰ یورو است.

    1. هزینه اخذ اقامت طلایی اسپانیا شامل هزینه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در اسپانیا، وکالت و مشاوره حقوقی، هزینه پرداخت مالیات و دیگر هزینه‌های مربوط به پروسه اقامت است.

    1. برخی از معایب شامل سرمایه‌گذاری اولیه بالا، الزامات مدارک پیچیده، و نیاز به رعایت قوانین مهاجرت است.

    1. بله، شما پس از دریافت اقامت طلایی اسپانیا می‌توانید به سایر کشورهای حوزه شنگن سفر کنید.

    1. بله، در صورتی که سرمایه‌گذاری متوقف شود، اقامت طلایی اسپانیا قابل لغو است.

    1. سرمایه‌گذاری‌هایی مانند خرید ملک، سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها، اسناد دولتی، و سایر فعالیت‌های اقتصادی مورد قبول هستند.

    1. بله، پس از مدت زمانی معین و با رعایت شرایط مشخص، می‌توانید درخواست شهروندی اسپانیا را نیز بدهید.

  9. آیا برنامه اقامت طلایی اسپانیا مستلزم حضور در اسپانیا برای مدت زمانی طولانی است؟

    1. برنامه اقامت طلایی اسپانیا به طور معمول نیازی به حضور مداوم در اسپانیا ندارد. البته، برخی شرایط خاص ممکن است نیازبه حضور موقت داشته باشند.

    1. برای شروع درخواست اقامت طلایی اسپانیا، می‌بایست به کارشناسان شرکت ساحل آفتاب مراجعه فرمایید.

  10. سلام روزتون بخیر یه سوال داشتم ازتون که دریافت گلدن ویزا فقط با خرید ملک در اسپانیا امکان پذیر هست؟

    1. با سلام و درود دوست عزیز دریافت گلدن ویزا از طریق روش های متفاوتی امکانپذیر است.برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

    1. با سلام خیر امکان دریافت پاسپورت به صورت مستقیم وجود ندارد و بعد از5 سال می توانید درخواست پاسپورت را ارسال کنید.

    1. با سلام و احترام برای دریافت گلدن ویزا اسپانیا هزینه ای حداقل که باید برای خرید ملک پرداخت کنید 500 هزار یورو باشد.

    1. بله ویزای طلایی اسپانیا به شما اجازه می دهد تا 90 روز در مدت 180 روز بدون ویزای منطقه شنگن سفر کنید.

  11. با سلام هزینه های جانبی مثل هزینه های سفارت و موسسه از طریق سرمایه گذاری 500 هزار یورویی چقدره؟

    1. با سلام دریافت گلدن ویزا از طزیق روش های زیر ممکن است: سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ۵۰۰ هزار یورو خرید اوراق قرضه کشور اسپانیا دو میلیون یورو خرید سهام شرکت ها به مبلغ یک میلیون یورو سرمایه گذاری در صندوق و سپرده‌ های بانکی در موسسات کشور اسپانیا یک میلیون یورو

    1. با سلام اگر ملک را 5 سال حفظ بکنید این امکان برای شما میسر است که اقامت دائم هم دریافت بکنید.

    1. با عرض سلام دوست عزیز جهت بررسی دقیق هزینه ها و مشاوره رایگان پیشنهاد می کنیم از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  12. سلام آیا با خرید ملک و دریافت گلدن ویزا در اسپانیا می‌توانیم در آلمان مشغول به کار شویم؟

    1. با سلام و احترام با توجه به اینکه اسپانیا جزء کشور های حوزه شنگن می باشند بله با دریافت ویزای این کشور می توانید به راحتی به سایر کشور های عضو شنگن نیز بدون محدودیت سفر کنید.

    1. با سلام و بله از طریق دریافت ویزای گلذن ویزا می توانید برای خودتان و همسر و فرزندانتان درخواست ویزا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.