شماره تماس : 23-88641720

اقامت طلایی پرتغال (شرایط 2023)

اقامت طلایی پرتغال (شرایط 2023)

اقامت طلایی پرتغال (شرایط 2023) عنوان مقاله ای است که در این بخش قصد داریم شما را با تمامی شرایط آشنا نماییم. مطالعه کامل این بخش تقریباً 30 دقیقه زمان لازم دارد. شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سؤال در رابطه با اقامت طلایی پرتغال با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

پرتغال از شهرت بسیار خوبی برخوردار است و یکی از جهانی‌ شده‌ ترین و صلح‌آمیزترین کشورهای جهان با کیفیت زندگی بالا و رتبه‌بندی بسیار بالای شاخص توسعه انسانی است.این کشور با تاریخ غنی، فرهنگ پر جنب و جوش، غذاهای استثنایی، سواحل خیره کننده و حومه روستایی ایده آل، یکی از قدیمی ترین ملت های اروپا است.

یکی از دلایلی که خارجی ها تصمیم می گیرند به پرتغال مهاجرت و نقل مکان کنند، پاسپورت قوی پرتغال است. این کشور شگفت انگیز هم عضو اتحادیه اروپا و هم در منطقه شینگن است. دریافت اقامت در پرتغال فرصتی برای سفر بدون ویزا در منطقه ایجاد می کند. علاوه بر این، شما می توانید از آن نه تنها برای اوقات فراغت بلکه برای کار نیز استفاده کنید.در رده بندی با ارزش‌ ترین پاسپورت‌های جهان در سال 2023 ، پاسپورت کشور پرتغال در جایگاه پنجم جهان قرار گرفت. پاسپورت پرتغال به شما امکان دسترسی بدون ویزا به 187 کشور در سراسر جهان را می دهد.

به علاوه پرتغال از کیفیت نسبتاً بالایی در آموزش متوسطه و عالی برخوردار است و مدارک دانشگاه های پرتغال در اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است.همچنین پرتغال حدود 9 درصد از بودجه خود را سالانه برای مراقبت های بهداشتی هزینه می کند. مراقبت های پزشکی در بیمارستان های دولتی به صورت رایگان در دسترس شهروندان و ساکنان کشور است. 

این کشور دارای یک سرویس بهداشتی ملی قوی به نام SNS است که رتبه هفدهم را در شاخص جهانی نوآوری مراقبت های بهداشتی دارد. اگر ویزای اقامت طلایی پرتغال را دریافت کنید، می توانید در SNS ثبت نام کنید و به مراقبت های بهداشتی عمومی دسترسی داشته باشید. پس از دریافت ویزای خود، باید با استفاده از کارت اقامت خود در مرکز مراقبت های بهداشتی محلی ثبت نام کنید. سپس شماره مراقبت های بهداشتی خود را که برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی عمومی به آن نیاز دارید به شما ارائه می شود. SNS خدمات متعددی از درمان اضطراری، مراقبت های روانپزشکی و مراقبت های زایمان ارائه می دهد و اکثر خدمات رایگان هستند. خدمات SNS برای کودکان زیر 18 سال و افراد بالای 65 سال کاملاً رایگان است. مراقبت های دندانی شامل SNS نمی شود، به غیر از SNS، پرتغال دارای بیمارستان های خصوصی نیز می باشد زیرا دارای یک سیستم بهداشتی ترکیبی دولتی و خصوصی است. اگر ویزای طلایی پرتغال دارید، می توانید بیمه خصوصی بخرید تا قیمت ها مقرون به صرفه تر باشد. قیمت سالانه بیمه درمانی بسته به شرکت و سایر عوامل شخصی مانند سن شما و … متغیر است.

اقامت طلایی پرتغال (PORTUGAL GOLDEN VISA) چیست؟

ویزای طلایی پرتغال

برنامه اقامت طلایی پرتغال (که معمولاً به عنوان برنامه ویزای طلایی پرتغال شناخته می شود) به عنوان یکی از جذاب ترین ویزاهای جهان شناخته می شود. که یک انتخاب محبوب برای سرمایه گذارانی است که به دنبال اخذ ویزای اقامت اروپا هستند که بعداً می تواند به شهروندی اروپا، برای خود و کل خانواده ی نزدیک منجر شود.

اقامت طلایی پرتغال برای تقویت و جذب سرمایه گذاری خارجی به نفع اقتصاد پرتغال ایجاد شد. برنامه اقامت طلایی پرتغال توسط دولت پرتغال از اکتبر سال 2012 ایجاد شد، از آن زمان تاکنون بیش از 10.000 متقاضی، ویزای طلایی خود را دریافت کرده اند که بیش از 6 میلیارد یورو برای دولت به همراه داشته است.

برنامه اقامت طلایی پرتغال راه اندازی شد تا سرمایه گذاری در پرتغال را تشویق کند همچنین اقامت طلایی پرتغال یک مسیر سریع سرمایه گذاری را برای به دست آوردن اقامت و در نتیجه شهروندی اروپایی به تمام سرمایه گذاران و خانواده های مربوطه، که مایل به اقامت و سرمایه گذاری در پرتغال هستند ارائه می دهد که از این رو باعث محبوبیت بیشتر و برتری اقامت طلایی این کشور شد. زیرا اقامت طلایی پرتغال، یک برنامه اقامت پنج ساله برای اتباع غیر اتحادیه اروپا است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا از طریق سرمایه گذاری، واجد شرایط مجوز اقامت طلایی شوند و در نهایت پس از پنج سال در صورت واجد شرایط بودن می توان دارای پاسپورت کشور پرتغال شوند. 

جدول نگاه کلی به اقامت طلایی پرتغال

دوره اعتبار اولیه کارت اقامت طلایی پرتغال 2 سال
زمان دریافت شهروندی 5 سال
شرایط اقامت فیزیکی اقامت 7 روز در سال
زندگی، کار و تحصیل مجاز است
اجازه تعمیم اقامت طلایی به اعضای خانواده متقاضی (الحاق خانواده) مجاز است

این کشور شرایط جذاب سرمایه گذاری را در یک کشور اروپایی که بخشی از منطقه شینگن است، با مسیری باز پس از پنج سال بدون نیاز به اقامت برای شهروندی ارائه می دهد. پرتغال عضو کامل اتحادیه اروپا است.

“اقامت طلایی پرتغال” حق زندگی، کار و تحصیل در پرتغال و اجازه دسترسی و سفر بدون ویزا به منطقه شنگن اروپا بدون مشکل را می دهد و این برنامه ​​تنها به هفت روز در سال اقامت در پرتغال در این دوره پنج ساله نیاز دارد، یعنی حداقل 7 روز در سال باید در این کشور زندگی کنید.

ویدئو نکات مهم درباره اقامت طلایی پرتغال

درخواست اقامت طلایی پرتغال برای اعضای خانواده در سال 2023

کدام یک از اعضای خانواده متقاضی واجد شرایط دریافت گلدن ویزا پرتغال می شوند؟

اعضای خانواده واجد شرایط شامل :

  • همسر یا شریک زندگی
  • همه فرزندان زیر 18 سال
  • والدین وابسته ی بالای 55 سال، مشروط بر اینکه بتوانند وابستگی خود را ثابت کنند.
  • والدینی که بیش از 65 سال سن دارند، بدون نیاز به اثبات وابستگی یا ارائه شواهد وابستگی، واجد شرایط هستند.
  • خواهران و برادران زیر 18 سال اگر به طور قانونی تحت نظارت آنها باشند.
  • تحت شرایطی خاص فرزندان تحت تکلف 18 سال و بالاتر از 18 سال می توانند واجد شرایط باشند.

شرایط دریافت اقامت طلایی پرتغال برای فرزندان بالای 18 سال متقاضی

فرزندان 18 سال و بالای 18 سال وابسته و تحت تکفل تا زمانی که ازدواج نکرده اند و تحصیلات تمام وقت یا نیمه وقت داشته باشند می توانند شامل درخواست اقامت طلایی شوند، آنها باید برای هر سال وابسته بمانند تا زمانی که شهروندی به دست آید. هیچ محدودیت سنی رسمی برای فرزندان تحت تکفل وجود ندارد، اما ما توصیه می کنیم بیش از 22 یا 23 سال سن نداشته باشند زیرا آنها باید برای دوره 5 تا 6 ساله وابسته بمانند. در حقیقت، اثبات اینکه یک فرد 28 یا 30 ساله هنوز وابسته، مجرد و در حال تحصیل تمام وقت است، می تواند بسیار سخت باشد، هرچند ممکن است.

برنامه ویزای طلایی پرتغال برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

اگر ملکی که قصد خرید آن را دارید حداقل 250 هزار یورو ارزش دارد، می توانید واجد شرایط دریافت ویزای طلایی یونان باشید. اولین شرط دریافت ویزای طلایی این است که شما شهروند غیر اتحادیه اروپا باشید. همچنین، شما ملزم به نداشتن سابقه کیفری هستید.

برنامه ویزای طلایی در پرتغال برای همه شهروندان غیر اتحادیه اروپا آزاد است. هیچ شهروند غیر اتحادیه اروپا وجود ندارد که از درخواست منع شود، با این حال، ملیت‌های خاصی مانند شهروندان ایرانی ممکن است برای باز کردن حساب بانکی در پرتغال مشکل داشته باشند، به دلیل فرآیند انطباق بانکی اتحادیه اروپا. این بدان معنا نیست که امکان پذیر نیست. اگر نگرانی دارید، لطفاً برای مشاوره بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید.

آیا اقامت طلایی پرتغال منجر به شهروندی و اخذ پاسپورت می شود؟

بله . سرمایه گذار در صورت رعایت تمامی شرایط  و پس از اتمام دوره 5 ساله اقامت اولیه و در ابتدای سال ششم می تواند برای اقامت دائم یا شهروندی و اخذ پاسپورت پرتغال اقدام کند. درخواست شهروندی معمولاً از شش ماه تا یک سال طول می کشد. شهروندی پرتغال و پاسپورت دوم حق زندگی، کار و تحصیل در هر نقطه از اتحادیه اروپا را می دهد. به علاوه کارت اقامت پرتغال که از طریق برنامه اقامت طلایی اعطا می شود، به دارنده این امکان را می دهد که در سراسر منطقه شنگن اتحادیه اروپا بدون ویزا سفر کنند.

✔یکی از جذاب ترین گزینه های اخذ اقامت طلایی پرتغال که نسبت به دیگر کشورها برتری دارد، امکان درخواست اقامت دائم و شهروندی پس از پنج سال بدون نیاز به اقامت و شرط حضور فیزیکی در پرتغال است.

✔ در واقع متقاضی و خانواده اش برای تمدید ویزای اقامت طلایی پرتغال تنها به مدت یک هفته در سال نیاز به حضور فیزیکی دارند. تابعیت پرتغال بدون شرط اقامت متقاضی در این کشور، اعطا می شود.

✔ با این حال، سرمایه‌گذاری که اقامت خود را از طریق برنامه اقامت طلایی به دست آورده است، باید روابط خود را با کشور نشان دهد و یک آزمون زبان پایه را بگذراند.

بیشتر بخوانید:  اخذ اقامت پرتغال در سال 2023 

شرایط شهروندی و اخذ پاسپورت پرتغال در سال 2023 چیست؟

پس از حداقل 5 سال اقامت قانونی در پرتغال، سرمایه گذار می تواند برای شهروندی پرتغال درخواست داده و به طور بالقوه پاسپورت دریافت کند. با این حال، برای دریافت شهروندی باید ثابت کنید که پیوندهایی با این کشور دارید، مدارکی مانند: اثبات داشتن حساب بانکی پرتغالی، عدم داشتن سابقه کیفری و همچنین برای شهروندی در پرتغال یک آزمون زبان پایه وجود دارد که باید قبول شوید. 

هنگامی که متقاضیان اقامت دائم یا شهروندی را داشته باشند، می توانند از سرمایه گذاری خود صرف نظر کنند زیرا تمدید ویزای طلایی به مدت طولانی تر ضروری نیست.

مزایای اقامت طلایی پرتغال در سال 2023

اخذ ویزای طلایی پرتغال

1.معافیت ویزا و سفر آزادانه در هر نقطه از اتحادیه اروپا

با کارت اقامت طلایی، شما و همه اعضای خانواده شما آزادی سفر به اروپا و سراسر منطقه شینگن اتحادیه اروپا (26 کشور اتحادیه اروپا) را خواهند داشت، به راحتی و بدون درخواست ویزا. و اساساً امتیازات سفر شهروندان اتحادیه اروپا را به شما می دهد. اخذ ویزای اروپا برای بسیاری از کشورهای خاورمیانه، آسیا و آفریقا مشکل ساز شده است. اما پس از اعطای مجوز “اقامت طلایی پرتغال”، امکان سفر در سراسر منطقه شنگن اتحادیه اروپا فراهم می شود که متقاضیان برای حفظ این ویزای طلایی باید به سادگی ویزای طلایی را تمدید کنند.

دارندگان اقامت طلایی پرتغال توانایی زندگی، تحصیل و سفر آزادانه در هر نقطه از اتحادیه اروپا و پرتغال را به دست می آورند. انگار که شهروند اتحادیه اروپا هستند. همچنین حق دارند در پرتغال کار کنند و در آنجا کسب و کار راه اندازی کنند.

2.امتیازات خانوادگی

ویزای طلایی پرتغال نه تنها به سرمایه گذاران، بلکه به اعضای خانواده آنها نیز امتیاز می دهد. این برنامه شامل الحاق خانواده است، متقاضی اصلی می‌تواند افراد تحت تکفل از جمله همسر، فرزندان تحت تکفل و والدین خود که از نظر مالی به سرمایه گذار وابسته هستند، را به درخواست اقامت اضافه کند. و همگی آنها دارای حقوق یکسانی هستند و می توانند در پرتغال زندگی و کار کنند و آزادانه در منطقه شنگن سفر کنند و همچنین از تمام مزایای ویزا بهره مند شوند.

3.یک مسیر سریع اخذ پاسپورت و شهروندی پرتغال

متقاضیان میتوانند پس از پنج سال برای اقامت دائم و شهروندی پرتغال اقدام کنند. یعنی واجد شرایط برای درخواست شهروندی به عنوان یک مقیم قانونی می شوند، در حالی که می توانید شهروندی کشور خود را حفظ کنید.

ادامه مزایای اقامت طلایی پرتغال: 

4.شرایط حضور فیزیکی کم (هفت روز در طول سال اول اقامت و 14 روز برای دو سال بعد، که می تواند پس از پنج سال به حساب واجد شرایط بودن شهروندی باشد)

5.مدارس و دانشگاه های بین المللی و پرتغالی عالی (مدارس دولتی از برنامه درسی پرتغال پیروی می کند، اما مدارس بین المللی انگلیسی زیادی نیز وجود دارد.)

6.کیفیت بالای زندگی، فرهنگ غنی، آب و هوای معتدل، و سطح بالایی از امنیت

7.کلینیک ها و بیمارستان های مراقبت های بهداشتی با کیفیت بین المللی

8.متقاضیانی که تصمیم به زندگی تمام وقت در پرتغال بگیرند به بیمه پزشکی نیاز دارند. با این حال خانواده ها به تمام خدمات عمومی از جمله مراقبت های پزشکی دولتی و تحصیل دسترسی خواهند داشت.

شرایط اخذ اقامت طلایی پرتغال از طریق سرمایه گذاری در سال 2023

شرایط اخذ ویزای طلایی پرتغال

دولت پرتغال مقررات جدیدی در مورد ویزای طلایی پرتغال وضع کرده است. قانون جدید پرتغال مناطق “واجد شرایط” را برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در پرتغال محدود می کند و همچنین گزینه های سرمایه گذاری را گران تر می کند. تغییرات در 1 ژانویه 2023 اعمال شد.

از ژانویه 2023، نمی توانید املاک و مستغلات در لیسبون، پورتو و شهرهای ساحلی خریداری کنید. تنها املاک در آزور و مادیرا، و همچنین مناطق داخلی، اکنون واجد شرایط اقامت طلایی پرتغال هستند، زیرا این مناطق دارای تراکم کم هستند. اگرچه پورتو و لیسبون رایج‌ترین مکان‌ها برای خرید ملک هستند، اما مناطق دیگری مانند براگا نیز وجود دارند که برای سرمایه‌گذاری عالی هستند.

اخذ اقامت طلایی پرتغال از طریق سرمایه گذاری املاک

حداقل خرید ملک 500000 یورو (املاک مسکونی محدود به مناطق داخلی تعیین شده در سال 2023)

با خرید ملک می توان اقامت طلایی پرتغال را دریافت کرد. اکثر مردم فکر می کنند برای دریافت ویزای طلایی باید ملکی خریداری کنید که حداقل 500.000 یورو در پرتغال هزینه دارد. با این حال، شما می توانید کمتر هزینه کنید. مثلاً:خرید ملک با قدمت بیش از 30 سال برای بازسازی و نوسازی در منطقه بازسازی شهری، و آن را با مبلغ حداقل 350.000 یورو بازسازی کنید (املاک مسکونی محدود به مناطق داخلی تعیین شده)

مناطق کم تراکم ویزای اقامت طلایی پرتغال، خارق العاده و با پتانسیل رشد بالا می باشد مانند دورو (Douro Valley)، آلجزور(Aljezur) و پندا گرس (Peneda Gerês) مکان های ملکی عالی را برای سرمایه گذاران و خانواده هایشان فراهم می کند. تنها با پرداخت 280 هزار یورو، افراد می توانند در پروژه های نوسازی مناطق کم تراکم سرمایه گذاری کنند و واجد شرایط برنامه ویزای اقامت طلایی پرتغال شوند.

همچنین شما نیازی به خرید یک ملک ندارید، می توانید چندین ملک خریداری کنید. فقط مطمئن شوید که حداقل مقدار را رعایت کنید. همچنین می توانید سرمایه گذاری خود را با سایر متقاضیان ترکیب کنید. به عنوان مثال، اگر با یکی از دوستانتان یک خانه 1 میلیون یورویی خریداری کنید، هر دوی شما می توانید برای ویزای طلایی پرتغال درخواست دهید، زیرا هر یک از شما حداقل 500.000 یورو هزینه کرده است.

اخذ اقامت طلایی پرتغال از طریق انتقال سرمایه

گران ترین گزینه برای واجد شرایط بودن برای ویزای طلایی پرتغال، انتقال سرمایه حداقل 1.5 میلیون یورویی به حساب بانکی در پرتغال است. شما باید مدرکی مبنی بر واریز وجه و انتقال سرمایه به حساب بانکی در پرتغال از یک حساب بین المللی داشته باشید که حداقل به این مبلغ می رسد یا سرمایه گذاری های تأیید شده حداقل 1.5 میلیون یورویی

سرمایه گذاری حداقل 500.000 یورو را در یک صندوق سرمایه گذاری واجد شرایط در پرتغال، این صندوق ها به عنوان “fundos de capital de risco”  شناخته می شوند و صندوق های سرمایه گذاری هستند که از مشاغل پرتغالی حمایت می کنند.

یا سرمایه گذاری در شرکت هایی که طبق قانون پرتغال ثبت شده اند و دارای دفتر در کشور پرتغال می باشند، با سررسید حداقل پنج سال

اخذ اقامت طلایی پرتغال از طریق ایجاد شغل و کسب و کار

2 گزینه اصلی سرمایه گذاری برای دریافت ویزای طلایی پرتغال از طریق ایجاد شغل وجود دارد.

گزینه اول:

راه اندازی یک شرکت یا شغل و ایجاد حداقل 10 شغل تمام وقت جدید که شما مالک آن هستید.

گزینه دوم که 2 شرط دارد:

  1. شما حداقل 500000 یورو در یک تجارت موجود پرتغالی سرمایه گذاری کنید. یا اینکه حداقل 500.000 یورو برای ادغام و افزایش سرمایه شرکتی که در پرتغال ثبت شده است، سرمایه گذاری کنید.
  2. آن کسب و کار باید حداقل پنج شغل دائمی تمام وقت جدید در عرض سه سال ایجاد کند.

اخذ اقامت طلایی پرتغال از طریق از طریق اهدا

2نوع کمک مالی وجود دارد که متقاضی ویزای اقامت طلایی پرتغال را واجد شرایط می کند.

1.سرمایه گذاری حداقل 250.000 یورو برای حمایت از تولیدات هنری یا حفظ و نگهداری میراث فرهنگی ملی پرتغال

2.سرمایه گذاری 500.000 یورو در یک فعالیت های توسعه وتحقیق نهادهای دولتی یا خصوصی که بخشی از سیستم علمی و فناوری ملی هستند

هنگام انتخاب مناسب ترین گزینه برنامه اقامت طلایی، جنبه های زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. کارشناسان و مشاوران متخصص شرکت ساحل آفتاب در مورد اینکه کدام برنامه به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد می توانند به شما مشاوره دهند.

فرآیند اخذ اقامت طلایی پرتغال در سال 2023

گلدن ویزای پرتغال

( پرتغال اعلام کرده است که درخواست های اقامت طلایی از 1 ژانویه 2022 دیجیتالی می شود. همه اسناد باید به صورت دیجیتالی و آنلاین ارسال شوند، از جمله صدور شماره مالیات فردی پرتغال (NIF). این تغییر به کاهش بوروکراسی و ایجاد یک روند درخواست سریعتر کمک می کند.)

  1. با وکلا و کارشناسان مجرب شرکت ساحل آفتاب مشورت کنید.

مشاوران شرایط شخصی شما را ارزیابی می کنند و به شما کمک می کنند تا مناسب ترین برنامه و گزینه را انتخاب کنید. همچنین متقاضی اصلی می‌تواند افراد تحت تکفل از جمله همسر، فرزندان تحت تکفل و والدین خود را به درخواست اقامت اضافه کند.

  1. دریافت ویزای توریستی ورود به پرتغال

درخواست ویزای توریستی خود را ارسال می کنید و سفارت پرتغال درخواست شما را به دفتر رسمی مهاجرت پرتغال (SEF) ارسال می کند در صورت پذیرش و تأیید درخواست ویزای توریستی شما، ویزا ورود به پرتغال را دریافت می کنید.

  1. ورود به پرتغال و دریافت NIF و حساب بانکی

پس از ورود به پرتغال با ویزای توریستی که 3 ماهه است، پرتغال از متقاضی اصلی، می خواهد که سرمایه گذاری را از حساب بانکی خود در پرتغال، انجام دهد. بر این اساس داشتن حساب بانکی در پرتغال برای شما الزامی است. برای افتتاح حساب هم باید یک شماره NIF نیز داشته باشید که یک شماره شناسایی مالیاتی در پرتغال است. برای انجام تمامی این امور به وکیل یا نماینده مالیاتی نیاز دارید.

شرکت ساحل آفتاب می تواند به راحتی شما را در این امور یاری کند.

  1. سرمایه گذاری را تکمیل کنید.

*متقاضی باید قبل از درخواست ویزای اقامت طلایی، سرمایه گذاری را انجام داده باشد. سرمایه گذاری واجد شرایط اقامت طلایی را انجام دهید و تکمیل کنید که می تواند خرید ملک در پرتغال، سرمایه گذاری در یک تجارت پرتغالی یا انتقال سرمایه به بانک پرتغال را انجام دهید. که شرکت ساحل آفتاب بهترین گزینه های سرمایه گذاری موجود را که نیازهای شما را برآورده می کند در اختیار شما قرار می دهد.

  1. اسناد را آماده کنید.

یک چک لیست دقیق ارائه می شود و شما در مرحله جمع آوری اسناد راهنمایی خواهید شد. مشاوران باتجربه ما، تمام مدارک مورد نیاز را همراه با درخواست اقامت طلایی آماده می کنند و بررسی نهایی تمامی مدارک را از جمله مدارک سرمایه گذاری را، برای انطباق و اطمینان از برآورده شدن همه الزامات، انجام می دهند.

  1. ارسال درخواست اقامت

درخواست اقامت همراه با تمام مدارک پشتیبان به اداره مهاجرت پرتغال (SEF) نهادی که درخواست های مجوز اقامت طلایی را پردازش می کند، همراه با شواهد مستندی مبنی بر تملک املاک یا سرمایه گذاری ارسال می شود.

  1. یک قرار بیومتریک رزرو کنید.

تیم تخصصی ما در شرکت ساحل آفتاب ، می توانند برای ارسال بیومتریک در پرتغال یک قرار ملاقات برای شما و خانواده تان رزرو کنند و این کار را از طرف شما انجام دهند و در صورت وجود چیزی به شما اطلاع می دهند.

  1. دریافت مجوز اقامت

هنگامی که آنها درخواست شما را تأیید کردند، یک قرار ملاقات بیومتریک برای شما مقرر می کنند و شما باید شخصاً برای مصاحبه حاضر شوید. و در تاریخ قرار ملاقات ، شما و وابستگان تان باید به صورت فیزیکی در دفتر مربوطه SEF حاضر شوید تا اثر انگشت خود را ارسال کنید و درخواست خود را رسمی کنید. پس از بررسی درخواست، به شما اجازه اقامت اعطا می شود، پس از دریافت اجازه اقامت، متقاضی باید داده های بیومتریک و اسناد اصلی به روز شده را در هر بار تمدید اقامت خود، ارائه دهد.

اولین مجوز اقامت طلایی معمولاً برای یک سال صادر می شود. با این حال به دلیل شرایط همه گیری کووید-19، اکنون برای دو سال صادر می شود. پس از آن، مجوز برای دو دوره دو ساله قابل تمدید است و مشروط بر اینکه شرایط 7 روز در سال را داشته باشید، با حق اقامت در پرتغال و سفر در سراسر منطقه شنگن. پس از سال پنجم، می توانید برای اقامت دائم و سپس شهروندی اقدام کنید.

به طور کلی برنامه اجازه اقامت طلایی پرتغال از متقاضی اصلی می خواهد که در طول دوره درخواست، دو سفر به پرتغال داشته باشد:

  1. برای انتخاب سرمایه گذاری واجد شرایط، مراحل قانونی را شروع کرده و حساب بانکی باز کنید.
  2. برای ارائه داده های بیومتریک و اسناد اصلی

تمرکز شرکت ساحل آفتاب، ارائه خدمات بدون دردسر و دقیق است که به شما در درخواست اقامت طلایی کمک می کند. ما در هر مرحله از فرآیند اخذ اقامت طلایی اتحادیه اروپا، دقت لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که درخواست شما به درستی ارسال شده و پس از تأیید ، درخواست شما پیگیری می‌شود.

چه دلایلی می تواند باعث رد شدن یا ریجکت شدن درخواست شما شود؟

تنها دلایلی که منجر به رد شدن درخواست اقامت طلایی می شود این است که متقاضی دارای سابقه کیفری باشد، نسبت به درخواست خود صادق نباشد یا حداقل شرایط سرمایه گذاری را برآورده نکرده باشد. این یک فرآیند مبتنی بر سند است و مشاوران و کارشناسان شرکت ساحل آفتاب در طول فرآیند برای جمع‌آوری پرونده شما، از نزدیک با شما همکاری خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که درخواست شما با موفقیت تأیید شده است.

مدارک مورد نیاز ویزای طلایی پرتغال در 2023

    • داشتن حداقل 18 سال سن
    • کپی پاسپورت معتبر برای هر متقاضی
    • وضعیت مالی مناسب برای زندگی در پرتغال
    • فرم تکمیل شده درخواست اقامت طلایی پرتغال
    • آمادگی برای گذراندن حداقل 7 روز در سال در پرتغال
    • بیمه درمانی با پوشش کامل(در صورت تصمیم به ماندن در پرتغال)
    • انجام حداقل مبلغ سرمایه گذاری و اثبات سرمایه گذاری واجد شرایط
    • تعهد از طرف متقاضی برای حفظ سرمایه گذاری خود برای حداقل 5 سال
    • عدم ریجکت شدن یا امتناع از ورود شما و اخذ ویزا به اتحادیه اروپا در گذشته
    • رسید پرداخت هزینه های پردازش ویزای طلایی پرتغال و رسیدگی به درخواست
    • گواهی عدم سابقه محکومیت کیفری که باید حداکثر 90 روز قبل از ارسال درخواست شما صادر شده باشد.
    • خرید املاک و مستغلات در پرتغال، مالیات، حق تمبر و هزینه های خاصی را جذب می کند که باید پرداخت شود.
    • مدارکی مبنی بر تأیید انتقال وجوه به بانک در پرتغال و اینکه منشاء وجوه سرمایه گذاری خارج از پرتغال وارد این کشور شده است.

*نکته:

تمام اسناد فوق باید محضری و قانونی شوند همچنین باید به پرتغالی ترجمه و تأیید شود. این گواهی معمولاً توسط یک دفتر اسناد رسمی انجام می شود.

آیا در سال 2023 برای درخواست اقامت طلایی نیاز به آزمون زبان پرتغالی است؟

برای درخواست اولیه اقامت ویزای طلایی، آزمون زبان مورد نیاز نیست. آزمون زبان فقط در هنگام درخواست شهروندی نیاز می باشد، بنابراین متقاضیان ۵ تا ۶ سال فرصت دارند تا برای این مرحله آماده شوند. افراد زیر 10 سال نیازی به شرکت در آزمون زبان ندارند. آزمون زبان در سطح A2 و سطح مکالمه است و بیشتر آزمون در قالب چند گزینه ای است.

جدول شرایط شهروندی برای دارندگان ویزای طلایی پرتغال

شرط اقامت فیزیکی 7 روز در سال برای 5 سال
دانش زبان پرتغالی حداقل در سطح A2 لازم است
پرداخت مالیات لازم است
عدم سابقه کیفری لازم است

شرکت ساحل آفتاب دارای سوابق درخشان و سال ها تجربه با شبکه ای از وکلا، مشاوران و کارشناسان درجه یک و خبره، شما را به صورت حرفه ای از ابتدا تا انتها در این برنامه کمک خواهد کرد و در مورد انتخاب بهترین گزینه سرمایه گذاری، مناسب ترین مناطق و سرمایه گذاری املاک و مستغلات مطابق با نیازهای شما مشاوره خواهیم داد زیرا تخصص ما در این امور به ما این امکان را می دهد که خدمات کاملی را ارائه دهیم.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و به روزترین اطلاعات در سال 2023 ، وب سایت ما و یا صفحات ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

سوالات متداول در خصوص اقامت طلایی پرتغال

سخن پایانی

با توجه با بالا بودن اعداد مربوط به دریافت اقامت طلایی پرتغال و حساسیت موضوع به شدت پیشنهاد می شود قبل از هرگونه فعالیت در این خصوص حتماً با وکلای متخصص در این اربطه مشورت نمایید.همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر طبق آخرین و به روزترین اطلاعات در سال 2023 ، می توانید وب سایت و یا صفحات شرکت ساحل آفتاب را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

خرید خانه در پرتغال
خرید ملک در پرتغال شرایط 2023
اقامت تمکن مالی پرتغال
اقامت تمکن مالی پرتغال در سال 2023
اقامت پرتغال
اقامت پرتغال در سال 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 84 میانگین: 4.4]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

168 پاسخ

    1. با سلام خدمت شما، اهم هزينه هاي مربوطه به تفكيك شامل موارد زير هستند:
      – سرمايه گذاري در بخش املاك و مستغلات: 350.000 يا 500.000 يورو
      – هزينه هاي بخش دولتي براي صدور ويزاي طلايي: 5.325 يورو
      – هزينه هاي مربوط به تمديد ويزا: 2.666 يورو
      – هزينه هاي مربوط به پردازش فرآيند: 533 يورو براي متقاضي اصلي و 84 يورو براي هر يك از افراد خانواده وي

    1. با سلام،‌ بله همانطور كه در متن مقاله هم اشاره كردیم،‌ دارندگان ویزای طلایی پرتغال بعد از گذشت 5 سال از اقامتشان در این كشور می توانند برای دریافت تابعیت پرتغالی خود اقدام نمایند. البته برای اینكار می بایست در آزمون پایه زبان موفق به كسب حد نصاب لازم شوند.

    1. برای متقاضیان دریافت ویزای طلایی دیگر امكان خرید ملك و سرمایه گذاری در این بخش در شهرهای بزرگ همچون لیسبون، پورتو و شهرهای ساحلی وجود ندارد. دولت پرتغال به جهت انتقال سرمایه ها به سایر بخش های ضعیف تر و برنامه ریزی جهت آبادی هرچه بیشتر آنها، اقدام به ایجاد محدودیت هایی برای سرمایه گذاران در خرید ملك در مناطق و شهرهای پیشرفته نموده است.

    1. یكی از مهمترین مزایای ویزای طلایی پرتغال، صدور مجوز كار و اشتغال برای متقاضیانی است كه تمایل به اقامت و ماندن در پرتغال را دارند. بله درصورتیكه بخواهید در این كشور زندگی كنید امكان پیدا كردن كار و اشتغال برایتان فراهم است.

    1. در برنامه ویزای طلایی پرتغال، به درآمدهایی كه ناشی از فعالیت های تجاری یا اقتصادی شما در خارج از كشور پرتغال است،‌ هیچ گونه مالیاتی تعلق نخواهد گرفت.

  1. با سلام، آیا به نظر شما خرید ملك در پرتغال شیوه درست و صحیحی برای سرمایه گذاری در این كشور است؟

    1. البته همانطور كه در مقاله هم برایتان بازگو نمودیم، علاوه بر خرید ملك، روش های دیگری هم برای سرمایه گذاری در پرتغال و بدست آوردن ویزای طلایی این كشور وجود دارد. لیكن خرید ملك در اسپانیا به جهت آنكه ضمن حفظ اصل سرمایه، هر ساله به ارزش آن نیز افزوده شده و شما را قادر می سازد در صورت تمایل با اجاره دادن آن برای خود منبع درآمد ایجاد كنید، یك روش خوب و ایده آل در این زمینه به حساب می آید.

  2. با سلام، فرزندان و همچنین والدین فرد متقاضی تا چه سنی می توانند مشمول طرح ویزای طلایی شوند؟

    1. با سلام خدمت شما، فرزندان در حالت كلی تا سن 18 سالگی و اگر اثبات شود همچنان به والدین خود وابسته هستند تا سن 26 سالگی و درخصوص والدین هم باید بگوییم كه پدر و مادر شخص اصلی و همسر وی، چنانچه دارای 66 سال باشند، می توانند در پرونده قرار بگیرند.

    1. با سلام خدمت شما، كارت اقامت اروپا یعنی امكان رفت و آمد و زندگی در پرتغال و تمام كشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون محدودیت خاصی. شما زمانیكه بتوانید تابعیت و شهروندی پرتغال را دریافت كنید، در واقع مجوز اقامت اروپا را نیز بدست آورده اید.

    1. منظور از ارائه گواهی سوء سابقه كیفری در كشور خود و كشورهای عضو اتحادیه اروپا به معنی هرگونه تخلفات ویزا و مهاجرت است. همانند ارائه مدارك جعلی به سفارت و قرار گرفتن در Black List سفارت های اروپایی.

    1. با سلام. برخلاف تصور برخی افراد و البته به دلیل تبلیغات غلط و اشتباه برخی موسسات مهاجرتی، درخواست مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و دریافت ویزای طلایی یك اصل بسیار مهم و اساسی دارد و آن هم: ورود به پرتغال باید از طریق ویزای توریستی و البته با هماهنگی یك وكیل با تجربه و مستقر در این كشور انجام شده باشد.

    1. سلام دوست عزیز مجموع هزینه های شما برای دریافت ویزای طلایی پرتغال، شامل هزینه‌ی بلیط، هزینه‌ی سفارت، چک‌آپ‌های پزشکی، هزینه‌ی سرمایه‌گذاری و هزینه‌های شخصی شما در مقصد است.

  3. با سلام درصورتی که بخوام چندتا ملک با مجموع قیمت سیصد هزار یورو بگیرم بازم گلدن ویزا بهم تعلق میگیره؟

    1. با سلام و عرض ادب شما در پروژه هایی سرمایه گذاری می کنید که دولت تعیین کرده است.

  4. سلام اگر ملکی با قیمت کمتر مثلاً ۱۵۰ هزار یورو پیدا شود باز هم میتوان متقاصی گلدن ویزا شد؟

    1. با سلام گلدن ویزا ارتباطی با کشور پرتغال ندارد …برای پرتغال لاین ثبت شرکت و تحصیلی اقدام میکنیم.

  5. سلام وقتی باسبورت گرفتیم هم نیاز به مالیات دادن هست در صورتی که داخل پرتغال زندگی نکنیم؟

    1. با سلام مالیات بر درآمد، صرفاً از درآمد شما دریافت میشه و زمانی که در پرتغال حضور ندارید و درآمدی هم اعلام نکنید، نیازی به پرداخت مالیات نیست.

    1. سلام و عرض ادب با سه بودجه 280 هزار یورو، 350 هزار یورو و500 هزار یورو میشه به این ویزا رسید.

    1. 2 ساله و هر دو سال قابل تمدید است. بعد از گذشت 5 سال می توان برای اقامت دائم و یا تابعیت اقدام کرد.

    1. بله پدر و مادر شخص اصلی و همسر، چنانچه 66 سال داشته باشند در پرونده قرار می گیرند.

    1. از آنجا که در اخذ ویزای طلایی ضرورتی برای حضور فیزیکی در پرتغال ندارید (به جز سالی ۷ روز سکونت)، یک مالیات‌دهنده‌ی عادی به حساب نمی‌آیید. متقاضیان ویزای طلایی پرتغال می‌توانند تا ۱۰ سال از شرایط خاص مالیات برای افراد دارای اقامت غیردائم بهره ببرند.

    1. دولت پرتغال در برنامه‌ی ویزای طلایی گزینه‌های مختلفی را پیشنهاد کرده است که سرمایه‌های متفاوتی را نیاز دارند. اما بر اساس شناختی که ما از جزئیات این روش مهاجرتی داریم، بهترین روش خرید ملک است و در این میان بهترین گزینه خرید ملک با ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو است. البته گزینه‌های خرید ملک ۳۵۰ هزار یورویی نیز با وجود پیچیدگی بیشتر، هیچ مشکلی برای اخذ ویزای طلایی ندارد.

    1. ویزای طلایی یک ویزای ۵ ساله است که ابتدا به صورت ۲ ساله صادر می‌‌شود و بعد از آن به صورت ۳ ساله تمدید می‌‌شود.

    1. به دلیل نامشخص بودن مدت فرایند خرید ملک نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سوأل داد. اما به طور معمول پروسه‌ی دریافت ویزای طلایی بین هشت تا ده ماه زمان می‌برد. همچنین طبق قانون جدید، پس از ۵ سال صاحب اقامت دائم می‌شوید.

    1. سرمایه‌‌گذاری باید حداقل ۵ سال ادامه پیدا کند. سرمایه باید از خارج از پرتغال تأمین شود. سرمایه‌‌گذار نباید سوءسابقه‌‌ی کیفری در اروپا یا کشور خود داشته باشد. ورود به پرتغال باید به شکل قانون و با ویزای توریستی شنگن صورت گیرد.

    1. تمام مدارکی که خارج از پرتغال ثبت شده‌اند باید به زبان پرتغالی ترجمه شده و به تأیید دفتر اسناد رسمی و گواهی‌نامه‌ی آپوستیل (Apostille) یا سفارت‌خانه برسند. آماده کردن مدارک بالا می‌تواند بسیار وقت‌‌گیر باشد، از این رو سپردن کار به وکیلی که دارای تجارب بین‌المللی در دریافت گلدن ویزای پرتغال باشد روند امور را تسهیل و تسریع می‌کند.

    1. مجموع هزینه های شما برای دریافت ویزای طلایی پرتغال، شامل هزینه‌ی بلیط، هزینه‌ی سفارت، دریافت پاسپورت (درصورت نداشتن پاسپورت)، چک‌آپ‌های پزشکی، هزینه‌ی سرمایه‌گذاری (براساس برنامه‌ی انتخابی شما) و هزینه‌های شخصی شما در مقصد است.

    1. بله دارندگان ویزای طلایی پرتغال برای کرفتن تابعیت این کشود باید ثابت کنند که ارتباط تنگاتنگی با این کشور دارند و در آزمون پایه‌ی زبان این کشور هم شرکت کنند و قبول شوند تا بتوانند تابعیت پرتغال را به دست آورند.

    1. این ویزا 2 ساله است و هر دو سال یک بار می توانید آن را تمدید کنید. بعد از گذشت 5 سال از دریافت و تمدید گلدن ویزا، می توان برای دریافت تابعیت دائمی اقدام کرد.

    1. ارزان ترین برنامه سرمایه‌گذاری برای دریافت گلدن ویزای پرتغال، سرمایه‌گذاری 250 هزار یورویی است که در پروژه های حفاظت از میراث فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  6. برای دریافت ویزای طلایی، فرزندان تا چه سنی می‌توانند در پرونده‌ی خانواده‌ی خود قرار بگیرند؟

    1. فرزندان تا 18 سالگی یعنی تا پیش از سن قانونی تحت سرپرستی خانواده خود هستد و در پرونده‌ی آن‌ها قرار می‌گیرند، اما بعد از 18 سالگی مستقل به حساب می‌آیند و قرار گیری آن‌ها در پرونده‌ی خانواده، منوط به اثبات وابستگی (تا 26 سالگی) است.

    1. بله پدر و مادر شخص اصلی و والدین همسر، چنانچه 66 سال به بالا داشته باشند، در پرونده قرار می‌گیرند.

    1. بله شما می توانید خرید ملک را انجام دهید و پاسپورت و اقامت دائم را دریافت نمایید.

  7. سلام وقتی باسپورت گرفتیم هم نیاز به مالیات دادن هست در صورتی که داخل پرتغال زندگی نکنیم؟

    1. با سلام زمانی که در پرتغال حضور ندارید و درآمدی هم اعلام نکنید نیازی به پرداخت مالیات نیست.

  8. سلام درباره این سرمایه گذاری در شرکت های موجود در کشور پرتغال ما چطور می تونیم به لیست این شرکت ها دسترسی داشته باشیم؟

    1. مزایای دریافت گلدن ویزای پرتغال شامل اقامت بلند مدت، حقوق کار، آموزش رایگان، سفر بدون محدودیت به کشورهای شنگن می‌باشد.

    1. اقامت طلایی پرتغال ابتدا به مدت یک سال صادر می‌شود و بعد از آن می‌توان آن را تمدید کرد.

    1. برای اخذ اقامت طلایی پرتغال، می‌توانید از راه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری در پرتغال، خرید ملک و… استفاده کنید.

    1. مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز بستگی به نوع سرمایه‌گذاری دارد. برای مثال، برای سرمایه‌گذاری در املاک، مبلغ حداقل 380 هزار یورو می‌باشد.

    1. بله، افراد دارای اقامت طلایی پرتغال می‌توانند از آموزش رایگان در مدارس عمومی و دانشگاه‌ها بهره‌مند شوند.

    1. دریافت اقامت طلایی پرتغال به صورت مستقیم منجر به تبدیل به شهروندی نمی‌شود. اما پس از چند سال اقامت، می‌توانید درخواست شهروندی را ارائه کنید.

    1. بله، اقامت طلایی پرتغال می‌تواند برای همسر و فرزندان تحت تکفل شما نیز اعمال شود.

    1. معمولاً، پس از ارسال درخواست، فرایند صدور اقامت طلایی پرتغال تا چند ماه زمان می‌برد.

    1. اسناد مورد نیاز شامل اسناد شناسایی، مدارک مالی، سوابق کاری و سایر اسنادی است که به اثبات منظم بودن وضعیت شما کمک می‌کنند.

    1. می‌توانید تغییراتی را در ملک خود انجام دهید، اما باید مطابق با قوانین و مقررات ساختمانی پرتغال عمل کنید.

    1. برای تمدید اقامت طلایی پرتغال، باید شرایط مورد نیاز را حفظ کرده و اسناد مورد نیاز را به روز رسانی کنید.

    1. بله، برای درخواست اقامت طلایی پرتغال باید درآمد معینی داشته باشید، که میزان آن بستگی به تعداد افراد تحت تکفل شما دارد.

    1. بله، با اقامت طلایی پرتغال می‌توانید به صورت آزاد در کشورهای شنگن اقامت کنید.

    1. اقامت طلایی پرتغال ممکن است محدودیت‌هایی مانند حضور ثابت در کشور در مدت زمان معین، پرداخت مالیات‌ها و رعایت قوانین مربوط به اقامت داشته باشد.

    1. در صورت نقض شرایط و مقررات مربوط به اقامت طلایی پرتغال، اقامت شما می‌تواند لغو شود.

  9. سلام وقتی باسپورت گرفتیم هم نیاز به مالیات دادن هست در صورتی که داخل پرتغال زندگی نکنیم؟

    1. با سلام زمانی که در پرتغال حضور ندارید و درآمدی هم اعلام نکنید نیازی به پرداخت مالیات نیست.

  10. سلام درباره این سرمایه گذاری در شرکت های موجود در کشور پرتغال ما چطور می تونیم به لیست این شرکت ها دسترسی داشته باشیم؟

    1. بله تمامی اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان تا 26 سال می توانند علاوه بر ورود همزمان به پرتغال، از مزایای این ویزای عالی نیز بهره مند شوند.

  11. سلام وقتی باسپورت گرفتیم هم نیاز به مالیات دادن هست در صورتی که داخل پرتغال زندگی نکنیم؟

    1. با سلام زمانی که در پرتغال حضور ندارید و درآمدی هم اعلام نکنید نیازی به پرداخت مالیات نیست.

  12. سلام درباره این سرمایه گذاری در شرکت های موجود در کشور پرتغال ما چطور می تونیم به لیست این شرکت ها دسترسی داشته باشیم؟

    1. بله تمامی اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان تا 26 سال می توانند علاوه بر ورود همزمان به پرتغال، از مزایای این ویزای عالی نیز بهره مند شوند.

    1. بله همينطور است. شما جهت انتقال پول خود به اين كشور و انجام سرمايه گذاري در پرتغال بايد حتما" در يكي از بانكهاي معتبر پرتغالي ( حتي ميتوان در يكي از شعب خارجي اين بانك ها ) به نام خود حساب ارزي افتتاح نماييد.

  13. سلام اگر ویزای طلایی دریافت کنم می توانم از خدمات درمانی بصورت رایگان استفاده کنم؟

    1. با سلام شما پس از دریافت اقامت طلایی پرتغال می توانید از کلیه مراقبت های پزشکی در بیمارستان های دولتی به صورت رایگان بهره مند شوید.

  14. روز خوش.بنده 25 ساله هستم وکارشناسی ارشد برق دارم . آیا می توانم برای مادرم 56و برادر 15 ساله ام اقامت طلایی پرتغال را دریافت کنم؟

    1. سلام دوست عزیز مشروط بر اینکه بتوانند وابستگی خود را ثابت کنند،بله امکان پذیر است.

    1. با سلام.اگر فرزند شما وابسته و تحت تکفل شما باشد یا ازدواج نکرده باشد و چناچه تحصیلات تمام وقت و یا نیمه وقت داشته باشد می توانید برای ایشان هم در خواست اقامت طلایی پرتغال را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.