شماره تماس : 23-88641720

 ثروتمندترین و فقیرترین مناطق اسپانیا

 ثروتمندترین و فقیرترین مناطق اسپانیا

dfsee

مادرید و بارسلونا جز مناطق با بالاترین درآمد سرانه سالانه هستند. نقشه ثروت اسپانیا کشوری را به تصویر می کشد که رونق آن در مثلثی متشکل از مادرید ، بارسلونا و منطقه باسک متمرکز شده است ، در حالی که براساس آمار و ارقامی که اخیراً توسط دفتر رسمی آمار INE اسپانیا منتشر شده است ، منطقه جنوبی اندلس از فقیرترین مناطق این کشور است. و هنگامی که نوبت به ثروتمندترین و فقیرترین شهرهای کشور می رسد ، پوزولو دی آلارکن ، در حومه مادرید ، عنوان ثروتمندترین را کسب می کند در حالی که نیجار در آلمریا به عنوان فقیرترین شناخته می شود.

براساس این تحقیقات ، هم پایتخت اسپانیا و هم بارسلونا بخش بزرگی از فعالیت های اقتصادی این کشور را جذب و هدایت می کنند  و منطقه باسک به عنوان سومین نقطه از رفاه در اسپانیا است. براساس داده های سال 2016 ، 86000 ساکنان پوزوئلو دی آلارکنن به طور متوسط ​​درآمد سرانه 25957 یورو در سال کسب می کنند.

در حالی که 10 مورد از ثروتمندترین محله های اسپانیا در منطقه مادرید قرار دارند ، بیشتر آنها را می توان در امتداد محوری که در شمال غربی شهر واقع شده است ، پیدا کرد. این مطالعه توسط ممیزی شهری – یک پروژه اتحادیه اروپا که INE با آن همکاری کرده است تا با مطالعه 405 شهرداری با بیش از 20000 نفر جمعیت ، نابرابری درآمدی کشور را مشخص کند ، همچنین اطلاعات دیگری در مورد سایر شاخصه ها از قبیل امید به زندگی ، تحصیلات ، جمعیت خارجی و میزان اشتغال را ارائه می دهد.

در این مطالعه علاوه بر تجزیه و تحلیل برخی از پرجمعیت ترین محلات در شهرهای اصلی مشخص شده است که مناطق مرفه کشور در مادرید متمرکز شده است: ال ویسو با درآمد متوسط ​​42.819 یورو ، Recoletos با 40،681 یورو ، Castellana با 35.816 یورو و پیوورا با 35.680 یورو.

این در حالی است که در جنوب و جنوب شرقی کشور داستانی بسیار متفاوت است ، جایی که Polígono Sur از سویل با درآمد متوسط ​​4897 یورو کمترین میزان درآمد در کشور و Los Pajaritos ، همچنین در سویا ، درآمد متوسط ​​5389 یورو دارند. هفت تا از 10 محله فقیرنشین در اندلس ، سان کریستال و یک محله کوچک مادرید با 18000 نفر در این لیست قرار دارد.

 

از 10 شهر با کمترین درآمد متوسط ​​، 9 مورد در اندلس قرار دارد ، یعنی نیجار (آلمریا) ، لوس پالاسیوس و ویلافرانکا (سویا) ، آلهاورن ال گراند (ملاگا) ، ویکار (آلمریا) ، ایسلا کریستینا (هولاوا) ، باربات (کودز) ) ، Sanlúcar de Barrameda (Cizdiz) ، Arcos de la Fronteraو (Adra (Almería . این مناطق همراه با مزارین در مورسیا ، فقیرترین مناطق اسپانیا را با متوسط ​​درآمد سالانه کمتر از 7100 یورو ، بر اساس اظهارنامه مالیاتی سال 2016 تشکیل می دهند.

لیست ثروتمندترین و فقیرترین شهرها طی سالهای اخیر تغییر چندانی نکرده است. پوزوئلو ، لاز روزاس ، بوادیلا و ماجداوندا همگی برای کسب عنوان ثروتمندترین شهرها رقیب هم هستند. شهرهایی با کمترین درآمد متوسط ​​شامل Alhaurín el Grande ، Sanlúcar de Barrameda ، La Línea de la Concepción و Barbate هستند.

نرخ اشتغال

یکی از شاخص های اقتصادی بیکاری است و به گفته INE ، شهرداری هایی که کمترین نرخ بیکاری در سال 2018 را دارند عبارتند از: سان کوگات دل والس (6.2٪) ، پوزولو دی آلارکن (6.4٪) ، لاس روزاس و سان سباستین (هر دو با 7.2 ٪) 10 شهر دیگر نرخ زیر 10 درصد داشتند. از طرف دیگر ، کسانی که بالاترین میزان بیکاری را داشتند ، لینراس (8/32٪) ، لا لونا د لا کانسپسین (29.9٪) و سانلیکار دو بارامدا (29.0٪) بودند.

Pozuelo و Majadahonda در سن متوسط ​​9/85 سالگی و Majadahonda با میانگین سنی 85.3 بیشترین امید به زندگی دارند. آلکورکان با میانگین امید به زندگی 84.9 در رده سوم قرار دارد. در مقابل ، La Línea de la Concepción تنها یکی از 126 شهر موجود در این مطالعه بود که میزان امید به زندگی آنها زیر 80 بود.

در سال 2016 ، میانگین تعداد فرزندان به ازای هر زن در اسپانیا 1.34 بود. شهرهایی که بیشترین تعداد فرزندان در هر زن وجود داشته است شهرهای آفریقای شمالی ملیلا (2.349) و سئوتا (1.81) و پس از آن لورکا در مورسیا 1.68 بوده اند.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.