شماره تماس : 23-88641720

خرید ملک در پرتغال (شرایط 2023)

خرید ملک در پرتغال شرایط سال 2023

خرید ملک در پرتغال در سال 2023 عنوان موضوعی است که در این بخش قصد داریم شما را با تمامی شرایط و جوانب آن آشنا نماییم. مطالعه کامل این بخش تقریباً 30 دقیقه زمان لازم دارد. در صورت تمایل میتوانید همین الان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا به صورت رایگان به تمام سوالات شما پاسخ دهند.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

بازار املاک و مستغلات کشور پرتغال، در سال های اخیر به ویژه از سال 2016، شاهد دستاوردهای قوی، رشد مداوم و شدت افزایش قیمت ها بوده است به گونه اي که این کشور را به مکان خوبی برای سرمایه گذاری به خصوص خرید ملک تبدیل نموده است و از اين حيث، كشور پرتغال در بین سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران خارجی بسیار محبوب شده است. این افزایش سرمایه گذاری خارجی در بخش املاک پرتغال عمدتاً به دلیل برنامه اقامت طلایی پرتغال و همچنین ارزان تر بودن املاک نسبت به سایر نقاط اروپا و پایتخت های اروپای غربی است لذا سرمایه گذارانی که اکنون در سال 2023 برای ویزای اقامت طلایی در اين كشور اقدام به خريد ملك مي نمايند، چشم اندازهای عالی برای افزایش سرمایه خود در سال های آینده خواهند داشت.

برنامه های مختلفی در اروپا وجود دارد که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه اقامت و در نهایت شهروندی اروپایی را می دهد. بیشتر این برنامه‌ها شامل انواع مختلف سرمایه‌گذاری است، چه در ملک، چه در شرکت یا در اوراق قرضه دولتی.

در حالیکه طیف وسیعی از گزینه های سرمایه گذاری روی میز وجود دارد، اخیراً املاک و مستغلات در پرتغال تبديل به یک سرمایه گذاری پرسود و مطمئن گشته است، همچنین جذابیت بازار املاک و مستغلات پرتغال و الزامات انعطاف پذیر در طول دوره اقامت این کشور، محبوبیت و توجه زیادی به دست آورده است. بنابراین اکثر مردم برای برآوردن حداقل شرایط سرمایه گذاری، خرید ملک را انتخاب می کنند.

“خرید ملک در پرتغال” برای اتباع خارجی، این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد در اروپا، هم برای اهداف سرمایه گذاری و هم برای کسانی که می خواهند به طور دائم نقل مکان کنند ( مهاجرت ) و مایل به اخذ تابعیت در اروپا و پرتغال هستند تا حدودی به یک بلیط طلایی تبدیل کرده است. دروازه ای برای دریافت اقامت یا مجوز اقامت طلایی پرتغال که مزایای بیشتری را برای متقاضیان، قطعاً به همراه خواهد داشت

اقامت طلایی پرتغال چیست؟

شرایط اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

در سال 2012، پرتغال قوانین ویژه ای را تصویب کرد که برای جذب سرمایه گذاری خارجی طراحی شده بود، با ارائه راهی سریع برای دریافت مجوز اقامت، آن را به یک ورود ممتاز به اروپا تبدیل کرد به گونه اي كه دارندگان مجوز اقامت طلایی پرتغال و افراد تحت تکلف آنها اجازه اقامت و سفر آزادانه به مناطق شنگن و اروپا را خواهند داشت.

برنامه اقامت طلایی پرتغال یک برنامه اقامت پنج ساله جذاب است که از طریق سرمایه گذاری اتباع خارجی غیر اتحادیه اروپا امکان پذیر شده و از زمان شروع برنامه اقامت طلایی، یکی از روش های پذیرفته شده سرمایه گذاری برای درخواست اجازه اقامت طلایی، خرید ملک در پرتغال مي باشد.

اجازه اقامت طلایی پرتغال ابتدا برای یک دوره یک ساله اعطا می شود، در ادامه و در صورت حائز شرايط بودن، اين مجوز برای دو دوره متوالی دو ساله قابل تمدید خواهد بود و مستلزم حفظ سرمایه گذاری برای مدت حداقل پنج سال و حضور در قلمرو پرتغال به مدت 7 روز (متوالی یا غیر متوالی) در سال اول و 14 روز (متوالی یا غیر متوالی) در دوره های دو ساله بعدی می باشد. از این رو پس از پايان اين دوره 5 ساله شما می توانید برای درخواست تابعیت پرتغالی اقدام کنید یعنی پس از گذشت 5 سال از سرمایه گذاری شما، دریافت پاسپورت پرتغال امکان پذیر خواهد بود.

چرا خرید ملک در پرتغال؟

خرید و فروش خانه در پرتغال

پرتغال به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک مکان مناسب و ايده آل برای خرید ملک، چه برای نقل مکان و چه براي سرمایه گذاری شده است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا پرتغال، این کشور کوچک اروپای غربی، مقصد “خوبی” برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات مي باشد.

مهم ترین دلایل برای خرید ملک در کشور پرتغال

  • پرتغال کیفیت بسیار بالایی از زندگی را ارائه می دهد و این یک سرمایه گذاری با بازده بالا است.
  • پرتغال بسیار مهاجر پذیر است به طوریکه در سال 2023 ، پرتغال به عنوان ششمین کشور برتر جهان برای مهاجران انتخاب شده است.
  • این کشور زیبا با طبیعت بکر و سواحل طلایی، فرصتی برای داشتن خانه ای که در تمام طول سال آفتابی باشد را ارائه می دهد.
  • پرتغال مکانی بسیار امن برای زندگی است و در سال 2023 ، جزو چهار کشور امن دنیا تلقی شده که دارای سطح بالایی از ثبات اقتصادی و سیاسی می باشد.
  • پرتغال انواع سبک های زندگی را ارائه می دهد، فرقی نمی کند که به دنبال یک زندگی شهری باشید یا آرامش روستایی، متوجه خواهید شد که پرتغال همه چیز را دارد.
  • همچنین جمعیت آن بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپای غربی است – در هر کیلومتر مربع فقط 110 نفر وجود دارد.
  • مالیات کم و مشوق های مالیاتی عالی از طریق طرح NHR: وقتی صحبت از اقامت پرتغال و پرداخت مالیات می شود، پیشنهادات این کشور برای ساکنان خارج از کشور بسیار مناسب است. طرح NHR که در سال 2009 با هدف جذب افراد بیشتر به کشور با ارائه انگیزه مالی عالی برای اقامت به آنها معرفی شد. بر اساس اين طرح دولت پرتغال به افراد تازه وارد تا 10 سال مزایای مالیاتی ویژه ای می دهد. به عنوان مثال، اگر در پرتغال کار می کنید، نرخ مالیات بر درآمد پایینی خواهید پرداخت، یا اگر درآمد سرمایه گذاری یا بازنشستگی در کشور را از خارج دریافت کنید، بدون مالیات خواهد بود. شما همچنین می توانید بدون نیاز به پرداخت مالیات بر ارث، ثروت خود را منتقل کنید. ما فکر می کنیم این طرح مالیاتی سخاوتمندانه دلیل خوبی برای در نظر گرفتن پرتغال به عنوان مقصدی برای سرمایه گذاری و اقامت شما خواهد بود.
  • ملک و زندگی مقرون به صرفه در پرتغال: با اندكي مطالعه، جستجو و پرس و جو، متوجه خواهید شد که بازار ملک در پرتغال، در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی مانند بریتانیا، فرانسه و اسپانیا بسیار مقرون به صرفه تر است. این به این معنی است که اگر بخواهید در یک ملک پرتغالی سرمایه گذاری کنید، اين سرمايه گذاري مي تواند ارزش بسیار بیشتری برای پول تان به همراه داشته باشد.

اما این فقط ملک نیست که ارزان تر است. به طور کلی، هزینه زندگی در پرتغال یکی از پایین ترین هزینه ها در اروپا است. .هزینه کمتر زندگی برای بسیاری از ما یکی از دلایل اصلی مهاجرت به پرتغال است. هزینه زندگی برای مهاجران در پرتغال در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، حتی در شهرها، پایین و مناسب است. طبق گزارشات وب سایت Numbeo)) در سال 2023، از مجموع حدود 200 شهر، لیسبون 162مین شهر پر هزینه اروپا برای ساکنان بود، در حالی که پورتو 173مین شهر بود. ارزان بودن قيمت كالاها و خدمات باعث شده اين شهرها، بسیار پایین تر از بسیاری از مکان های دیگر دنيا در گزارش ياد شده قرار گيرند.

  • دسترسی به پرتغال آسان است: یکی دیگر از مزایای مهم پرتغال، ارتباطات فوق العاده آن با سایر نقاط جهان است و از اروپا، آفریقا و ایالات متحده به راحتی قابل دسترسی است .

سه فرودگاه اصلی در پورتو، لیسبون و فارو همچنین بنادر بزرگ و لنگرگاه هاي مهمي در اين كشور وجود دارند كه پذيراي کشتی های لوکس و بزرگي هستند که دسترسی آسان به سایر کشورها را در تمام طول سال براي افراد فراهم می نمايند.

حتی زمانی که وارد پرتغال می شوید زیرساخت های عمومی مانند مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل به طور گسترده در دسترس هستند به گونه اي که سفر و حمل و نقل در پرتغال را بسیار راحت تر کرده است. اتوبوس ها، قطارها و پروازهای داخلی و سیستم جاده ای بسیار توسعه یافته ای وجود دارد به طوریکه اگر قصد رانندگی در جاده را داشته باشید، سازگاری با آن آسان می باشد.

گزینه های دریافت اقامت پرتغال از طریق خرید ملک در سال 2023

گزینه های خرید ملک

حداقل مبلغ

خرید در هر یک از مناطق بدون محدودیت

500.000 یورو

خرید در مناطق کم جمعیت تعیین شده

400.000 یورو

خرید در مناطق کم جمعیت با قدمت 30 به بالا

350.000 یورو

  • در سال 2023، شما مي توانيد با خرید املاک تجاری به ارزش حداقل 500.000 یورو در هر یک از مناطق بدون محدودیت اين كشور سرمايه گذاري خود را به قصد دريافت ويزاي طلايي و مجوز اقامتي تكميل نماييد. ( البته در صورتیکه این ملک در مناطق کم جمعیت تعیین شده توسط دولت باشد، 20% تخفیف از طرف دولت براي شما اعمال می شود یعنی انجام سرمايه گذاري در اين مناطق با حداقل  000 یورو سرمايه )

همچنین می توانید با حداقل 350.000 یورو، ملکی با قدمت حداقل 30 سال در پروژه های بازسازی تجاری که نیاز به نوسازی دارد را خریداری کنید. ( اگر این ملک تجاری علاوه بر قدمت، در مناطق کم جمعیت تعیین‌شده واقع شده باشد و برای خدمات، تجارت، گردشگری، هتل‌های آپارتمانی و غیره در نظر گرفته شده باشد، 20 درصد تخفیف مازاد از طرف دولت پرتغال براي شما اعمال می شود یعنی حداقل مبلغ سرمايه گذاري در چنين موقعيت هايي به ميزان 280.000 یورو خواهد بود )

  • از سال 2023 ، با خرید ملک مسکونی به مبلغ حداقل 500.000 یورو در هر یک از مناطق بدون محدودیت و آزاد ( اگر ملک خریداری شده در مناطق کم تراکم و کم جمعیت تعیین شده واقع شده باشد 20% تخفیف اعمال می شود و این مبلغ به 400.000 یورو کاهش می یابد. )
  • با حداقل 350.000 یورو خرید ملک بالای 30 سال قدمت، که نیاز به نوسازی و بازسازي داشته باشد و در مناطق و نواحی پروژه بازسازی شهری تعیین شده، واقع شده باشد. ( در اين طرح مجموع کل کار بازسازی و ارزش ملک باید حداقل 350.000 یورو باشد.)
  • همچنین می توانید با حداقل 280.000 یورو ملکی که حداقل 30 سال پیش ساخته شده است و نیاز به نوسازی دارد خریداری کنید، ولی باید حتما در مناطق کم تراکم و کم جمعیت تعیین شده پرتغال  باشد و مجموع کل کار بازسازی و ارزش ملک باید حداقل 280.000 یورو باشد.

البته توجه داشته باشيد كه چنین پروژه هایی باید حتماً توسط SEF به عنوان واجد شرایط بودن برای کاهش میزان سرمایه گذاری تأیید شوند و هيچگاه نبايد صرفاً براساس گفته ها و ادعاهاي آژانس هاي مسكن پرتغال اقدام به سرمايه گذاري در چنين موقعيت هايي نماييد.

قوانین و محدودیت های جدید خرید ملک در پرتغال در سال 2023

قوانین خرید ملک در پرتغال

از اول ژانویه 2023، برنامه اقامت طلایی در پرتغال دستخوش تغییراتی شده است.

از سال 2023 خرید ملک توسط سرمایه گذاران خارجی برای اینکه شامل اقامت طلایی شود، باید در مناطق تعیین شده توسط دولت پرتغال باشد، خرید املاک مسکونی در مناطق شهری و پر جمعیت مانند لیسبون، پورتو و آلگاروه دیگر واجد شرایط  برای اقامت طلایی نیستند، اگرچه برخی استثناها در اين موارد وجود دارد.

بر اساس قانون فعلی، اگر کمتر از 100 نفر در هر کیلومتر مربع جمعیت وجود داشته باشد یا تولید ناخالص داخلی آن منطقه کمتر از 75 درصد میانگین کشور باشد، منطقه ای با تراکم جمعیت پایین محسوب می شود. بیشتر مناطق کم تراکم در مناطق داخلی پرتغال واقع شده اند، به جز مناطق ساحلی جنوب رودخانه لیما و شمال رودخانه سادو. البته مناطق آزور و مادیرا به عنوان مناطق با تراکم بالاي جمعیت طبقه بندی می شوند و مادیرا و آزور نیز مستثنی از اين نوع سرمايه گذاري هستند. محبوب ترین مناطق کم تراکم عبارتند از: پندا-گرس،  دره دورو، آلنتخو

از این رو خرید ملک تنها در صورتی واجد شرایط اقامت طلایی می شود که:

  • سرمایه گذاران خارجی در سرزمین های داخلی یا هر نقطه از جزایر خودمختار مادیرا و آزور پرتغال، املاک مسکونی و تجاری بخرند.
  • یا اینکه املاک مورد نظر شما برای خریداری، در مناطق مشخص شده داخلی با تراکم جمعیت کم واقع شده باشند، که در این صورت قیمت ملک توسط دولت پرتغال 20 درصد کاهش می یابد و شامل تخفیف می شود.

علت وضع قوانین جدید و اعمال محدودیت ها برای خرید ملک پرتغال در سال 2023 چیست؟

موفقیت برنامه اقامت طلایی از زمان راه اندازی آن باعث افزایش مداوم قیمت ملک در مکان های محبوب مانند لیسبون و پورتو شده است. بنابراین دولت پرتغال تصمیم به تغییر قوانین این برنامه در شروع سال 2023 گرفت و توضیح داده است که این تغییرات برای گسترش یکنواخت سرمایه گذاری خارجی به سایر نقاط کشور ضروری است.

با رونق بازار املاک و مستغلات لیسبون و پورتو، دولت اکنون بر کاهش فشار از مکان‌های شهری و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی در سایر مناطق پرتغال متمرکز شده است. زیرا شهرها در داخل کشور بسيار مورد علاقه دانشجویان هستند و با افزایش جمعیت در شهرها فرصت پاسخگویی به نیازهای روزافزون افراد توسط دولت نیز کمتر می شود.

خرید ملک در مناطق کم تراکم پرتغال مزایای خود را دارد. املاک در این مناطق مقرون به صرفه هستند و امکان خرید چندین ملک و به حداکثر رساندن بازده حاصل از خرید را در اختیار شما قرار می دهند. البته به شرطی که انتخاب درستی داشته باشید و اطمینان از داشتن انتخاب درست و مناسب برای سرمایه گذاری و یا زندگی در پرتغال جهت خرید ملک بسیار مهم و کلیدی است و نیاز به دانش و تخصص دارد تا با نگاه کارشناسی و دقیق بتوانید تصمیم گیری درست و مناسبی داشته باشید. از این رو می توانید به وکلا و کارشناسان متخصص و حرفه ای شرکت ساحل آفتاب تکیه کنید تا یک سرمایه گذاری بی نقص و هوشمندانه را بتوانيد در پرتغال داشته باشید.

چگونه در پرتغال خانه های قدیمی را برای بازسازی بخریم؟ و چه مزایایی دارد؟

روش خرید یک خانه فرسوده برای بازسازی مانند خانه های آماده برای زندگی است اما نیاز به کمی بازسازی دارد و اگر قصد دارید ملک را بازسازی کنید و ساختماني بزرگتر بسازید باید با شورای محله بررسی کنید که مثلاً مجاز به ساخت و ساز در این زمین هستید یا خیر.

در كشور پرتغال و در مناطق مختلف شهري و روستايي آن خانه های قدیمی زیادی وجود دارد که با گذشت سال ها، امروز در آستانه تبديل به ويرانه شدن قرار گرفته اند. این املاک در سراسر کشور پرتغال در مکان های مختلف پراکنده شده اند که فرصت های عالی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به شمار می آیند و اغلب این املاک و خانه های قدیمی در سواحل و مناطق کم جمعیت اين كشور واقع شده اند. بسیاری از سرمایه گذاران خرید در مناطق کم جمعیت یا ملک های قدیمی را انتخاب می کنند تا نه تنها سود بیشتری از نظر قیمت کسب کنند بلکه از آنجا که این مناطق توریستی هستند می توانند از اجاره این املاک هم سود خوبی کسب کنند.

مزایای خرید ملک در پرتغال در سال 2023

  • خرید ملک اجازه اقامت پرتغال را فراهم می کند، به شرطی که در طول مدت اعتبار مجوز اقامتي، شما حداقل هفت روز در سال را در این کشور بمانید.
  • یکی از جذاب ترین گزینه ها امکان درخواست اقامت دائم و شهروندی و متعاقباً پاسپورت اتحادیه اروپا است که خرید و حفظ مالکیت یک ملک برای حداقل پنج سال می تواند متقاضی و خانواده اش را واجد شرایط اقامت و شهروندی پرتغال کند و برای تمدید ویزای طلایی آنها در پرتغال، باید تنها به مدت دو هفته هر دو سال در اين كشور زندگی کنند.
  • امکان تحصیل برای فرزندان به صورت رایگان
  • پاسپورت به شما این حق را می دهد که علاوه بر پرتغال در هر نقطه از اتحادیه اروپا و لیختن اشتاین، نروژ، ایسلند (EEA) و سوئیس، به طور نامحدود بمانید و زندگی، کار و تحصیل کنید.
  • می توانید بدون ویزا به 187 کشور دنیا سفر کنید و در کمترین زمان ویزای انگلستان و آمریکا را دریافت کنید.
  • بر اساس طرح استرداد، خانواده ها نیز واجد شرایط قرار گرفتن در طرح ویزای اقامت طلایی به عنوان افراد تحت تکفل هستند. که شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال، فرزندان بالای 18 سال تا 26 سال در صورت وابستگی یا تحصیلات تمام وقت، همچنین والدین متقاضی در صورت مسن تر بودن از 65 سال است.
  • هزینه مقرون به صرفه زندگی و قیمت مناسب ملک در پرتغال
  • امکان خرید چندین ملک و تجمیع سرمایه گذاری و به حد نصاب رساندن برای دریافت اقامت پرتغال
  • امکان باز کردن حساب بانکی بین المللی و اروپایی در پرتغال
  • امکان دریافت مالكيت ملک به صورت کامل و بدون محدودیت
  • داشتن امنیت سرمایه گذاری، بر همين اساس است كه امروزه این کشور به عنوان یک مكان سرمایه گذاری عالی در سراسر جهان شناخته شده است.
  • ثبات اقتصادی و سیاسی و کیفیت زندگی بالا در کنار امنیت بسیار بالای این کشور که جایگاه چهارم در دنیا را از اين حيث به خود اختصاص داده است.

الزامات ضروری برای خرید ملک جهت دریافت اقامت پرتغال در سال 2023

  • علاوه بر انجام سرمایه گذاری فرد واجد شرایط، داشتن سن بالای 18 سال متقاضی
  • نداشتن سابقه کیفری و سوء رفتار در طول زمان اقامت خود در پرتغال
  • NIFیا داشتن شماره مالیات پرتغالی (برای خرید ملک در پرتغال، چه به عنوان مقیم و چه غیر مقیم، باید یک شماره مالی پرتغالیnúmero de contribuinte) ) داشته باشید که به عنوان شماره شناسایی مالیاتی در پرتغال نیز شناخته می شود. این را می توان در هر اداره دارایی دولتیFinanças) ) دریافت کرد. برای دریافت شماره مالیات باید مدرکی دال بر آدرس و پاسپورت خود ارائه دهید) همچنین برای خرید ملک به افتتاح حساب بانکی پرتغالی نیاز دارید و جهت افتتاح حساب بانکی به شماره مالیات احتیاج پيدا خواهيد كرد.

برای خرید ملک در پرتغال در سال 2023 به چه مدارکی نیاز داریم؟

املاک برای خرید پرتغال
  • پاسپورت معتبر یا مدرک شناسایی معتبر در پرتغال (مانند کارت اقامت هر کشور اتحادیه اروپا)؛ و یک کپی از آن
  • اثبات آدرس (قبض آب و برق اخیر) اگر هنوز اقامتگاهی در پرتغال ندارید می توانید آدرس وکیل خود را به عنوان آدرس مکاتبه ارائه دهید.
  • گزارش اعتباری شما، فیش های حقوقی اخیر و اثبات درآمد در کشور شما
  • صورت حساب های بانکی اخیر
  • آخرین اظهارنامه مالیاتی شما
  • یک کپی از شماره مالیات پرتغالی (NIF)

نکات و مشکلات احتمالی خرید ملک در پرتغال که باید قبل از خرید به آن توجه کرد چیست؟

  • پروانه ثبتی ملک را چک کنید تا مطمئن شوید که ملک پروانه سکونت دارد و می توان در آن زندگی کرد.
  • ملک دارای مجوز ساخت باشد زیرا ممکن است دارای بنای اضافی باشد که بدون مجوز ساخته شده است.
  • در صورت اجاره بودن ملک مورد نظر شما، مستاجرین اولویت خرید آن ملک را دارند یعنی می توانند حق ترجیح و خرید داشته باشند و از زمانی که در مورد فروش احتمالی ملک توسط صاحبخانه مطلع می شوند، تا 30 روز فرصت دارند پیشنهاد خود را برای خرید ارائه کنند.
  • یکی دیگر از مشکلات احتمالی خرید در پرتغال که اغلب با خانه های روستایی و کمتر با املاک شهری یا دارایی های جدیدتر پیش می آید پراکندگی مالکیت است. یعنی ملک دارای چندین مالک باشد و در صورتیکه ملک مورد نظر شما وراثتی بود یا دارای چند مالک بود باید مواظب باشید تمامی وراث و مالکان با فروش موافق باشند و برای امضای فروش در دسترس باشند زیرا اگر برخی مالکان علاقه ای به فروش ملك نداشته باشند و یا مالکان در کشورهای دیگر زندگی کنند که دسترسی به آنها سخت و زمان بر باشد میتواند مانع فروش ملک شود و در بهترین حالت، تلاش برای به دست آوردن آن مالک می تواند فروش را هفته ها یا ماه ها به تأخیر بیندازد.
  • از آنجايي که بدهی ملک به مالک جدید منتقل می شود باید هنگام “خرید ملک در پرتغال” مطمئن شوید که ملک هیچ هزینه معوقه و بدهی ندارد و ساختمان بیمه شده است. همچنین باید قبوض آب و برق و مالیات های محلی را قبل از امضای قرارداد بررسی نماييد.

بدیهی است که اینها تنها برخی از قوانین موجود در پرتغال است که ندانستن آن شما را دچار مشکل می کند پس به خاطر داشته باشید که باید قبل از امضای هر چیزی بررسی و تحقیقات قانونی و ضروری را انجام دهيد تا مطمئن شويد که تمام اسناد و مدارک مرتب هستند. اما متاسفانه برخی افراد تصور می کنند که می توانند همه کارها را به تنهایی و بدون هیچ کمکی انجام دهند و اقدام به خرید می کنند و یا از یک تیم حقوقی غیر حرفه ایی و غیرمتخصص کمک می گیرند و دچار مشکلات بزرگ می شوند و یا حتی مورد کلاهبرداری قرار می گیرند زیرا سرمایه گذاری در املاک پرتغال می تواند بسیار پیچیده و خطرناک باشد به خصوص اگر با روند خرید در این کشور آشنایی نداشته باشند و به زبان پرتغالی هم مسلط نباشند. بنابراین دلایلی بسیاری وجود دارد که نشان می دهد باید از یک وکیل متبحر استفاده کنید که به تمامی قوانین حاكم در كشور پرتغال مسلط باشد. یک وکیل با تجربه و حرفه ایی، امری مهم محسوب می شود که کلید یک خرید موفق است.

شرکت ساحل آفتاب متشکل از وکلا و کارشناسان مجرب و با سال ها سابقه در خشان و تخصص در حوزه های حقوقی و سرمایه گذاری در اروپا، در کنار شما خواهد بود و شما را یاری خواهد کرد تا در حوزه “املاک و مستغلات پرتغال” به طور مؤثر و ایمن، سرمایه‌گذاری کنید.

مراحل خرید ملک در پرتغال در سال 2023

اگر می خواهید در پرتغال تجارت ، کار یا سرمایه گذاری کنید، بسیار مهم است که به زبان محلی به خوبی آشنا بوده و قدرت تكلم و صحبت كردن با آن را داشته باشيد. پرتغالی زبان چندان آسانی برای یادگیری نیست. بزرگترین مشکل شما برای خرید به عنوان یک خارجی احتمالاً زبان پرتغالی خواهد بود و این زبان کمتر از فرانسوی یا اسپانیایی شناخته شده است و از طرفی، برای خرید ملک شما باید با افراد زیادی سر و کار داشته باشید و باید اسناد بی شماری را به پرتغالی ترجمه کنید که با توجه به سوء استفاده ها و فریب کاری های انجام شده، توصیه نمی شود که به تنهایی این کار را انجام دهید.

تیم حرفه ایی شرکت ساحل آفتاب با استفاده از تخصص، تجربه و دانش خود می توانند بدون نیاز به حضور شما در پرتغال در همان مرحله ی ابتدایی، مزایا و معایب و مشکلات املاک گوناگونی را بررسی کنند و تحقیقات ملکی را انجام دهند و پس از در نظر گرفتن و انتخاب چندین ملک که مد نظر شما بوده با یک سفر به پرتغال و تایید ملک، سایر اقدامات لازم برای خرید ملک و ثبت سند آن به نام خریدار را بدون هیچ مشکل و به صورت تضمینی انجام خواهند داد تا شما يك سرمايه گذاري مطمئن و ايمن و در عين حال سودآور را با خيالي آسوده در اين كشور انجام دهيد.

مراحل خرید ملک در پرتغال به طور کلی

همانطور که مشاهده کردید، پرتغال بسته به مناطق کشور، تغییرات زیادی در قیمت، فرصت ها و ارزش گذاری دارد. اولین قدم این است که هدف سرمایه گذاری خود و نوع ملکی را که به دنبال آن هستید مشخص کنید.

1- ملك مورد نظرتان خانه است یا آپارتمان؟ آیا مرکز شهر است یا در حومه شهر؟ آیا می خواهید آن را اجاره دهید یا خود در آن سکونت کنید؟ آیا قصد دارید ملک را بعداً بفروشید یا می خواهید آن را برای خانواده خود نگه دارید؟ و …..

2-  مدارک و اسناد مورد نیاز خود را قبل از مذاکره برای خرید خانه در پرتغال، از خارج از کشور آماده کنید.

3-  ملک خود را در پرتغال بیابید، ممکن است ساده به نظر برسد، اما پیدا کردن خانه ایده آل برای خرید در پرتغال کار آسان و سریعی نیست. 

4-   به پرتغال سفر کنید تا به طور مستقیم از ملک بازدید کنید یا یک گزینه بهتر اینکه یک نماینده قانونی مورد اعتماد را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. به خاطر داشته باشيد كه ملاقات حضوری با صاحبخانه و بررسی ملک قبل از امضای قرارداد بسیار با اهمیت و امن تر می باشد. و فراموش نکنید که تیم متخصص ساحل آفتاب می تواند به شما در انجام این وظایف مهم کمک کند.

 ما به هموطنان عزيزمان همواره توصیه می کنیم با توجه به پیچیدگی های موارد قانونی و ریسک های بالای این موضوع از وکلا و کارشناسان حرفه ایی و با تجربه ساحل آفتاب کمک بگیرند تا در این امر از ابتدا تا انتهای خرید ملک و اخذ اقامت پرتغال، شما را یاری کنند تا اینگونه از صحت سرمایه گذاری مطمئن شده و با خيالي آسوده بهترین معامله ممکن را انجام داده و همچنین مورد سوء استفاده كلاهبرداران نيز قرار نگرفته باشيد.

5-  تعيين زمان امضای سند. پس از تحویل همه مدارک، و پرداخت هزینه ملک، زمان آن رسیده است که سند خانه جدید خود در پرتغال را به نام خود منتقل کنید و در نهایت کلیدهای خود را دریافت کنید و زندگی جدید شما در پرتغال شروع می شود.

هزینه های مربوط به خرید ملک پرتغال در سال 2023

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

با هر خرید ملک در پرتغال در سال 2023 ، باید هزینه های مرتبط با خرید را پرداخت کرد. آنها بر اساس قیمت ملک و گاهی اوقات نوع توسعه متفاوت هستند.

ما در زیر خلاصه ای از این هزینه ها و آنچه را که پوشش می دهند را ارائه می دهیم.

  • مالیات نقل و انتقال ملک (IMT) و حق تمبر: معمولاً بر اساس ارزش قیمت خرید محاسبه می شود. (اینها مالیات هایی است که توسط دولت پرتغال دریافت می شود و برای تمام معاملات ملکی اعمال می شود.)
  • هزینه های دفتر اسناد رسمی: دفتر اسناد رسمی دپارتمان رسمی دولت است که اسناد رسمی تأیید شده ای را به شما می دهد که ثابت کند مالکیت ملک را دارید.
  • هزینه وکیل یا نماینده: یک وکیل می تواند به تمامی مسائل حقوقی مربوط به خرید ملک در پرتغال رسیدگی کند. آنها در تمام مراحل معامله از منافع شما مراقبت می کنند و مطمئن می شوند که همه مجوزها وجود دارند، قراردادها در حال امضا هستند و هر گونه سؤال حقوقی که ممکن است داشته باشید را روشن می کنند.

هزینه های ثبت نام: اداره ثبت اسناد و املاک، مشخصات شما را به عنوان مالک قانونی ملک ثبت می کند و تأییدیه رسمی را به وکیلتان ارائه می دهد.

آیا امکان خرید زمین و ساخت آن از طریق اقامت طلایی وجود دارد؟

شرایط خرید ملک در پرتغال

در حالی که امکان خرید زمین و ساخت ملک، برای واجد شرایط بودن برای اقامت طلایی وجود دارد، انجام این کار به دلیل مجوزها و تأییدیه هایی که نیاز به دریافت دارید، فوق العاده دشوار است. هر کار بازسازی که انجام می دهید برای واجد شرایط بودن باید قوانین ویزای اقامت طلایی را نیز رعایت کنید. مدیریت این نوع پروژه ها و ساخت و سازها سخت خواهد بود، به خصوص اگر پرتغالی صحبت نکنید و قوانین را ندانید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره با مشاوران شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص خرید ملک در پرتغال

سخن پایانی

با توجه به پیچیدگی ها و مراحل قانونی موضوع اقامت و امور سرمایه گذاری، شناخت بهترین نقاط برای زندگی و خرید ملک، واقف بودن به مسائل حقوقی و قانونی برای انتقال اسناد خرید ملک، امور مالیاتی و قوانین حاکم بر سرمایه گذاری های ملکی، بررسی الزامات قانونی خرید ملک، همه و همه لازمه ی تخصص، تسلط و دانش زیادی می باشد از این رو پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام برای هر کاری در راستای سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور پرتغال، جهت داشتن انتخاب درست و تصمیم گیری مناسب با وکلا و کارشناسان متخصص و حرفه ای مشورت کنید. 

شرکت ساحل آفتاب با مجموعه ایی از وکلا و کارشناسان مجرب، به همه متقاضيان محترم مشاوره تخصصی برای مهاجرت و سرمایه گذاری در پرتغال ارائه می دهد. اگر به دنبال سرمایه گذاری یا اخذ اقامت پرتغال هستید، تیم متخصص ما می توانند به شما و خانواده شما در یافتن بهترین راه برای سرمایه گذاری در پرتغال و اخذ تابعیت کمک کنند. ما تخصص عمیقی در بازارهای املاک و مستغلات پرتغال و صندوق های سرمایه گذاری داریم و همیشه در تلاش هستيم تا بهترین معامله ممکن را برای شما انجام دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در اسپانیا طبق آخرین و به روزترین اطلاعات در سال 2023 ، می توانید وب سایت ما و یا صفحات ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان خبره ی شرکت ساحل آفتاب در تماس باشید.

مطالب مرتبط

اقامت طلایی پرتغال
اقامت طلایی پرتغال در سال 2023
اقامت تمکن مالی پرتغال
اقامت تمکن مالی پرتغال در سال 2023
اقامت پرتغال
اقامت پرتغال در سال 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 17 میانگین: 4.5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

30 پاسخ

  1. با سلام و تشكر از مطالب مفیدی كه در سایت قرار می دهید. از آنجا كه كشورهای اسپانیا و پرتغال هم مرز هم و در یك منطقه می باشند، می خواستم از شما بپرسم برای ما ایرانی ها
    اقامت در كدام یك از این دو كشور مناسب تر است؟

    1. با سلام و سپاس از ابراز محبتتان. باید به عرض برسانم به صورت كلی مهاجرت و اقامت در یك كشور خارجی، بستگی كامل به عوامل و ویژگیهای دارد كه پیرامون خود شما می باشد. مانند وضع مالی، میزان سرمایه نقدی، درآمد ماهانه، مهارت یا تخصص شغلی و اینكه بازنشسته هستید یا خیر؟ و البته سایر موارد مشابه. در كل انتخاب با خودتان است البته كارشناسان و مشاوران حقوقی ما هم جهت ارایه مشاوره رایگان در خدمت شما خواهند بود.

  2. با سلام. در ادامه سوال دوست عزیزمان، اگر به لحاظ اقتصادی بخواهیم این دو كشور را مقایسه كنیم كدام یك برای اقامت ما مناسب تر هستند؟

    1. در مجموع اگر به لحاظ شرایط و جنبه های اقتصادی بخواهیم وضعیت اقامت مهاجران را در دو كشور اسپانیا و پرتغال مقایسه كنیم، باید بگوییم كه اگر فردی دارای توان اقتصادی مناسب و تمكن مالی می باشد، قطعا" كشور اسپانیا به لحاظ رشد چشمگیر اقتصادی و بالا بودن رفاه اجتماعی بهتر از پرتغال خواهد بود، لیكن كشور پرتغال به دلیل ارزان تر بودن هزینه های زندگی علی الخصوص برای بازنشسته ها، تبدیل به كشور ایده آلی از این نظر گشته است.

    1. درود خدمت شما، این بستگی به شرایط متقاضی دارد. اگر دانشجو باشد می تواند برای ادامه تحصیل از دانشگاههای پرتغال دعوتنامه دریافت كند، اگر كارآفرین باشد می تواند با ثبت ایده كارآفرینی و اشتغالزایی خود وارد این كشور شود، اگر دارای سرمایه ای معادل 350.000 یورو باشید می توانید با خرید یك ملك فرسوده ولی بازسازی شده مقیم شوید و اگر بازنشسته باشید می توانید با اثبات تمكن مالی و درآمد مناسب ماهانه خود، مجوز اقامت دریافت كنید. ولی معمولا" سرمایه گذاری از طریق خرید ملك و مستغلات در كشورهای اروپایی و علی الخصوص پرتغال بهتر جواب می دهد.

  3. سلام، خرید ملك در اروپا كار بسیار پر خطری است. چون ما به قوانین آنجا و رسم و رسوم معامله هیچ آشنایی نداریم. من كه خودم خیلی نگران این موضوع هستم، شما راهنمایی كنید كه بهترین روش برای خرید ملك چیست؟

    1. سلام خدمت شما دوست گرامی. این نگرانی شما را ما هم درك می كنیم و البته بگوییم كه چنین دغدغه ای را همه مردم دنیا در چنین شرایطی دارند. توصیه ما به شما این است كه قبل از هر گونه اقدامی برای این كار، حتما" از مشاوران حقوقی موسسات مهاجرتی مجاز مشورت بگیرید. همكاران ما در موسسه ساحل آفتاب از صفر تا صد پروسه خرید ملك در پرتغال را برایتان شرح داده و در تمامی مراحل انجام كار هم در كنارتان خواهند بود.

    1. با سلام، بله این كار امكان پذیر است. منتها شما باید زمینی را خریداری كنید كه دارای مجوز ساخت باشد و قبل از خرید هم باید از رسمی بودن این مجوز مطمین شوید. در این صورت با ساخت خانه و رساندن مجموع ارزش ملك به 500.000 یورو می توانید مجوز اقامت دایم در این كشور را اخذ نمایید.

  4. با سلام. شما در مقاله تان اشاره كردید كه قیمت ملك در پرتغال در هر حال افزایش است. آیا این به معنای بستر مناسب برای سرمایه گذاری است یا یك زنگ خطر می تواند برای ما باشد؟

    1. سلام خدمت شما. از آنجا كه سیل مهاجرت و سرمایه گذاری در پرتغال رو به رشد و فزونی است، به همین جهت تقاضا برای خرید ملك و علی الخصوص املاك مسكونی هر ساله رو به افزایش می رود. از طرفی وضع برخی محدودیت ها از سوی دولت پرتغال باعث جلوگیری از ساخت و ساز ها در مناطق شلوغ و مركزی شهرها گشته به همین دلیل رونق ساخت و ساز املاك بیشتر در شهرهای كم تراكم و حاشیه شهرهای بزرگ است. به لحاظ امنیت سرمایه گذاری هم باید بگوییم كه به دلیل ثابت بودن نرخ تورم ( مخصوصا" در حوزه مسكن ) در كشور پرتغال، شما هیچ گاه با كاهش قیمت ملك خریداری شده خود روبرو نخواهید شد.

  5. این استخدام نقشه بردار آیا ضروری است. ما در كشور خودمان ایران هنگام خرید خانه اصلا" نقشه بردار استخدام نمی كنیم.

    1. با سلام. بله همینطور است كه می گویید منتها در كشورهای خارجی و در هنگام خرید خانه های نسبتا" قدیمی كه ممكن است عیوب پنهان داشته باشند، بهتر است قبل از نهایی كردن معامله حتما" از نظرات یك نقشه بردار مجرب بهره مند شوید تا شما را از عیوب پنهان و اساسی ساختمان و مخارج و هزینه های تعمیراتی آن آگاه سازد.

  6. اگر در زمان انجام یك معامله در یك كشور خارجی مثل پرتغال، متوجه شویم كه دارند ما را فریب می دهند چه كار باید بكنیم؟

    1. سلام دوست گرامی. دقیقا" به همین خاطر است كه توصیه می كنیم صفر تا صد انجام پروسه سرمایه گذاری و اقامت در یك كشور خارجی را با كارشناسان حقوقی ما در شرکت ساحل آفتاب هماهنگ نمایید تا خدای ناكرده چنین اتفاقاتی برایتان رخ ندهد. با این حال كسانی كه به صورت مستقل مشغول انجام معامله در خارج از كشور هستند در چنین وضعیتی می توانند با مراجعه به نزدیك ترین كنسولگری سفارت ایران در آن كشور، از مشاوره حقوقی كارشناسان ایرانی درآنجا بهره مند شوند.

    1. با سلام بله این كار امكان پذیر است. منتها قبل از خرید زمین بهتر است از مجوز ساخت داشتن آن زمین مطمین شوید. برای این كار هم می توانید اطلاعات لازم را از شورای محلی درخواست كنید و با همراه داشتن استعلام كتبی صورت گرفته مراحل بعدی خرید را تكمیل نمایید.

  7. آیا در خرید ملك در پرتغال محدودیتی برای ما در خرید ملك بغیر از موضوع حداقل رقم سرمایه وجود دارد؟

    1. با سلام. در پرتغال هیچ محدودیتی برای خرید ملک به عنوان یک خارجی، وجود ندارد و شهروندان غیر اتحادیه اروپایی بالای ۱۸ سال و بدون سابقه ی کیفری و هر نوع سوء پیشینه ای از سوی خریدار، در صورت خرید ملک به ارزش حداقل 500.000 یورو یا خرید ملک در مناطق بازسازی و نوسازی شهری پرتغال با حداقل 30 سال قدمت و در مناطق کم تراکم، ( كه دارای ارزش حداقل 350.000 یورو می باشد ) می توانند مجوز اقامت پنج ساله (معروف به ویزای طلایی پرتغال) را دریافت کنند.

    1. با سلام افرادی که از طریق خرید ملک برای اقامت پرتغال اقدام می کنند بعد از 5 سال اقامت دائم پرتغال را به دست می آورند.

    1. با سلام و احترام با این مبلغ امکان خرید ملک در برخی کشورها وجود دارد اما امکان دریافت اقامت با این مبلغ فراهم‌ نمی شود.

    1. با سلام برای خرید ملک در پرتغال شما یک هزینه جانبی حدود 20 الی40 هزار یورو برای حق خاک و مالیات باید در نظر بگیرید.

    1. با سلام و احترام برای بررسی بیشتر و دقیق تر شرایط تان پیشنهاد می کنم حتما با کارشناسان شرکت ساحل آفتاب از قسمت تماس با ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

    1. با سلام حداقل مبلغی که منجر به دریافت اقامت پرتغال می شود حدود 280.000 یورو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.