شماره تماس : 23-88641720

خرید ملک در یونان (شرایط 2023)

خرید ملک در یونان (شرایط 2023)

خرید ملک در یونان (شرایط 2023) عنوان مقاله ای است که در این بخش قصد داریم شما را با تمامی شرایط آشنا نماییم. مطالعه کامل این بخش تقریبا 30 دقیقه زمان لازم دارد. شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

آشنایی با یونان

اقامت یونان با خرید ملک

یونان کشوری است که در قسمت جنوبی اروپا قرار دارد. جمعیت یونان طبق آمار رسمی در سال 2023،  10.324.103 میلیون نفر است. یونان با موقعیت استراتژیک خود به عنوان بخشی از شبه جزیره بالکان، در جنوب شرقی اروپا و در محل اتصال سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا قرار گرفته است.

یونان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، منطقه یورو و معاهده شینگن است. در سطح جهانی، یونان همچنین عضو سازمان ملل متحد، OECD و ناتو است.

 80 درصد از کشور را مناطق کوهستانی تشکیل می دهد، این کشور از نظر فرهنگی به عنوان مهد تمدن غرب در نظر گرفته می شود، زیرا به پایه ریاضیات، فیزیک، ادبیات و سایر علوم کمک کرده است.  و دارای ویژگی هایی مانند دموکراسی، فلسفه و ادبیات غرب، علوم سیاسی، نظریه های ریاضیات و بازی های المپیک است.

یونان به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان ملل متحد، دهمین عضوی شد که به جوامع اروپایی پیوست. یونان حدودا دارای 6000 جزیره است که 227 مورد از آنها برای سکونت مناسب هستند. آب و هوای این کشور مدیترانه ای است و دارای زمستان های مرطوب و تابستان های گرم و خشک است. 

این کشور به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان در نظر گرفته می شود – سالانه حدود 16.5 میلیون گردشگر از یونان بازدید می کنند. این کشور انواع سبک زندگی را  برای ارائه دارد، از شهر های مدرن و پر هیاهو گرفته  تا سواحل آرام، خلوت و روستاها، جایی که می توان بازنشسته شد و استراحت کرد.

یونان کشوری بسیار  زیبا و شگفت انگیزی است که در قسمت جنوبی شبه جزیره بالکان واقع شده است که از سه طرف شرق، غرب و جنوب توسط دریا احاطه شده است. در جنوب آن دریای مدیترانه، در شرق دریای اژه و در غرب آن دریای ایونی قرار دارد و جزیره کرت هم کنار دریای کرت واقع شده است.

مرزهای این کشور باستانی نزدیک به ترکیه، آلبانی، مقدونیه و بلغارستان است و فرصت های نامحدودی را برای کسانی که مایل به راه اندازی کسب و کار در زمینه تجارت و گردشگری هستند فراهم می کند.

حکومت این کشور پارلمانی است. رئیس دولت نخست وزیر است که توسط پارلمان انتخاب می شود. تمام قدرت قانونگذاری کشور متعلق به مجلس نمایندگان است.

میراث فرهنگی یونانیان بسیار متنوع است. این جنبه گردشگران را به قلمرو یونان جذب می کند.

بازار املاک و مستغلات در یونان

اگر به دنبال خرید ملک در اروپا هستید، گرفتن خانه در یونان یکی از بهترین گزینه ها برای خارجی ها است. این یک راه شفاف، امن و مقرون به صرفه برای اقامت دائم اروپا است. در بسیاری از مناطق یونان، قیمت ملک در هر متر مربع هنوز از بسیاری از نقاط دیگر اروپا پایین تر است. یونان یک مقصد بسیار محبوب برای بسیاری از مهاجران است. در چند سال اخیر بیش از هزار خارجی در این کشور بهشتی خانه ای به نام خود خریده اند و ساکن یونان شده اند. اگر این کار را درست انجام دهید، خرید ملک در جمهوری یونان بی شک یکی از بهترین تصمیمات برای شما به عنوان یک سرمایه گذار خواهد بود. یکی از ارجح ترین مکان ها در اروپا که مردم را برای خرید ملک اغوا کرده است، یونان است.

با این حال، الزامات کمتر شناخته شده و خطرات قانونی مرتبط با فرآیند خرید و سرمایه گذاری در املاک یونان وجود دارد. مهم ترین کاری که باید قبل از شروع کار انجام داد، تحقیق است و توصیه می کنیم قبل از استقرار در ملک، بررسی های لازم را انجام دهید. ما این راهنمای خرید ملک در یونان را ایجاد کرده ایم تا روند خرید خانه را آسان و بدون دردسر کنیم.

شرایط خرید ملک در یونان در سال 2023

خرید ملک و سرمایه گذاری

حداقل سرمایه گذاری

حداقل سرمایه گذاری در املاک و مستغلات وجود دارد که برای اعطای این نوع اجازه اقامت در یونان الزامی است. ارزش ملک باید بیش از 250000 یورو باشد.

ورود قانونی

فردی که قصد خرید ملک برای این برنامه اقامتی را دارد باید بر اساس یکی از انواع ویزا به صورت قانونی وارد کشور شده باشد.

مالکیت کامل ملک

کسانی که مایل به اخذ اقامت از این طریق هستند باید مالکیت و تصرف کامل ملک را داشته باشند. مالکیت مشترک فقط برای زوجین و در صورت داشتن سهام غیر قابل تقسیم در ملک، مجاز است.

همچنین اگر ملک را از طریق یک شخص حقوقی به دست آورده اید، باید مالک 100٪ سهام شرکت باشید.

اسناد مورد نیاز که باید قبل از خرید ملک در یونان داشته باشید

  • یک پاسپورت و مدارک شناسایی صادر شده توسط دولت
  • شماره ثبت مالیات (AFM)
  • ویزای معتبر ورود به یونان برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا
  • مدارک اثبات اقامت یونان
  • یک کپی از اظهارنامه مالیاتی سالانه شما
  • گاهی اوقات، مدارک شناسایی اضافی ممکن است مورد نیاز باشد.

مزایای خرید ملک در یونان در سال 2023

  • سفر بدون ویزا به تمامی کشورهای شینگن. دارنده کارت اقامت یونان نیازی به صرف زمان و منابع برای صدور مدارک سفر ندارد.
  • امکان اقامت و زندگی در یونان. این وضعیت به شما این حق را می دهد که از تمام مزایای زندگی اروپایی برخوردار شوید – یک سیستم حقوقی توسعه یافته، سطح بالای پزشکی و آموزش.
  • مجوز برای کل خانواده متقاضی می تواند شامل همسر و فرزندان زیر 23 سال، والدین پدربزرگ و مادربزرگ، نوه ها باشد.
  • روند درخواست تنها 3 ماه طول می کشد. در مقایسه با سایر برنامه های اروپایی بسیار سریع است، به علاوه نیازی به بازدید از یونان در طول فرآیند نیست – متقاضیان فقط باید برای ارائه مشخصات بیومتریک و دریافت کارت شناسایی اقامت از این کشور بازدید کنند.
  • عدم شرط حضور یعنی بدون نیاز به زندگی مداوم در یونان. مگر شرکت کننده برنامه بخواهد در آینده تابعیت دریافت کند، لازم است حداقل 183 روز در سال در کشور اقامت داشته باشد.
  • یونان شرایط بسیار مطلوبی را ارائه می دهد و آستانه سرمایه گذاری نسبتاً پایینی در املاک و مستغلات تعیین می کند.

مراحل خرید ملک در یونان در سال 2023

  • انتخاب ملک

 اولین کاری که باید انجام دهید این است که با توجه به شرایط و ضوابط و ترجیحات خود، نوع ملکی را که می خواهید بخرید تعیین کنید. به عنوان مثال، شما گزینه های زیادی برای انتخاب از بین آپارتمان ها، ویلاها، خانه های روستایی یا املاک تجاری دارید. بنابراین، هنگامی که فهمیدید چه می خواهید، تحقیق خود را در آن زمینه ایجاد کنید.

  • برای بررسی کامل از ملک دیدن کنید.

مرحله بعدی شامل ترتیب بازدید از یونان برای مشاهده املاک است چه چیزی بهتر از بازدید فیزیکی از ملک و داشتن بینشی نسبت به آنچه می‌خرید است. بنابراین، هنگامی که املاکی را که می خواهید بخرید، به یونان سفر کنید و از ملک بازدید کنید. علاوه بر این، محیط اطراف و امکاناتی که در یک ملک و یا خانه به دنبال آن هستید را بررسی کنید.

3) انتخاب ملک

پس از بازدید و بررسی و تجزیه و تحلیل املاک از تمام املاک در فهرست نهایی، زمان آن فرا رسیده است که در نهایت به یکی از آنها رضایت دهید.

توجه: اگر یک وکیل برای رسیدگی به تمام امور حقوقی استخدام کنید عالی خواهد بود.

4) اخذ شماره مالیاتی برای پرداخت مالیات نقل و انتقال

پرداخت مالیات نقل و انتقال مستلزم مراجعه به اداره مالیات است. طبق قانون اساسی یونان، اگر می خواهید هر معامله ای را در یونان انجام دهید، شماره مالیات مهم ترین چیز است همینطور اولین شرط “خرید ملک در یونان” تبدیل شدن به مقیم مالیاتی است یعنی هر خریدار باید مالیات دهنده باشد. که می توان آن را ظرف یک روز به دست آورد.. AFM که به عنوان شماره ثبت مالیات نیز شناخته می شود، برای دریافت شماره ثبت مالیات یونان، باید به نزدیکترین اداره مالیات محل اقامت خود مراجعه کنید. این به سرعت بخشیدن به روند خرید ملک کمک می کند.

5) افتتاح حساب بانکی و رزرو ملک

وکیل بعد از اینکه خریدار را به عنوان پرداخت کننده مالیات در یونان ثبت می کند، یک حساب بانکی در بانک یونان برای خریدار باز می کند تا پرداخت ها راحت تر انجام شود.

6) بر روی قیمت ملک توافق و مذاکره کنید.

هرگز به فروشنده نشان ندهید که شما علاقه زیادی به ملک دارید. فروشنده تمایل دارد با افزایش علاقه شما به ملک، قیمت را افزایش دهد. بعلاوه مراقب بودجه خود باشید و مبلغی را که مناسب جیب شما است، نقل کنید. اما مطمئن شوید که مبلغ نامعقولی را پیشنهاد نمی کنید. پس از مذاکره و تعیین قیمت نهایی، سپس اجرای قرارداد رزرو انجام می شود.

توجه: حتماً هزینه‌های اضافی که به قیمت ملک اضافه می‌شوند را در نظر بگیرید.

7) رزرو ملک و پرداخت سپرده

با واریز مبلغ اندکی به فروشنده، جهت تائید خرید، ملک را رزرو کنید. این سپرده به فروشنده اطمینان می دهد که ملک را خریداری خواهید کرد. این سپرده معمولاً 10 درصد کل قیمت ملک است. سپس شما قرارداد اولیه خود را دریافت خواهید کرد.

توجه: هرگز قبل از آنالیز صحیح ملک و بازدید از آن، هیچ گونه پرداختی انجام ندهید. و بدون مشورت با وکیل خود مبلغی را پرداخت نکنید، زیرا ممکن است از شما خواسته شود که چند سند را نیز امضا کنید.

8) پیش نویس سند نهایی وامضای نهایی

وقتی وکیل شما تمام جنبه های حقوقی ملک مانند مقررات برنامه ریزی، مالیات های مربوط و بدهی ها را تجزیه و تحلیل کرد و مطمئن شد که همه چیز مطابق انتظارات است، باید یک کپی از عنوان را از فروشنده دریافت کنید. زیرا طبق قانون در سال 2023 میلادی، این وظیفه فروشنده است که گواهی قانونی، که به قرارداد خرید پیوست شده است را همراه با بررسی توپوگرافی که مرزها، اندازه ها، مکان و غیره را نشان می دهد، را داشته باشد، و تمامی اسناد اعم از گواهی مهندسی، قبوض مالیاتی، گواهینامه های برق از شهرداری و غیره را دریافت کند.

سپس برای پیش نویس نهایی باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید تا سند نهایی برای شما تنظیم شود. باید یک بار این سند را به دقت بررسی کنید  و شما و فروشنده با حضور سردفتر و مترجم قرارداد خرید را امضا کنید. پس از امضای سند قطعی در دفاتر اسناد رسمی، فرآیند در دفاتر اسناد رسمی ثبت خواهد شد. در نهایت با ارائه رونوشت قرارداد، وکیل گواهینامه و اوراق قرارداد ملک را در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می کند و خریدار بسته کامل اسناد را به صورت ترجمه شده و محضری دریافت می کند. و در نهایت برای تبدیل شدن به مالک جدید باید سند مالکیت را در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت کنید.

توجه: بین قرارداد اولیه و نهایی حدود چهار تا شش هفته فاصله خواهد بود. و پس از خرید ملک در یونان، مشمول مالیات می شوید. علاوه بر این، شما همچنین باید مالیات بر خرید را به همراه مالیات سالانه دارایی بپردازید.

برای خرید ملک در یونان مدارک زیر مورد نیاز است

  • پاسپورت معتبر
  • ویزای معتبر یونان یا شنگن که اجازه ورود به یونان را می دهد.
  • شماره ثبت مالیات (AFM)
  • مدارک تایید کننده آدرس اقامت دائم (اثبات اقامت)
  • بیانیه اشتغال، یعنی سندی که شغل اصلی خریدار احتمالی را تأیید می کند.
  • کپی اظهارنامه مالیاتی
  • چک لیست مالیات و نگهداری
  • حق الزحمه یک وکیل
  • هزینه یک دفتر اسناد رسمی
  • مالیات نقل و انتقال

شما باید یک کارشناس حقوقی ، یک مشاور املاک و یک مشاور مالی داشته باشید تا به شما کمک کند بهترین معامله را انجام دهید. در خرید ملک تشریفات قانونی مختلفی وجود دارد مانند بررسی اینکه آیا ملک تحت بدهی است یا خیر، آیا مالیات پرداخت شده است، آیا ملک طبق مقررات دولتی ساخته شده است یا خیر، و غیره. بنابراین لازم است از یک وکیل برای راهنمایی حقوقی استفاده کنید که شرکت ساحل آفتاب می تواند تصویر واضحی از بازار املاک در یونان به شما ارائه دهد و شما را از 0 تا 100 خرید ملک در یونان یاری کند. هر انتخابی که داشته باشید، به خدمات یک وکیل و کارشناس خوب نیاز دارید که بتواند به زبان مادری شما با شما ارتباط برقرار کند (یا مترجمی را تنظیم کند) و همچنین یک دفتر اسناد رسمی. هر دو برای محافظت از حقوق عنوان شما وجود دارند. جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت ساحل آفتاب تماس بگیرید.

برخی از هزینه های دیگر خرید ملک در یونان که باید در نظر داشته باشید

مالیات نقل و انتقال

3.09 درصد از ارزش تجاری ملک

هزینه های فتر اسناد رسمی

2 درصد از قیمت فروش

هزینه های ثبت زمین

0.5 درصد از ملک فروخته شده

هزینه های وکیل

بین 1-2 درصد (به اضافه مالیات بر ارزش افزوده

کمیسیون مشاور املاک در صورتی که یک مشاور املاک در فروش شرکت داشته باشد

 

بین 2 تا 4 درصد از قیمت خرید توافقی به اضافه مالیات بر ارزش افزوده

 

  • مالیات نقل و انتقال: خریدار مالیات نقل و انتقال را پرداخت می کند. قبل از خرید باید پرداخت شود.
  • مالیات بر دارایی: بسته به ارزش ملک، خریداران نیز ممکن است مشمول پرداخت مالیات سالانه شوند. خریداران ممکن است واجد شرایط معافیت مالیاتی باشند اگر خانه اول آنها باشد. به طور کلی، این معافیت برای شهروندان یونان و اتحادیه اروپا اعمال می شود.
  • دفتر اسناد رسمی و ثبت اسناد: هزینه دفتر اسناد رسمی به عهده خریدار می باشد. کلیه معاملات ملکی باید در دفتر اسناد رسمی انجام شود و باید در دفتر ثبت اسناد رسمی ثبت شود. سردفتر بدون اطمینان از درست بودن کلیه اوراق و اسناد مالیاتی مناسب، فروش را مجاز نمی داند.
  • وکلا: همیشه توصیه می شود. خریداران باید همیشه یک وکیل برای بررسی صحیح و کامل داشته باشند. وکیل به نمایندگی از خریدار این جستجو را با دفتر ثبت اسناد و املاک انجام می دهد. فروش تنها در صورتی انجام می شود که وکیل ملک را بدون مشکل بداند.
  • مهندسان عمران: خریداران باید با یک مهندس عمران استخدام کنند و با آنها مشورت کنند تا مطمئن شوند خانه یا آپارتمانی که می خواهند بخرند از نظر ساختاری سالم است.
  • حق الزحمه: حق الزحمه وکیل و سردفتر که بر عهده خریدار است عموماً حدود 1 تا 2 درصد مبلغ مندرج در سند فروش می باشد.

مهم ترین نکات قبل از خرید ملک در یونان

اقامت یونان با خرید ملک

خرید خانه در کشوری دیگر همیشه خطرات و چالش های خود را به همراه خواهد داشت. همانطور که در هر جا وجود دارد، ممکن است در جستجوی ملک یونانی خود با کلاهبرداران املاک و مستغلات مواجه شوید. در حالی که کلاهبرداری های دقیق هر روز تغییر می کنند، چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید . بیایید نگاهی به برخی از مشکلات احتمالی خرید ملک در یونان بیندازیم.

  • استخدام یک وکیل

هنگام “خرید ملک در یونان” تشریفات قانونی مختلفی وجود دارد مانند بررسی اینکه آیا ملک تحت بدهی است یا خیر، آیا مالیات پرداخت شده است، آیا ملک طبق مقررات دولتی ساخته شده است یا خیر، و غیره. بعد. بنابراین لازم است از یک وکیل برای راهنمایی حقوقی استفاده کنید.

وکیل خریدار را به عنوان پرداخت کننده مالیات در یونان ثبت می کند و یک حساب بانکی در بانک یونان باز می کند. وکیل ثبت املاک دولتی را برای تاریخچه و سایر جزئیات ضروری بررسی می کند که می تواند، رهن موجود یا قبلی، بار یا سایر هزینه ها، قراردادها و قراردادهای موجود و قبلی در مورد ملک و غیره باشد. پس از انجام آن، لایه گزارشی تهیه می کند. و برای خریدار ارسال می کند.

وکیل می‌تواند از طرف خریدار اقدام کند، بنابراین خریدار مجبور نیست با تشریفات و مراحل قانونی طولانی و پیچیده سر و کار داشته باشد.

  • ارزیابی املاک

هنگامی که ملک ایده آل خود را در یونان پیدا کردید، از بررسی دقیق وضعیت فعلی آن دریغ نکنید.

برخی از تحلیل های ساده ای که می توانید خودتان انجام دهید عبارتند از: سیستم برق، لوله کشی، سیستم آب، دیگ آب گرم و گرمایش مرکزی و غیره. علاوه بر این، راه‌های ورودی، جاده‌ها و سقف‌های آویزان ساختمان‌هایی که ممکن است به ملک تجاوز کنند را بررسی کنید.

احتیاط: اگر فروشنده به شما اجازه نمی دهد ملک را به درستی بررسی کنید، فوراً معامله را قطع کنید.

  • بررسی وضعیت ملک

در واقع، خرید خانه در یونان باید با احتیاط انجام شود. از آنجایی که بسیاری از املاک یونان تاریخی هستند، ممکن است نیاز به نوسازی یا نگهداری دقیق داشته باشند به همین دلیل، ایده هوشمندانه ای است که بازرس را برای بررسی ملک قبل از خرید استخدام کنید، تا بتوانید در مورد هر گونه مشکل یا تعمیر و نگهداری لازم ایده واقعی داشته باشید. و از این امر جلوگیری کرد یا آن را کاهش داد. او پس از بررسی ملک به خوبی شما را راهنمایی می کند.

  • دریابید که آیا روی ملکی که می خواهید بخرید وام مسکن وجود دارد یا دیگر دعاوی حقوقی علیه آن وجود دارد.ممکن است ملکی را که بدهی دارد به شما بفروشند و همچنین ممکن است مشکلات دیگری داشته باشند.
  • باید جستجو کنیم که آیا سازنده یا شخصی که ساختمان / آپارتمان / خانه را ساخته است، بابت کارمندان استخدام شده، برای ساخت ملک به تامین اجتماعی بدهکار است؟
  • اطمینان از مشروعیت عامل املاک یا فروشنده حقوق مالکیت: بررسی اینکه فروشنده چه حقوقی بر ملک دارد بسیار مهم است، زیرا پس از معامله به شما منتقل می شود. حقوقی که یک مالک می تواند در یونان داشته باشد، مالکیت کامل، مالکیت عاری و حق انتفاع است.(اطمینان حاصل کنید که فروشنده حق قانونی فروش ملک را دارد، یعنی آنها مالک ملک واقعی هستند.)
  • بررسی فنی ملک
  • بررسی فنی یک ملک ساخته شده تأیید می کند که دارایی با پروانه ساختمانی مطابقت دارد و هیچ گونه تخلف شهرسازی یا سایر نقص فنی وجود ندارد.
  • یکی از مهمترین آنها بررسی وضعیت شهرسازی ملک است. این شامل ماهیت ملک، یعنی مسکونی، روستایی، جنگلداری و غیره و مقررات برنامه ریزی شهری قابل اجرا، مانند کاربری های مجاز، بهره وری ساختمان و پوشش ساختمان، ارتفاعات مجاز و هر گونه تعهد موجود یا آتی در نوع یا در کمک های مالی برای اجرای طرح شهر در منطقه خاص.
  • در نهایت، ملک باید از مسائل جنگلداری و باستان شناسی پاکسازی شود، به ویژه در مورد زمین های توسعه نیافته که خارج از طرح شهر قرار دارد.
  • در حالی که بررسی قانونی به عهده خریدار است، بررسی دقیق فنی به عهده فروشنده است. فروشنده باید نسخه هایی از تمام نمودارهای توپوگرافی به روز و نقشه های معماری ملک را به وکیل خریدار ارائه دهد. وجود آثار ساختمانی غیرقانونی برای املاک یونانی، مانند الحاقات ممنوعه یا فضاهای اضافه شده که هرگز در نقشه های اولیه معماری گنجانده نشده اند، بسیار رایج است.
  • خوشبختانه، قانون فروش املاک دارای آثار ساختمانی غیرقانونی را ممنوع کرده است و این مسئولیت فروشنده است که اطمینان حاصل کند که اضافات غیرقانونی ملک او، در صورت وجود، در اداره مالیات محلی تسویه شده است.
  • برخی از مواردی که باید از آنها آگاه باشید، استخدام وکیل برای رسیدگی به فرآیند، اخذ شماره مالیات، بررسی املاک، پرداخت ها، ثبت عنوان و ثبت نام اینترنتی است. شما باید از قبل برای رسیدگی به این موارد برنامه ریزی می کردید.
  • سیستم مالیاتی: سیستم مالیاتی را در نظر داشته باشید. مالیات ها در یونان می توانند انواع مختلفی داشته باشند مانند مالیات سالانه که بر قیمت کلی ملک اخذ می شود. به غیر از این، درآمد مبتنی بر دارایی نیز با نرخ های متعدد مشمول مالیات می شود.
  • محدودیت های خرید

مانند هر کشور دیگری، یونان نیز بر اساس منطقه ای که زمین در آن قرار دارد، محدودیت های خاصی برای سرمایه گذاران غیر اتحادیه اروپا که در یونان املاک و مستغلات خریداری می کنند اعمال می شود: از این رو، بررسی اینکه آیا ملک برای فروش است یا خیر ضروری است. خرید ملک در مناطقی مانند خط ساحلی، مرزها و مناطق تاریخی به مجوز ویژه از مقامات بالاتر نیاز دارد. اینها برخی از جنبه های ضروری هستند که قبل از خرید ملک در یونان نیاز به توجه ویژه دارند.

  • شما نمی توانید ملک مسکونی یا تجاری داشته باشید مگر اینکه در یونان مالیات بپردازید. لذا باید یک حساب بانکی یونانی باز کنید تا از قوانین مالیاتی یونان پیروی کنید. سپس برای شماره مالیات اقدام کنید. برای دریافت شماره مالیاتی به نزدیکترین اداره مالیات مراجعه کنید.
  • بنا به دلایل امنیتی قوانین یونان به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا در اکثر مناطق یونان دارای املاک باشند. اما محدودیت هایی برای خرید در مناطق مرزی تعریف شده مانند ایوانینا در اپیروس، فلورینا، پلا، دریای اژه شرقی، جزایر دودکانیز، مناطق یونان شمالی، کرت، رودس و غیره ؛ بنابراین شهروندان غیر اتحادیه اروپا که مایل به خرید ملک یا اجاره ملک برای مدت بیش از شش سال در مناطق مرزی هستند، باید حتما قبل از خرید از وزارت دفاع ملی و مقامات عالی مجوز بگیرید.
  • برخی از املاک ممکن است نه تنها به مجوز ساختمان نیاز داشته باشند، بلکه به تایید رسمی از وزارت محیط زیست، مدیریت شهری محلی، زمین ها به گواهی صادر شده توسط سازمان جنگل ها و در موارد مشابه، اداره باستان شناسی نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که شما می توانید به طور قانونی بر روی آنها بسازید.

از این رو باید توجه ویژه ایی داشته باشید که محدودیت هایی  برای خرید ملک در مناطق جنگلی به علت غیر قابل تغییر بودن کاربری اراضی، خرید ملک خارج از مناطق شهری یا مسکونی زیرا در بیشتر موارد نمی توان آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کرد، ممکن است ساخت و توسعه املاک و مستغلاتی که در نزدیکی خط ساحلی واقع شده اند تحت شرایط بسیار خاص توسط دولت ممنوع یا گاهاً مجاز باشد، خرید ملک در مناطقی که بناهای تاریخی وجود دارد ممکن است توسعه وساخت با شرایط بسیار خاص ممنوع یا مجاز باشد و برای این کار مجوز ویژه توسط اداره وزارت فرهنگ لازم است و تملک و توسعه املاک و مستغلات در مناطقی تحت عنوان حفاظت از محیط زیست ممکن است به دلیل محدودیت هایی ممنوع شود. به همین جهت برای خرید ملک حتما بررسی های لازم را انجام دهید.

  • کنترل ساختمان

اگر خانه ای خریداری کنید، مهندس بررسی می کند:

  1. کیفیت سیمان ساختمان
  2. نقشه های ساختمان
  3. اجازه ساخت خانه و ساختمان خاص از اداره شهرسازی داشته باشد.
  4. متراژ خانه دقیقاً همان متراژی باشد که از شهرسازی اعلام شده است.

و اگر یک قطعه خریداری کنید، مهندس بررسی می کند:

  1. اگر مالک زمین به اداره شهرسازی بدهکار باشد
  2. اگر مالک زمین به اداره تامین اجتماعی بدهکار باشد
  3. اگر قطعه عاری از هرگونه پیوست باستان شناسی باشد. فروشنده باید گواهی مشخص را به خریدار ارائه دهد
  4. اگر قطعه عاری از هرگونه پیوست جنگلداری باشد. فروشنده باید گواهی مشخص را به خریدار ارائه دهد.

برای فروش ملک در یونان فروشنده باید چه مدارک اضافی را ارسال کند؟

دریافت اقامت یونان از طریق ملک
  • یک پاسپورت معتبر
  • شماره شناسایی مالیاتی یونان (AFM*)
  • نقشه های توپوگرافی ملک که مرزها، اندازه ها، مکان و غیره را نشان می دهد
  • گواهی از اداره مالیات مسئول مبنی بر پرداخت مالیات بر ارث یا هدیه
  • گواهی پرداخت مالیات بر دارایی در پنج (5) سال گذشته
  • گواهی درآمد احتمالی یا عدم درآمد از ملک (در دو سال اخیر)
  • ثبت اسناد و املاک
  • گواهی مهندس مبنی بر عدم وجود تخلفات ساختمانی و یا قانونی بودن تخلفات احتمالی ساختمان و پرداخت هزینه های مربوطه
  • گواهی عملکرد انرژی
  • گواهی ترخیص فروشنده توسط اداره مالیاتی مسئول
  • گواهی یک مهندس طبق قانون یونان در مورد بازرسی اموال و تشخیص عدم وجود تخلفات قانون ساختمان.
  • درخواست صدور شناسه مالیاتی
  • اطلاعات بر اساس شناسنامه
  • ملیت، شغل و وضعیت تأهل
  • آدرس کامل. اتباع خارجی خود را با پاسپورت و شناسنامه خود معرفی می کنند
  • پروانه برنامه ریزی برای املاک ساخته شده قدیمی با تائید مهندس عمران و مستندات آن دوره در مورد ساختمان
  • گواهی شهرداری مربوطه مبنی بر پرداخت کلیه عوارض شهرداری. در صورتی که این گواهی در دسترس نباشد سردفتر ممکن است قرارداد بیع را تصدیق نکند.
  • گواهی کامل بودن هویت الکترونیکی ساختمان
  • تایید توسط مقامات جنگل برای اموال
  • ترخیص مالیات و سهم اجتماعی توسط فروشنده

سوالات متداول در خصوص خرید ملک در یونان

سخن پایانی

نظارت بر خرید ملک در یونان بسیار مهم است زیرا قانون املاک و مستغلات در یونان پیچیده است. شرکت ساحل آفتاب با تجربه گسترده در زمینه قانون املاک یونان آرامش خاطر را برای شما فراهم می کند. ما به مشتریان خود از مرحله انتخاب مناسب‌ ترین ملک برای نیازهای خاص آنها کمک می‌کنیم و آنها را در تمام مراحل معامله با انجام یک بررسی دقیق کامل و نظارت بر تمامی مراحل خرید از صفر تاصد همراهی می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در یونان طبق آخرین و به روزترین اطلاعات در سال 2023 ، می توانید وب سایت ما و یا صفحات ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان خبره ی شرکت ساحل آفتاب در تماس باشید.

اقامت تمکن مالی یونان
اخذ اقامت یونان شرایط 2023
اقامت تمکن مالی در یونان
اقامت طلایی یونان شرایط 2023
خرید خانه در اسپانیا
اقامت تمکن مالی یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 4.2]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

30 پاسخ

    1. با سلام، گلدن ويزا يا همان ويزاي طلايي یونان يك راهكار اقتصادي براي جذب سرمايه هاي خارجي است كه ابتدا در سال 2012 توسط دولت پرتغال و پس از آن در سال 2013 قوانين آن در كشور يونان مصوب و به اجرا در آمد. در اين طرح افراد خارجي كه مايل به اخذ مجوز اقامت دايم يونان باشند مي توانند با حداقل مبلغ 250.000 يورو در يكي از طرح هاي مجاز اقتصادي اين كشور سرمايه گذاري كنند. از مهمترين طرح هاي اقتصادي مربوطه نيز خريد ملك در اين كشور مي باشد.

    1. همانطور كه گفتیم متداول ترین روش سرمایه گذاری در یونان روش خرید ملک در یونان است. اما روش های سرمایه گذاری دیگری هم وجود دارد، مانند: خرید سهام شركت های یونانی، خرید اوراق قرضه دولتی، ایجاد یك كسب و كار جدید با هدف كارآفرینی و ایجاد اشتغال

  1. ضمن سلام و تشكر از توضیحات خوبتان، می خواستم بدانم پس از خرید خانه در یونان چه نوع كارت اقامتی برای ما صادر خواهد شد؟

    1. پس از انجام تمام مراحل خرید خانه در یونان، در ابتدا برای شما كارت اقامت یكساله اروپا صادر خواهد شد. پس از پایان دوره یكساله می توانید درخواست تمدید ارائه دهید و در این هنگام مجوز اقامت 2 ساله برایتان صادر خواهد شد. پس از گذشت 5 سال از اقامتتان در این كشور و چنانچه حایز سایر شرایط باشید می توانید كارت اقامت دائمی یونان را بدست آورید.

    1. بله، شما با در دست داشتن مجوز اقامت موقت یكساله یونان، قادر به مسافرت به تمام كشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا خواهید بود.

    1. سلام خدمت شما دوست گرامی. بله شما می توانید پس از آنكه قرارداد خرید را نهایی كردید، ملك خریداری شده را اجاره داده و از این محل برای خود كسب درآمد نمایید. لازم به توضیح است كه تا 5 سال از زمان خرید ملك و تا موقعی كه مجوز اقامت دائم نگرفته اید، حق اشتغال و كار در یونان را نخواهید داشت و تنها می توانید از محل اجاره دریافتی از ملك خود در این كشور كسب درآمد نمایید.

    1. پس از بدست آوردن مجوز اقامت یونان،‌ شما و تمامی افراد خانواده تان قادر خواهید بود در تمامی كشورهای عضو اتحادیه اروپا،‌ كار، زندگی و تحصیل نمایید. در واقع اینگونه شما مقیم اروپا خواهید شد و امكان زندگی، تحصیل، افتتاح حساب بانكی، ایجاد و ثبت شركت، خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول و بسیاری از موارد دیگر را بدست خواهید آورد.

  2. شما در مطلبی گفتید كه می توان ملك خریداری شده را اجاره داد. اگر اینطور است پس آیا نیازی به حضورمان در كشور یونان نیست؟

    1. دریافت مجوز اقامت از دولت یونان به روش خرید ملك، بسیار آسان تر از سایر كشورهای اروپایی می باشد. جدای از پرداخت مالیات پایین، الزامی به حضور دایمی در این كشور نخواهید داشت. تنها هر شش ماه می بایست یك هفته در این كشور حضور فیزیكی داشته باشید و همین مقدار كافی است تا مجوز اقامت موقتتان تمدید گردد.

    1. مطابق قوانین مصوب كشور یونان، دستمزد و حق الزحمه وكیل معادل یك درصد از ارزش مالیاتی ملك است. البته توصیه می كنیم حتما"وكیل مورد وثوق خودتان را در كشور خودمان بیابید و با وی به مذاكره نشسته و بر سر مسائل و موارد مختلف به توافق برسید. كارشناسان خبره و زبده حقوقی ما در شرکت ساحل آفتاب آماده هرگونه مشاوره و راهنمایی و همچنین انجام تمام پروسه اخذ اقامت و خرید ملك در هر كشور خارجی به شما هموطن عزیز هستند.

    1. به طور كلی می توان گفت كه میزان میانگین حقوق دریافتی در یونان مبلغ 3000 یورو در ماه می باشد. از آنجا كه هزینه های زندگی در شهرها و مناطق مختلف یونان با هم متفاوت هستند، لیكن چنانچه شما آنجا خانه ای برای خود داشته باشید، می توان گفت كه هزینه داشتن یك زندگی نرمال برای یك خانواده 4 نفره ( بدون احتساب اجاره خانه ) در شهری همانند آتن، تقریبا" 2000 یورو در ماه تخمین زده می شود.

    1. بله. در واقع یكی از جذابیت هایی كه در روش خرید ملك در یونان برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد، اعطای ویزای طلایی می باشد. در این حالت علاوه بر فرد متقاضی برای تمام افراد خانواده وی ( اعم از همسر و فرزندان زیر 21 سال ) مجوز ورود و اقامت بعنوان همراه صادر می گردد. حتی در این طرح برای والدین فرد اصلی و همچنین والدین همسر هم امكان صدور مجوز اقامت وجود دارد و می توانید از این مزیت هم برخوردار شوید.

  3. با سلام میخواستم بپرسم آیا امکان خرید زمین هم در یونان وجود دارد؟یک قطعه زمین در حومه شهرهای بزرگ

    1. با سلام بله با خرید ملکی که منجر به دریافت اقامت یونان شود می توانید به ویزای شنگن دست یابید.

  4. سلام من 22سال سن دارم و دانشجوی مهندسی عمران هستم .و قصد مهاجرت دارم .چه کشوری شرایط بهتری برای من دارد؟

    1. سلام با توجه به شرایط سنی تون بهتره که از طریق پروسه های نیروی کار متخصص اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.