شماره تماس : 23-88641720

محدودیت ها و مشکلات اقامت از طریق خرید ملک در کشور یونان چیست؟

محدودیت ها و مشکلات اقامت از طریق خرید ملک در کشور یونان چیست؟

خرید ملک در کشور یونان امروزه به یکی از پرطرفدارترین روش های اخذ اقامت در این کشور تبدیل شده است. بسیاری از سرمایه گذاران با خرید ملک در این کشور می توانند به یونان  و یا سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا آزادانه سفر کنند.

با این حال اقامت از این طریق برای سرمایه گذاران خارجی دارای مشکلات و محدودیت هایی است. شناخت این محدودیت ها می تواند سرمایه گذاران را در تصمیم گیری بهتر کمک کند. از همین رو در ادامه قصد داریم تا معایب این روش اخذ اقامت را تشریح کنیم تا سرمایه گذاران بتوانند با دید باز نسبت به سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنند.

کشور یونان زادگاه فلسفه، علم و هنر

مشکلات اقامت از طریق خرید ملک در یونان ساحل آفتاب

پیش از آن که بخواهیم به بیان مشکلات خرید ملک در یونان بپردازیم، بهتر است در وهله اول با این کشور بیشتر آشنا شویم. کشور یونان با دارا بودن مساحتی معادل ۱۳۱۹۹۰ مترمربع و جمعیتی در حدود ۱۰ میلیون نفر در جنوب قاره آفریقا واقع شده است. این کشور که مهد تمدن و فلسفه اروپا شناخته می شود، دارای آب و هوای گرم و مدیترانه ای بوده و از سه طرف به دریا راه دارد. به همین دلیل در این کشور عموما تجارت و بازرگانی به عنوان شغل اصلی مردم یونان شناخته می شود.

چالش های اخذ اقامت با خرید ملک در کشور یونان

به طور کلی خرید ملک در یونان مانند هر کشور دیگری دارای محدودیت هایی است. با این حال محدودیت هایی که این کشور برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است، بسیار کمتر از سایر کشور ها است. از جمله محدودیت های کشور یونان برای خرید ملک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید ملک باید تحت نظارت سازمان های رسمی انجام پذیرد.
  • در برخی از مکان ها مانند اپیروس، ساموی، فلورینا، برخی از مناطق شمال شرقی امکان خرید ملک برای سرمایه گذاران خارجی وجود ندارد.
  • در مناطق مرزی سرمایه گذاران تنها با مجوز های ویژه و تایید وزیران مشترک می توانند نسبت به خرید ملک اقدام کنند.
  • در مناطق خارج از شهر با توجه به شرایط توسعه آن ها قابلیت سرمایه گذاری وجود دارد.
  • در مناطق دارای آثار باستانی تنها با شرایط ویژه امکان سرمایه گذاری وجود دارد.

سخن پایانی

اگر در پروسه خرید ملک از مشورت یک وکیل مجرب کمک بگیرید ریسک این پروسه تا حد زیادی کاهش پیدا می­کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید ملک در کشور یونان می­ توانید با متخصصان ما در شرکت ساحل آفتاب تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

حداقل-شرایط-مالی اقامت تمکن مالی یونان در سال 2022 ساحل آفتاب
اخذ اقامت طلایی یونان شرایط 2023
سرمایه گذاری مناسب ویزای طلایی
اقامت تمکن مالی یونان شرایط 2023
خرید ملک در کشور یونان
اخذ اقامت یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.