شماره تماس : 23-88641720

آغاز کار مکرون از امروز در فرانسه

ماکرون

آغاز کار مکرون از امروز در فرانسه

رئیس جمهور جدید فرانسه  ، امانوئل مکرون امروز یکشنبه 14 می 2017 فعالیت رسمی و قانونی خود را در این سمت آغاز خواهد کرد .

به گزارش خبرگزاری افکار نیوز / امروز به مناسبت معارفه و تحلیف رئیس جمهور جدید و جوان فرانسه ، امانوئل مکرون مرکز پاریس در سکوت فرا خواهد رفت . دوره ریاست جمهوری 5 ساله امانوئل مکرون از امروز آغاز خواهد شد و وی برای 5 سال این کرسی را رهبری خواهد کرد .

امانوئل مکرون تنها 39 سال سن دارد و تا 3 سال پیش به هیچ عنوان در فرانسه شخصیت شناخته شده ای بخصوص برای عموم مردم نبود . وی به هیچ گروه و یا نهاد ساسی سنتی  وابسته نیست  و انتخاب او با این شرایط در پنجمین اقتصاد برتر دنیا و یکی از بنیان گذاران اتحادیه اروپا بی سابقه می باشد .

جوان ترین رهبر پسا جنگ فرانسه یک بانکدار بوده و نخستین فردی است که پس از سال 1958 و مستقر شدن پنجمین جمهوری در فرانسه از سوی شارل دو گل به دنیا آمده است .

یکی دیگر از کار های مهمی که باید مکرون انجام دهد کوشش برای این است که در انتخابات پارلمانی آتی که در ژوئن برگزار می شود و حدود یک ماه دیگر می باشد  بتواند حزب خود را با اکثریت پارلمانی تشکیل دهد ، حزبی جدید التاسیس و میانه  که توانسته مرزهای سنتی سیاسی را در فرانسه از بین ببرد .

با پیروزی امانوئل مکرون در دور دوم انتخابات فرانسه مقابل مارین لوپن و کسب 66 درصد آرا  کسانی که به باز بودن مرز ها و پیوند نزدیک تر اروپا  و اصلاحات کسب و کاری که مکرون قول آنها را داده بود دلخوش کرده بودند نفسی به راحتی کشیدند .

مکرون با این پیروزی باید برای مدتی با عوام گرایی که دونالد ترامپ هم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان نماد اینکار سر و کار داشت مقابله نماید .

خبر گزاری افکار نیوز

96/02/23

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.