شماره تماس : 23-88641720

آیا تصمیم دارید اقامت اسپانیا را اخذ کنید؟

آیا تصمیم دارید اقامت اسپانیا را اخذ کنید؟

 

 اخذ اقامت اسپانیا

 

در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد روند درخواست اقامت اسپانیا بدانید آورده شده است:

اولاً ، شما باید حداقل برای مدت پنج سال بدون وقفه در اسپانیا زندگی کرده باشید تا بتوانید “ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا” را دریافت کنید. ویزای اقامت طولانی مدت اسپانیا به شما این امکان را می دهد ، با شرایط مشابه شهروندان اسپانیا ، برای مدت نامحدود در اسپانیا اقامت داشته باشید. با این حال ، برای واجد شرایط بودن اخذ این مجوز ، باید دارای ویژگی های خاصی باشید. در مرحله اول و مهمتر از همه ، شما باید بتوانید ثابت کنید که منابع مالی کافی برای تأمین هزینه های خود و خانواده خود دارید و برای اطمینان از اینکه باری بر دوش سیستم بهداشتی اسپانیا نیستید ، باید یک بیمه نامه مجاز بهداشت عمومی یا خصوصی ارائه دهید.

سایر مدارکی که باید متناسب با برنامه خود ارائه دهید شامل موارد زیر است:

    • گذرنامه معتبر
    • اثبات اقامت قانونی در اسپانیا (مانند رهن یا قرارداد اجاره)
    • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری صادر شده توسط مقامات کشور خودتان
    • گواهی پزشکی سلامت
    • اثبات بیمه درمانی
    • سند ازدواج ، گواهی طلاق ، یا سند دیگری از وضعیت تأهل فعلی شما

پس از صدور مجوز اقامت اسپانیا ، شما می توانید از مزایا و خدمات اجتماعی اسپانیا برخوردار شوید و همچنین می توانید آزادانه کار کنید. اگر شما علاقه مند به سفر و کاوش در اتحادیه اروپا هستید ، ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید با این اجازه اقامت می توانید تا سه ماه به کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا سفر کنید.

 

 

روند درخواست تابعیت اسپانیا

 

اقامت اسپانیا

 

 

آیا تصمیم دارید تابعیت اسپانیا را کسب کنید؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد روند درخواست شهروندی اسپانیا بدانید آورده شده است:

برای واجد شرایط بودن برای درخواست تابعیت اسپانیا ، اگر اعضای خانواده شما تابعیت این کشور را ندارد، باید حداقل 10 سال در اسپانیا زندگی کنید. اگر همسر ، پدر یا مادر اسپانیایی دارید ، این قانون 10 ساله اعمال نخواهد شد. با این وجود قوانین درخواست شهروندی اسپانیا بسیار شدیدتر و سختگیرانه تر از درخواست برای اقامت اسپانیا است، شما باید ثابت کنید که یک شهروند خوب هستید ، از نظر مالی می توانید خود را تامین کنید و سابقه کیفری ندارید. همچنین باید نشان دهید که به خوبی با شرایط زندگی و فرهنگ زندگی اسپانیایی آشنا شده اید، به عنوان مثال یادگیری مکالمه به زبان اسپانیایی و شرکت در رویدادها و فعالیت های اجتماعی می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

شما باید درخواست تابعیت خود را در ثبت احوال محل سکونت خود در اسپانیا تکمیل کنید. همچنین باید مدارک مورد نیاز را به همراه فرم تکمیل شده درخواست تابعیت اسپانیا ارائه دهید.

اسپانیا برای رسیدگی به درخواست شهروندی شما هزینه ای غیر قابل استرداد دریافت می کند. قیمت متفاوت است و ممکن است از 60 تا 100 یورو باشد ، حتی اگر آنها درخواست شما را رد کنند ممکن است برای صدور گواهینامه ها و اسناد مورد نیاز هزینه اعمال شود ، بنابراین پیشنهاد می کنیم 200 یورو را برای اطمینان به اینکار اختصاص دهید. شایان ذکر است که اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد ، باید از تابعیت سابق خود صرف نظر کنید همچنین باید قول دهید که از قانون اساسی و قوانین اسپانیا پیروی خواهید کرد.

 

موارد استثنا در قوانین 10 ساله تابعیت اسپانیا

 

موارد استثنا در مورد قانون درخواست تابعیت 10 ساله اعمال می شود:

    • پناهندگان معمولاً فقط 5 سال باید منتظر بمانند تا واجد شرایط درخواست تابعیت شوند.
    • اگر متولد اسپانیا هستید اما والدین شما تبعه خارجی هستند باید فقط یک سال صبر کنید تا واجد شرایط درخواست تابعیت شوید.
    • اگر با یک اسپانیایی ازدواج کرده باشید ، در صورتی که یک سال در اسپانیا زندگی کنید ، می توانید درخواست تابعیت اسپانیا را پیگیری کنید.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.