شماره تماس : 23-88641720

ابراز خرسندی ایتالیا از پیروزی مکرون در انتخابات فرانسه

82521760-71596223

ابراز خرسندی ایتالیا از پیروزی مکرون در انتخابات فرانسه

به گزارش خبرگزاری ایرنا / به دنبال پیروزی امانول مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه  مقام های ایتالیایی ضمن تبریک به مستاجر جدید کاخ الیزه  ا از نتیجه انتخابات ابراز خرسندی کردند .

رئیس جمهور ایتالیا سرجو ماتارلا  طی نامه ای به مکرون نوشت : انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور آینده فرانسه  نشان از اعتماد به آینده  و الحاق به آرمان های ادغام قاره اروپا می باشد .این اتفاق از آنجایی بسیار حائز اهمیت است که درست  چند هفته پس از اجلاس سران کشور های و دولت های اروپایی در روم برای شصتمین سالگرد اتحادیه اروپا رخ داده است .

نخست وزیر ایتالیا پائولو جنتیلونی  هم بوسیله شبکه توییتری خود به مکرون تبریک گفت و نوشت : زنده باد مکرون اکنون امیدی در اروپا زنده شده است .

نخست وزیر سابق ایتالیا و رهبر حزب دموکرات متئو رنتزی هم در حساب توییتری خود ضمن تبریک به مکرون نوشت : فرانسوی های یک صفحه کاملا امید برای اروپا و ایتالیا با انتخاب مکرون خواهند نوشت .

فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ضمن تبریک این پیروزی به مکرون نوشت : انتخاب مکرون به عنوان رئیس جمهور جدید فرانسه توسط فرانسوی ها  نشان از تصمیم به سرمایه گذاری آنها برای آینده دارد  و ما آمادگی داریم برای بهبود  اتحادیه اروپا با او همکاری نماییم .

وزیر خارجه ایتالیا انجلینو الفانو هم نوشت : با پیروزی مکرون  فرانسه و تمام آنهایی که به اروپا ، بازار آزاد و همبستگی  ایمان داشتند جشن گرفتند ما به انتظار او در اجلاس جی 7 جزیره سیسیل خواهیم نشست .

متئو سالوینی رهبر حزب راست گرای پیوند شما در صفحه خود در فیس بوک به قدر دانی از مارین لوپن پرداخت  و نوشت : از مارین لوپن تشکر می کنم ،آنهایی که می جنگند هرگز شکست نمی خورند .

لائورو بولدرینی  رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا هم  با ابراز خرسندی از پیروزی مکرون نوشت : شب گذشته شب زیبایی برای اروپا بود .  پیروزی مکرون نشان دهنده این بود که می شود موج پوپولیسم را متوقف کرد  و اکنون شاهد انگیزه جدیدی در اروپا هستیم .

امانوئل مکرون 39 ساله شب گذشته با کسب 66.1 درصد آرا  موفق به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شد . این در حالی است که رقیب او مارین لوپن تنها 33.9  درصد از آرا را به دست آورد . انتخاب مکرون می تواند به عنوان نفس تازه ای در رهبران اروپایی باشد .

خبرگزاری ایرنا

96/02/19

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.