شماره تماس : 23-88641720

اخذ اقامت دائم یونان

اخذ اقامت دایم یونان

کشور یونان گزینه های مختلفی را جهت اخذ اقامت برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که علاقه دارند این کشور را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کنند ارائه می دهد مانند: اقامت تحصیلی، اقامت کاری، اقامت تمکن مالی، اقامت سرمایه گذاری (اقامت طلایی)، اقامت از طریق ثبت شرکت، اقامت از طریق ازدواج با یک شهروند یونانی و اقامت از طریق تولد در یونان.

اخذ اقامت دائم یونان برای بسیاری از افرادی که می خواهند اقامت خود را در یونان طولانی تر کنند، یک گام طبیعی است. اخذ اقامت دائم یونان مرحله ای از مهاجرت است که در آن فرد به طور مؤثر در یک کشور جدید مستقر شده و قصد دارد تصمیم خود را رسمی کند. این می تواند از طریق رویدادهای زندگی مانند ازدواج و تشکیل خانواده اتفاق بیفتد، پیشرفت شغلی یا اینکه یونان به خانه جدید آنها، تبدیل شده است.

اخذ-اقامت-دایم-یونان- ساحل أفتاب

زندگی قانونی در یونان به مهاجران خارجی این امکان را می دهد که پس از 5 سال زندگی متوالی در این کشور بتوانند برای اخذ اقامت دائم یونان درخواست دهند. فقط متقاضیان غیر اتحادیه اروپا باید مدرکی مبنی بر اقامت خود در کشور یونان در مدت زمان مشخص شده که 6 ماه در سال می باشد بعلاوه ی گزارش ماهیت فعالیت خود را در یونان به صورت کتبی ارائه دهند. همچنین امکان درخواست تابعیت پس از 5 سال اقامت در کشور یونان بر اساس اقامت دائم وجود دارد، اما استثنائاتی نیز وجود دارد که اخذ اقامت دائم یونان، سریع تر از 5 سال ممکن است به عنوان مثال برای هنرمندان برجسته، ورزشکاران، پناهندگان و برخی دسته های دیگر از متقاضیان می تواند این مدت زمانی کاهش یابد.

همچنین امکان درخواست شهروندی و پاسپورت، پس از 7 سال اقامت در کشور یونان بر اساس اخذ اقامت دائم یونان وجود دارد، اعطای این وضعیت، ورود بدون ویزا به کشورهای منطقه شینگن، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی با کیفیت، شرایط مطلوب برای کل خانواده و همچنین فرصت های فراوان برای اجرای پروژه های تجاری را تضمین می کند.

معیارها و مدارک لازم، برای اخذ اقامت دائم یونان به طور کلی مشابه است. اکثر متقاضیان باید بتوانند نشان دهند که حداقل 5 سال به طور قانونی و متوالی، بدون وقفه در یونان زندگی کرده اند، همچنین باید بتوانند الزامات قانونی برای اخذ اقامت دائم یونان را نشان دهند که برخی به شرح زیر می باشد:

  • مدرکی دال بر تمکن مالی و درآمد کافی برای حمایت از خود و خانواده. این منابع مالی نمی تواند از تأمین اجتماعی تأمین شود.
  • بیمه کامل پزشکی و درمانی
  • دانش کافی از زبان و فرهنگ یونانی
  • شهروندان غیر اتحادیه اروپا می توانند تا 6 ماه کشور را ترک کنند، اما غیبت آنها نمی تواند در مجموع از 10 ماه در یک دوره 5 ساله تجاوز کند.
  • برنامه اقامت یونان مستلزم این است که درخواست مجوز اقامت دائم در اختیار فرد متقاضی باشد.
  • دارای مجوز اقامت موقت برای حداقل 5 سال
  • به جرمی که بیش از شش ماه حبس دارد محکوم نشده باشد.
  • مدرک اقامت در یونان (ارائه آدرس و نشانی یونانی)

برای کسب اطلاعات بیشتر طبق آخرین و به روزترین اطلاعات، می توانید وب سایت و یا صفحات شرکت ساحل آفتاب را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

حداقل-شرایط-مالی اقامت تمکن مالی یونان در سال 2022 ساحل آفتاب
اقامت تمکن مالی یونان شرایط 2023
اقامت-طلایی-یونان
اقامت طلایی یونان شرایط 2023
خرید ملک در کشور یونان
خرید ملک در یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.