شماره تماس : 23-88641720

اخذ اقامت یونان با خرید ملک

اخذ اقامت یونان با خرید ملک

کشور یونان به اتباع غیر اتحادیه اروپا و خانواده های آنها، در ازای سرمایه گذاری در یونان، اقامت این کشور را می دهد که اقامت طلایی یا اقامت سرمایه گذاری نامیده می شود. دارندگان کارت اقامت طلایی مجبور نیستند در یونان زندگی کنند یا به زبان یونانی تسلط داشته باشند بعلاوه خود و خانواده شان می توانند به مجموعه ای از مزایا و حقوق کامل شهروندی دسترسی داشته باشند مانند آزادی زندگی، آزادی سفر به منطقه شینگن اتحادیه اروپا ،کار، تحصیل، انجام تجارت و بازنشستگی در هر نقطه ازیونان و اتحادیه اروپا.

اخذ-اقامت-یونان-با-خرید-ملک-ساحل آفتاب

اخذ اقامت یونان با خرید ملک یکی از راحت ترین راه های دریافت اقامت طلایی محسوب می شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ملک خصوصی را با حداقل 250.000 یورو خریداری کنید و ملک می تواند مسکونی یا تجاری باشد. هر تعداد ملک می تواند ترکیب شود تا حداقل سرمایه گذاری 250.000 یورو را تشکیل دهد. خریداران مشترک می توانند سرمایه گذاری ها را در یک ملک ترکیب کنند همچنین امکان سرمایه گذاری در ترکیبی از املاک تجاری و مسکونی وجود دارد حتی ملک خریداری شده را می توانید اجاره دهید حتی اگر مقیم ملک را به شهروند دیگر غیر اتحادیه اروپا بفروشد، اقامت یونان قابل انتقال به سرمایه گذار جدید می شود.

و تا زمانی که ملک مورد نظر شما، نزدیک مرز یا پایگاه های نظامی نباشد، ملک می تواند در هر نقطه از سرزمین اصلی یونان یا جزایر خریداری شود فقط وزارت دفاع ملی یونان باید درخواست شما را تأیید کند.

نکته ی قابل توجه این است که نخست وزیر یونان در سپتامبر 2022 اعلام کرد که حداقل آستانه سرمایه گذاری دو برابر خواهد شد و به 500.000 یورو خواهد رسید. این آستانه جدید فقط برای املاک و مستغلات در مناطق مهم، از جمله پایتخت آتن، و تسالونیکی اعمال می شود. در حال حاضر، ما نمی دانیم که این تغییرات چه زمانی اعمال می شود. ممکن است در شروع سال 2023 یا بعد از آن سال باشد.

نکات مهم برای ساکنان غیر اتحادیه اروپا

یک سری نکات مهم برای ساکنان غیر اتحادیه اروپا جهت اخذ اقامت یونان با خرید ملک وجود دارد که باید در نظر بگیرید از جمله:

  • هنگام اخذ اقامت یونان با خرید ملک و نقل مکان به یونان، باید یک مشاور املاک، یک وکیل و یک دفتر اسناد رسمی پیدا کنید تا در تمام مراحل خرید خانه به شما کمک کند.
  • برای ایمن کردن پرداخت های مالیاتی به یک شماره AFM و یک حساب بانکی یونانی نیاز دارید تا از قوانین مالیاتی یونان پیروی کنید بنابراین مطمئن شوید که این فرآیند را تکمیل کرده اید.
  • برای تبدیل شدن به مالک جدید ملک باید سند مالکیت را در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت کنید.

 

اخذ اقامت یونان با خرید ملک مسیری برای دریافت شهروندی یونان و پاسپورت اتحادیه اروپا می باشد. شما یک اقامت 5 ساله دریافت می کنید و در طول این مدت باید سرمایه گذاری خود را حفظ کنید و پس از 5 سال می توانید برای اخذ اقامت دائم یونان اقدام کنید البته این مستلزم زندگی در یونان برای حداقل 183 روز در سال است یعنی شما باید مقیم مالیاتی یونان شوید و بر درآمد جهانی خود مالیات بپردازید سپس بعد از 7 سال به شرط نداشتن سابقه کیفری و زندگی حداقل 6 ماه در سال بعلاوه تسلط به زبان یونانی در سطح B1 و قبولی در آزمون مدنی که تاریخ، جامعه و فرهنگ یونان را پوشش می دهد، می توانید برای اخذ شهروندی و پاسپورت یونان درخواست دهید.

مطالب مرتبط

نحوه اخذ اقامت کشور یونان از طریق خرید ملک
اخذ اقامت یونان شرایط 2023
اقامت-طلایی-یونان
اقامت طلایی یونان شرایط 2023
خرید ملک در کشور یونان
خرید ملک در یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.