شماره تماس : 23-88641720

ایتالیا  و پیام هایی برای نمایشگاه کتاب تهران

1463157229587__ZND9782-49-th3

ایتالیا  و پیام هایی برای نمایشگاه کتاب تهران

در روز آغازین شروع به کار نمایشگاه کتاب تهران در سال 96 پیام های رئیس جمهور و وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی ایتالیا به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب قرائت شد

به گزارش خبرگزاری ایسنا / نمایشگاه کتاب تهران که در روز سه شنبه 12 اردیبهشت  در شهر آفتاب و با حضور رئیصس مجلس و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار شد  ، انتیمو چزرو  معاون وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی کشور ایتالیا پیام سرجکیو ماتارلا رئیس جمهوری این کشور را خواند . در این پیام آمده بود : باعث افتخار ما است که در افتتاح نمایشگاه کتاب تهران که میزبان ایتالیا است را تبریک گوییم . این اتفاق دوستی و پیوند دو کشور ایتالیا و ایران را تائید می کند . افتتاح این نمایشگاه را به آقای روحانی  رئیس جمهوری ایران تبریک می گویم . در دیداری که با ایشان در ژانویه 2016 داشتیم بر فرهنگ به عنوان یکی از اولویت های گفت و گو تاکید داشتیم .

رئیس جمهور ایتالیا به تاریخ جاده ابریشم و اینکه کاغذ از خاور به باختر آمد گفت : کتاب و کتاب خوانی در ایران و ایتالیا دارای تاریخچه ای دیرینه است و در همین مسیر کاغذ و کتاب تاریخ جهان را تغییر داد . آئین و احساسات و تجربیان دو کشو ایران و ایتالیا از طریق کتاب بر جای نهاده شد .

معاون وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی کشور ایتالیا  ، در ادامه پیام داریو فرانچسکینی وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی ایتالیا را نیز قرائت کرد . این پیام حضو ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران را نقطه عطفی بین روابط دو کشو رتوصیف کرده و ادامه می دهد : این روز بزرگ مایه خوشبختی بنده می باشد . برای این اتفاق با سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ ایران تلاش و رایزی نی های زیادی انجام دادیم . ما معتقدیم این رویداد بزرگترین رویداد فرهنگی خاورمیانه است و ما از اهمیت ان آگاهیم . بازدیدکنندگان و ناشران با بازدید از این غرفه ها  فرصت مغتنمی را بوجود می آورند .

در ادامه این پیام همچنین آورده شده است که برنامه های خوبی کشور ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران دارد که برخی در خود نمایشگاه و برخی در سطح شهر تهران برگزار خواهد شد .

وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی ایارن همچنین خاطر نشان کرد : ما در تلاش برای برقراری رابطه نزدیک با صنعت نشر ایران هستیم و رابطه فرهنگی گسترده ای بخصوص در زمینه کتاب با ایران برقرار خواهیم کرد و این باعث افزایش شناخت  متقابل مدنی این دو کشور خواهد شد . ما به خود افتخار می کنیم که سهمی در این رویداد بزرگ داریم .

خبرگزاری تسنیم

96/02/13

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.