شماره تماس : 23-88641720

بازگشت به پول ملی و خروج از اتحادیه اروپا ترمز گردشگری فرانسه را خواهد کشید

dsfr_53_1494245982

 

بازگشت به پول ملی و خروج از اتحادیه اروپا ترمز گردشگری فرانسه را خواهد کشید

بازگشتن به پول ملی و انجام اقداماتی برای جدا شدن فرانسه از اتحادیه اروپا می تواند به عنوان ترمزی برای بخش گردشگری فرانسه به عقیده کارشناسان باشد .

حرفه ای های گردشگری فرانسه در خصوص خروج این کشور از اتحادیه اروپا و حوزه یورو ابراز نگرانی می کنند . همین که انتخابات فرانسه به دور دوم کشید و  رقابت بین ماکرون و لوپن به اوج حساسیت خود رسید  گردشگری فرانسه با اضطراب بی سابقه ای رو به رو شد .

متخصصان بخش گردشگری اعتقاد دارند که اجرای  برنامه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی که  منجر به جدایی فرانسه از اتحادیه اروپا شود جلوی رشد و توسعه گردشگری فرانسه را خواهد گرفت و به منزله ی ترمزی برای این بخش از صنعت فرانسه خواهد بود .

مارین لوپن در برنامه های جبهه ملی  که آن را رهبری می کرد می توانست به کاهش ارزش پول ملی فرانسه  و بی ارزش شدن 20 تا 30 درصدی آن درباشد که طبیعتا برای مسافران خارجی که به فرانسه و گردشگرانی که از فرانسه خواهان به سفر به سایر نقاط جهان بودند ضربه می زد و این ضربه بیشتر به اقتصاد بخش گردشگری فرانسه به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد دنیا می بود .

20 درصد از فرانسوی ها عادت دارند تعطیلات خود را به خارج از این کشور سفر کنند و طبق اعلام انجمن تورهای مسافرتی  در سال 2015 تا 2016 حدود 3.65  میلیون سفر به فروش رسانده است  که ارزشی برابر با 3.8 میلیارد یورو برای فرانسه در پی داشته است . هر چند تهدید های تروریستی در این کشور کمی از توفیق این کشور کاست ولی همچنان به عنوان یکی از کشور های با رده بندی بالای کشور های گردشگری در دنیا محسوب می شود  و تنها در سال گذشته بالغ بر 83 میلیون گردشگر از این کشور بازدید کرده اند و این حوزه 7 تا 8 درصد  تولیدات ناخالص  فرانسه را به خودداختصاص داده است  و دو میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه بوجود آمده است .

این کشور از نظر بازدید کننده  و شاخص های رقابت پذیری دومین کشور دنیا محسوب می شود . فرانسه به رغم چالش های فراوان بخصوص از لحاظ امنیتی سالانه درآمدی بالغ بر 45.9 میلیارد دلار از ورود گردشگران خارجی درآمد ارزی دارد .

فرانسه با داشتن منابع فرهنگی ، طبیعی ، زیر ساخت های حمل و نقل و سلامت و بهداشت جایگاه خوبی در جهان دارد  و توانسته این جایگاه را همواره حتی با وجود مشکلات ذکر شده امنیتی حفظ کند  و طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد ورود گردشگران در این کشور همچنان رو به افزایش است .

به عقیده کارشناسان برای رشد و توسعه بیشتر این صنعت  باید منابع مالی مجهز شده  و نوآوری های زیادی داشته باشند  زیرا ملی شدن پول فرانسه می تواند ضربه بزرگی به حوزه گردشگری فرانسه بزند .

روزنامه فرصت امروز

96/02/18

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.