شماره تماس : 23-88641720

برای اولین بار یک ایرانی در مسابقات اتومبیل رانی ناسکار حضور خواهد داشت.

491158_386

برای اولین بار یک ایرانی در مسابقات اتومبیل رانی ناسکار حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا / قرار است اولنی راند مسابقات اتومبیل رانی ناسکار در اسپانیا و در شهر زیبای والنسیا برگزار شود و یک ایرانی برای اولین بار به نام ایران پشت فرمان خودروی خود خواهد نشست تا برای ایران در این مسابقات حضور مسابقه دهد .

این راننده ایرانی میثم طاهری است که قرار شده با خودروی فراری خود و با نام جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات شرکت کند .

ناسکار یک انجمن مسابقاتی خودرو های کارکرده و مخفف عبارت National association for stock car auto racing  می باشد . این انجمن قوی ترین و بزرگترین برگزار کننده مسابقات اتومبیل رانی در آمریکا شناخته می شود که مجری برگزاری مسابقات اتومبیل رانی بسیار زیادی در سال  در خود آمریکا و یا سایر کشور های داوطلب می باشد .

سنگین ترین مسابقات اتومبیل رانی را می توان همین مسابقات ناسکار دانست که 31 هفته بصورت پشت سر هم برگزار می شود . این رقابت دشوارترین رقابت اتومبیل رانی در سطح دنیا می باشد زیرا هم دور های این مسابقه در هر مرحله زیاد است و 280 دور می باشد و هم شرکت کنندگان خوبی در این مسابقات حاضر می شوند .
سرعت اتومبیل ها در این مسابقات به شدت بالا است و همین می تواند احتمال تصادفات را بسیار بالا برده و بر دشواری مسابقه بیفزاید . حدود سرعت اتومبیل ها در این مسابقات 309 کیلومتر بر ساعت می باشد که در هنگام عبور از هر پیچ این سرعت تا نهایتا 220 کیلومتر در ساعت پایین می آید که همچنان سرعت فوق العاده زیادی است .

از دیگر تفاوت های موجود در سطح این مسابقات عدم اجازه تیم ها از استفاده از  موتور های سفارشی  و اختصاصی می باشد. حجم موتور شرکت کنندگان نباید  بیشتر از 5600 سی سی باشد و حداکثر قدرت موتور می تواند 750 اسب بخار باشد . در جریان این مسابقات هر خودرو حداقل به 40 حلقه لاستیک نیاز دارد .

از دلایلی دیگر بالا بودن تصادفات در این مسابقه فاصله کم خودرو های در حال حرکت از همدیگر می باشد. نهایت فاصله بین خودروها 10 سانتی متر می باشد که در حرکت عادی دو خودرو هم کار عبور خودرو بسیار مشکل و سخت می باشد .

میثم طاهری که در رسانه ها ی خارجی با نام سام طاهری شهرت یافته است از عنوان داران مسابقات اتومبیل رانی ایران می باشد که در مسابقات داخلی مقام های زیادی را به دست آورده است .

خبرگزاری ایسنا

96/01/27

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.