شماره تماس : 23-88641720

برترین شهر های گردشگری دنیا از نگاه نشریه Lonely planet

dsfr_53_1493371551

برترین شهر های گردشگری دنیا از نگاه نشریه Lonely planet

نشریه Lonely planet  اخیرا نام 9 شهر برتر جهان برای سفر و گردشگری را در سال 2017 اعلام کرده است .

عوامل مختلفی که در این اعلام و انتخاب نقش داشته اند موارد زیر بوده اند :

  • آثار تاریخی قدیمی
  • ساختمان های لوکس و بی نظیر
  • طبیعت و عوامل طبیعی شهر
  • امکانات و تجهیزات توریستی
  • رفتار مردم با توریست ها

حال با این ده شهر برتر کمی آشنا می شویم :

برترین شهر جهان برای مسافرت در سال 2017 بوردو اعلام شده است . شهری که به افسانه زیبا خفته شهرت دارد . این شهر پر است از  امکانات گردشگری و جاذبه های توریستی فوق العاده که به دلیل استفاده از قطارهای پر سرعت از پاریس به این شهر و رفتار دوستانه مردمانش در بین گردشگران محبوبیت بسیار بالایی دارد . حتی از طریق رودخانه گارون هم به این شهر برای بازدید می روند . غذاهای خوشمزه این شهر هم در انتخاب برترین بودن آن بی تاثیر نبوده است .

  • کیپ تاون افریقای جنوبی

دومین شهر کیپ تاون انتخاب شده است .  تلاش مردم این شهر برای معرفی آداب و رسوم این شهر ستودنی است . غذاهای محلی و رستوران های این شهر بسیار با کیفیت هستند . خاک حاصلخیز این شهر انواع میوه ها و سبزیجان و گل ها و درختان را در معرض دید قرار داده  است . زیتز بزرگترین موزه در افریقای جنوبی برای نمایش فرهنگ افریقایی ها است و شهرت زیادی دارد .

  • لس آنجلس کالیفرنیا

سطوح بالای سلامتی در این شهر باعث شده بسیاری از افراد نامدار و مشهور در این شهر زندگی کنند . داشتن سیستم حمل و نقل عالی و به روز و هتل های بین المللی بسیار عالی این شهر را سویم انتخاب کرده است . زیبایی ها و جاذبههای این شهر بسیار زیاد است تا حدی که نمی توان از آنها به راحتی نام برد . غروب لس آنجلس ، غذاهای خوشمزه و متنوع ، سواحل فوق العاده و امکانات مدرن گردشگری مهم ترین آنها می باشند .

  • مریدا مکزیک

آداب و رسوم و آهنگ های شهر مریدا شهرت جهانی دارند . غذاهای خوش خوراک و تند و آهنگ های زنده در همه شهر موج می زند و شهری فوق العاده پویا دارند . خیلی ها مکزیک را پایتخت فرهنگی آمریکا می نامند . مریدا به عنوان امن ترین شهر مکزیک شناخته می شود که خیال گردشگران را راحت کرده است .

  • اوهرید مقدونیه

این شهر در جنوب شرقی اروپا و شمال یونان قرار دارد . دریاچه اپونیموس مناظر بی بدیلی را در این شهر بوجود آورده است . قایق سواری و پارو زدن در آب های ارام این دریاچه لذتی عمیق دارد . خانه ها رنگارنگ و کلیسای قدیمی شهر را به راحتی از روی دریاچه ببینید . اوهرید پایتخت دینی  مذهبی کشور مقدونیه می باشد .

فلورانس کوچک ایتالیا یعنی پستویا پر است از جاذبه و زیبایی های خاص خود . به عقیده برخی پیستویا پایتخت فرهنگ و تمدن ایتالیا می باشد . رشد فرهنگ توریستی در این چند ساله اخیر به شدت بالا بوده و افراد و گردشکران زیادی را به خود جذب کرده است . هر چند هنوز به پای توسکانی نرسیده ولی در آینده پیش بینی می شود که این امکان برای این شهر وجود داشته باشد .

  • سئول کره جنوبی

تلاش کره ای ها برای زیبا سازی و سرسبز سازی شهر سئول جواب داده است . برای این کار پروژه های بزرگ و عظیمی انجام شد مانند بزرگراه های زیبا ، فضاهای گردشگری و عمومی فوق العاده ، آب نماهای عالیو  پارک مرکزی دیدنی  از این جمله هستند . سئول از پر جمعیت ترین شهر های دنیا است ولی با این وجود امکانات کافی برای جذب توریست را فراهم نموده است .

فرهنگ و آشپزی عالی لیسبونی ها شهره جهانیان است . هزینه ها هم در این شهر به نسبت سایر نقاط اروپا کمتر است .وجود موزه های  عالی و آب  و هوای بسیار خوب این شهر را بسیار پر طرفدار کرده است .

  • مسکو روسیه

پایتخت کشور روسیه پر است از مناظر دیدنی و خیره کننده .برگزاری بازی های جام جهانی 2018 هم در انتخاب این شهر به عنوان یکی از  پر بازدید های سال های 2017 و 2018 بی تاثیر نبوده است . ساختمان ها ، بنا ها و هتل های فوق العاده در این شهر دیده را می نوازد . موزه های زیادی مانند موزه پلی تکنیک نیز در این شهر شهرت دارند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.