شماره تماس : 23-88641720

برجهای دوقلو پتروناس

برجهای دوقلو پتروناس

عکس متن برج دوقلو

برجهای دوقلو پتروناس در مالزی تا مدتها بلندترین ساختمانهای دنیا بودند. در حال حاضر بزرگترین سازه های دوقلو در جهان، ساختمان های 88 طبقه هستند که توسط سزار پلی و همکارانش با دو برج درطبقات 41 و 42  (175 متر در بالای سطح خیابان) به وسیله یک پل به طول 58 متر به هم متصل شده اند. برج دوقلو پتروناس، مقام بلندترین سازه دوقلوی جهان را تا سال 2004 تا زمانی که 101 تایپه 508 متر ارتفاع ساخته شد حفظ کرد. امروزه Burj Khalifa در دبی (افتتاح در سال 2010) به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته شده است. برج های پتروناس دوقلو واقع در مرکز شهر KL است که الهام گرفته از معماری اسلامی است و ساختمان های اطراف عمدتا ستاد شرکت پتروناس و دیگر ادارات را به عهده دارند.

هنگامی که برج دوقلو پتروناس در سال 1998 تکمیل شد، آن ها بلندترین ساختمان ها در جهان اعلام شدند و از برج 442 متری ویلیس در شیکاگو، ایالات متحده آمریکا بلندتر اعلام شد. در پایه برج دوقلو پتروناس، Suria KLCC، یک مرکز خرید عالی است که برای گردشگران بسیار محبوب است. یکی از برج ها به طور کامل توسط شرکت دولتی نفت مالزی پتروناس و شرکت های تابعه و شرکت های وابسته اش اشغال شده است. برج دوم توسط شرکت های کشورهای دیگر مانند Accenture، Al Jazeera، Barclays Capital، Bloomberg، Boeing، IBM، McKinsey & Co.، مایکروسافت، رویترز و غیره بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب برای همه

 پارک KLCC که دارای مسیرهای پیاده روی زیبا، چشمه آب و یک استخر برای کودکان است که در حال گسترش به طرف برج های Twin Towers Petronas است. علاوه بر مرکز و پارک، برج های دوقلو پتروناس دارای مجموعه ای از جاذبه های دیگر از جمله گالری هنر پتروناس و مرکز کنوانسیون کوالالامپور می باشد. به علاوه مرکز علمی Petrosains در داخل Suria KLCC قرار گرفته است: این یک مرکز کشف علمی تعاملی است که نمایشگاه های مرتبط با صنعت نفت را نشان می دهد، از مبدا نفت در دوران دایناسورها تا آخرین محصولات مبتنی بر نفت.

 یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه برج دوقلو پتروناس، سالن کنسرت Dewan Filharmonik Petronas است که محل برگزاری جشنواره موسیقی کلاسیک در جنوب شرقی آسیا است. طراحی معماری این سالن کنسرت که در بین دو برج واقع شده به گونه ای است که آن را به عنوان یکی از بهترین سالن های کنسرت در جهان تبدیل کرده است که طراحی آن برگرفته از طراحی های مرسوم سالن های کنسرت اروپایی در قرن نوزدهم است. سالن کنسرت میزبان برخی از استعدادهای مهم موسیقی جهان بوده است و در محل ارکستر فیلارمونیک مالزی نیز است.

در طبقه 86، عرشه مشاهده برج Petronas است، جایی که بازدیدکنندگان میتوانند نمای نزدیک از برجها و همچنین صفحه نمایش دیجیتال و نمایشگاه تاریخ برج را دریافت کنند. پل هوایی دوبلکس در برج دوقلوهای پتروناس یکی از مهمترین نقاط آن است، زیرا یک منظره شگفت انگیز از شهر ارائه می دهد. علاوه بر ایجاد امکان رفتن به هریک از برج ها، پل هوایی به عنوان مسیر خروج اضطراری نیز عمل می کند. برای ورود به پل لازم است بلیط داشته باشید، بنابراین مطمئن شوید که زودتر به آنجا میرسید که صفها میتوانند طولانی باشند. ساعتهای کار: 09:00 – 19:00 می باشد که برای نماز جمعه بین ساعات 13:00 – 14:30 بسته است.

برج دوقلو پتروناس نزدیک کنکورد هتل Monorail stop ، بین جلان آمپنگ و جلان رجا چولان واقع شده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.