شماره تماس : 23-88641720

برنامه فرانسوی ها برای جذب گردشگران ایرانی

dsfr_53_1493799373

برنامه فرانسوی ها برای جذب گردشگران ایرانی

فرانسوی ها برنامه ای یک ساله به منظور افزایش گردشگران ایرانی خود تا 100 درصد خواهند داشت .

به گزارش خبرگزاری ایسنا / مدیر منطقه ای سازمان توسعه گردشگری فرانسه که به دنبال توسعه گردشگری فرانسه  اقدام به ماموریت هایی به خارج از فرانسه داشته و اخیرا به ایران سفر کرده در کارگاهی آموزشی که با هدف ارتقاء و افزایش ورود گردشگران ایرانی به فرانسه در تهران بر گزار شد اعلام کرد : بیش از 39 هزار روادید برای اتباع ایرانی  که قصد مسافرت و گردش در فرانسه را داشتند تا پایان سال 2016 صادر شد . ما امید داریم این تعداد را در آینده نزدیک به 80 هزار روادید افزایش دهیم . .کریم میکاشیرا  همچنین گفت : ما در صدر برنامه های گردشگری کشور فرانسه به دنبال افزایش گردشگران منطقه خاورمیانه ، شمال افریقا  به ویژه ایران و ترکیه به فرانسه هستیم .

وی افزود : طبق مطالعاات دقیقی که تیم کارشناسی ما از بازار ایران و روحیات ایرانی ها انجام دادند  و هم اینک نیز  دست اندرکارن گردشگری شهر پاریس و حومه آن با ما در هیئت  ورودی به ایران همراه هستند این بود که متوجه شدیم ایرانی ها علاقه زیادی به سفر به فرانسه و بخصوص بازدید از پاریس را دارند . ایرانی ها هنگام مسافرت به فرانسه ابتدا ترجیح می دهند پاریس و اطراف آن را ببینند و سپس به شهر های دیگر فرانسه مسافرت کنند .

مدیر منطقه ای  سازمان توسعه گردشگری فرانسه  در جواب یکی از نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی که در این کارگزوه آموزشی قرار داشت  درباره  مشکلات و مسائل  مرتبط با صدور روادید بریا اتباع ایرانی گفت : اینکه نمی توانیم بدون صدور روادید گردشگران ایرانی را به فرانسه راه دهیم کاملا مشخص است  و نمی توانیم از این راه به آمار مورد نظرمان برسیم . به همین دلیل در آینده نزدیک شرایط صدور روادید برای ایرانی ها باید تغییر کند  و امیدواریم وزارت خارجه فرانسه هم با این موضوع همکاری لازم را داشته باشد .

به دنبال سفر هیئت گردشگری فرانسه به تهران در آخرین ماه های سال 95 گام های خوبی برای توسعه روابط گردشگری بین ایران و فرانسه برداشته شد  . در همین راستا وزیر امور خارجه فرانسه که بهمن ماه 95 به همراه هیئتی برای شرکت در همایش تجارت ایران و فرانسه  به ایران سفر کرده بود خبر داد که کشورش در حال اقداماتی است که صدور روادید برای ایرانی ها را تسهیل ببخشد . وی همچنین تاکید کرد بود که : ما در تلاشیم برای روادید تسهیلات بیشتری داشته باشیم و صدور آن را راحت تر کنیم . به همین دلیل این موضوع با سفارت فرانسه در ایران در میان گذاشته شده و سفیر فرانسه در ایران هم برای تحقق این موضوع تلاش های زیادی انجام داده است .

چندین بار تا به حال هیئت هایی از فرانسه به دنبال توسعه تعاملات گردشگری از فرانسه به ایران آمده اند . دولت فرانسه با توافق نامه برجام ماموریتی با هدف توسعه بخش گردشگری فعال در زیر مجموعه وزارت خارجه این کشور قرار داده  تا ضمن گسترش  همکاری های دو جانبه  برای سرمایه گذاری های مختلف در این حوزه مانند ساخت هتل  و توسعه ورزش های زمستانی  در کوهستان های ایران اقداماتی را انجام دهند . فرانسوی ها نخستین گروه  سرمایه گذار خارجی در حوزه گردشگری در ایران بوده اند و یکی از برند های معتبر هتل را به ایران وارد کرده اند . گروه هتلداری  و هتل سازی اکور  پروژه ای 10 ساله در ایران دارد که قرار است طی این پروژه 100 هتل از ارزان قیمت و کم ستاره تا لوکس و چند ستاره ساخته شود .

خبرگزاری ایسنا

96/02/13

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.