شماره تماس : 23-88641720

بلندترین آبشار مصنوعی دنیا در چین

همی

بلندترین آبشار مصنوعی دنیا در چین

شهر گوئیانگ شهری است که همواره در حال پیشرفت های گوناگون در زمینه هایی متفاوت بوده و جمعیت زیادی از شهرهای اطراف به آن مهاجرت می کنند و یکی از دلایل تاثیر گذار در زمینه ی جذب مهاجر در آن، رشد روز افزون آن است؛ به عنوان مثال، دولت به دنبال ساخت یک دیتا سنتر بزرگ در این شهر می باشد و به دنبال آن سرمایه گذاری های بزرگی از آن شکل خواهد گرفت و از میان این مراکز به شرکت‌های اپل، گوگل و آمازون می توان اشاره ساخت که در حال حاضر در حال راه‌اندازی می باشند. بعلاوه ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌های بزرگتر و عجیب‌تری در شهر گوئیانگ در دست ساخت هستند.
برای بازدید از بلندترین آبشار مصنوعی دنیا، میبایست کیلومترها راه از شهرها دور شد و درمیان طبیعت قرارگرفت تا از منظره، صدا و خنکای آبشارها لذت برد، اما طراحان یک شرکت ساختمان‌سازی چینی، این جذابیت دیدنی را کشف کردند و ایده ی جالبی که به ذهن آنان خطور کرد. که یک آبشار روی آسمان خراش بسازند که درحال حاضر این ایده اجرا شده است و رکورد بلندترین آبشار مصنوعی دنیا را دارد. این آسمان خراش در استان گوئیژو (Guizhou) و در شهر گوئیانگ (Guiyang) قرار گرفته است. فرود آب از ارتفاع آسمان خراش به آن جلوه زیبایی بخشیده است و در صورت آفتابی بودن هوا، رنگین کمان زیبایی در مقابل آسمان خراش ایجاد می شود.
 از طرفی باید گفت به جهت پمپاژ آب در ارتفاع  ۱۰۶ متری، این سازه نیاز به چهار پمپ بزرگ دارد: از این رو هزینه برق به دلیل روشن ماندن دائمی آبشار، بالاخواهد بود و همیشه مورد استفاده نبوده و تنها برای مناسبت هایی خاص از آن استفاده می شود؛ بنابراین توصیه می شود در سفر خود به چین، زمانی قصد دیدن از این آبشار را کنید که فعال باشد.

از دیگر آبشارهای مشهور و دیدنی چین به هئوانگ گوژو (Huangguoshu) در استان گوئیژو می توان اشاره کرد. که به نقل از مسئولین پروژه، ایجاد این آبشار بر روی آسمان خراش نیز درجذب گردشگران داخلی و خارجی بی تاثیر نیست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.