شماره تماس : 23-88641720

بهترین چشمه های آبگرم جهان- 1

بهترین چشمه های آبگرم جهان

تراول چشمه 1

زمانی که آب گرم به سطح زمین می آید نتیجه آن بوجود آمدن چشمه های آبگرم می شود که یکی از شگفتی های طبیعت می باشد. این آب های معدنی برای قرن ها در استخر ها یا در اسپا های ساخته شده به دست بشر جمع آوری شده اند که هر دو گزینه از مزایای درمانی و دارویی برخوردار هستند و مناسب برای ریلکس کردن و برقراری آرامش می باشند. هر چند که برخی از این مکان ها مناسب برای شنا کردن نمی باشد ولی می توانید عکس های به یادماندنی و خاطره انگیزی از آنها داشته باشید. در این مقاله به 12 چشمه آبگرم برتر دنیا که بر اساس گزارش CN travel می باشد، اشاره می کنیم.

Pamukkale – دنیزلی – ترکیه

این چشمه آبگرم از 17 استخر که به صورت طبیعی شکل گرفته و به صورت پلکانی و ردیفی کنار یکدیگر قرار گرفته اند، تشکیل شده است. به زبان ترکی کلمه Pamukkale به معنی قلعه پنبه ای می باشد که به دلیل بستر آهکی سفید رنگ آن، این اسم را به آن اختصاص داده اند. متوسط دمای آب این چشمه حدود 34 درجه سانتیگراد می باشد. همچنین این چشمه آب گرم در لیست میراث فرهنگی UNESCO به ثبت رسیده است.

Khir GangaHimachal Pradesh – هند

برای دسترسی به این چشمه به حدود 3 تا 4 ساعت کوهنوردی از دهکده Barsheni که در دره زیبا Parvati Valley قرار گرفته است، نیاز دارید. ولی مطمئن باشید که این کوهنوردی چند ساعت ارزشش را برای رسیدن به این مکان زیبا دارد. بهتر است ، در آب های این چشمه آب تنی کنید و از منظره کوه های هیمالیا لذت ببرید.

Grand Prismatic Spring – پارک ملی Yellowstone – ایالات متحده

این چشمه آبگرم دایره مانند، با قطر حدود 122 متر، بزرگترین آبگرم پارک ملی Yellowstone و سومین چشمه آبگرم بزرگ در جهان می باشد. آب در مرکز این چشمه به رنگ آبی تیره با حرارتی بسیار بالا می باشد و دیواره های بیرونی رنگ آن از سبز به نارنجی و زرد می رسد. شنا و آب تنی کردن در این چشمه آبگرم ممنوع می باشد ولی یکی از بخش های پارک ملی Yellowstone می باشد که بیشترین عکاسی ها از آن صورت گرفته است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.