شماره تماس : 23-88641720

تعدادی از کارخانه های رنو در فرانسه به دلیل حملات سایبری متوقف شدند

139507051345564728762694

تعدادی از کارخانه های رنو در فرانسه به دلیل حملات سایبری متوقف شدند

در روز های اخیر حملات گسترده سایبری بیش از 100 کشور جهان را درگیر خود کرده است  و همین موضوع باعث تعطیلی برخی از کارخانه ها شده است. در همین راستا کارخانه رنو فرانسه هم  چندین کارخانه خود را در فرانسه تعطیل کرده  و تولیدات خودرو را فعلا متوقف کرده است .

به گزارش خبرگزاری تسنیم / سخنگوی شرکت رنو در این رابطه گفت : شرکت رنو در حال حاضر فعالیت تولیدی خود را  به منظور جلوگیری از گسترش حملات سایبری که باعث آلودگی  سیستم های رایانه ای این شرکت شده است  متوفت کرده است .

وی افزود :  تعلیق موقت فعالیت صنعتی در برخی از کار خانه های رنو به منظور اقدامات واکنشی  در دستور کار قرار گرفته است .

یک منبع قضایی گفت : دادستان پاریس با شروع این حملات سایبری تحقیقات گسترده ای را آغاز نموده است . به گفته این منبع همه قربانیان این  حمله از جمله رنو را شامل می شود .

به گفته سخنگوی رنو : یکی از کارخانه هایی که تولیدات خودرویی خود را متوقف کرده است  کارخانه سندوویل در شمال غرب فرانسه می باشد . اما ایشان نام سایر کارخانه های تعطیل شده را به زبان نیاورد و از این کار خودداری کرد .

کارخانه رنو به عنوان اولین شرکت مهم و بزرگ فرانسوی می باشد که رسما اعلام کرده که رایانه های این شرکت نیز از حملات سایبری در امان نبوده و باعث شده که تعدادی از کارخانه های خود را  متوقف نماید . این حملات به غیر از رنو  ده ها هزار رایانه را در بیش از 100 کشور جهان را دیروز مورد حمله قرار دادند .

در این خصوص گروه پژو سیتروئن اعلام کرده که آسیبی از این حملات ندیده و همچنان به کار خود ادامه می دهد . این شرکت بزرگترین رقیب رنو در فرانسه می باشد .

و اما دیروز مایکروسافت به منظور  جلوگیری از حملات این باج افزار  از پچ جدید خود برای ویندوز ایکس پی رو نمایی کرد . این در حالی است که یک مهندس امنیت سایبری 22 ساله با ثبت تنها یک آدرس وب موفق شده  جلوی این حملات را بگیرد .

خبرگزاری تسنیم

96/02/24

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.