شماره تماس : 23-88641720

جزیره ایبیزا – Ibiza island

ibi

جزیره ایبیزا – Ibiza island

یکی از مقاصد گردشگری تفریحی مناسب در زمان تعطیلات به همراه جزایری زیبا و خوش آب و هوا به هنگام تابستان در اروپا ، جزیره ی صخره ای ایبیزا است که به جزیره سفید نیز در میان مردم شهرت یافته است . جزیره ایبیزا در سواحل جنوب شرقی اسپانیا قرار گرفته است که قسمتی از مجموعه جزایر بالئارس را در بر گرفته و به همراه جزیره فرمنترا (Formentra) اطراف خود ، جزایر کاج مجمع الجزایر غربی را تشکیل می دهد. طول مساحت  این جزیره ۴۲ کیلومتر بوده و بزرگترین شهر در آن با نام سانت آنتونی دی پورت مانی (Sant antony de portmany ) شناخته شده است که در ساحل غربی و سانتا ایلاریا دس ریو (Santa Eularia des riu) در جنوب شرقی این جزیره قرارگرفته است .
همچنین صنعت اصلی در ایبیزا مربوط به صنعت گردشگری می باشد که در شهر ایبیزا و شهر سانت آنتونی دی پورت مانی ،صنعت نامبرده به دلیل برگزاری تعداد زیادی جشن ها ی شبانه و برنامه های مهیج ، رونق زیادی یافته است.
بخش عظیمی از مساحت این جزیره با زمین های کشاورزی سرسبز و قهوه ای روشن پوشیده شده و در برخی از قسمت های آن گندم، زیتون و … کشت می شود و در سایر زمین ها، پوشش گیاهی متفاوت با درختان بومی مثل کاج وجود دارد .
خط ساحلی شمالی و جنوب غربی ایبیزا کوهستانی می باشد و بلندترین قله در منطقه نامبرده قله sa talia است که در ناحیه جنوب غربی جزیره واقع شده است .
نکته جالب توجه اینست که برخی از اقسام جزیره و آب های ساحلی آن در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده و فرصت خوبی را برای صخره نوردان و اکوتوریسم به وجود آورده است. در این جزیره وجود هیچ گونه جانور بزرگی به چشم نمی خورد اما زیستگاه پرندگان متنوع و مارمولک هامی باشد و .برخی از تالاب به عنوان زیستگاه پرندگان آبزی و مهاجر شناخته شده اند.

لازم بذکر است که زمان مناسب سفر به این منطقه ، فصل تابستان بوده و به طور کل از آب و هوایی معتدل برخوردار می باشد. البته در صورت سفر در ماه مه ، می توان  از فستیوال تئاتر خانوادگی گرفته تا تئاترهای خیابانی و نمایش های عروسکی لذت برد.
پیشنهاد می شود برای دیدن جاذبه های دیدنی در شمال شهر به تماشای  غارهای کان مارکا رفته و از دریاچه های زیر زمینی رنگارنگ لذت ببرید. همچنین برای دیدن جاذبه های سنتی می توانید به اطراف شهر سفر کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.