شماره تماس : 23-88641720

جمهوری خواهان و سوسیالیست ها پس از 4 دهه سلطه به کار خود در فرانسه پایان می دهند.

A

جمهوری خواهان و سوسیالیست ها پس از 4 دهه سلطه به کار خود در فرانسه پایان می دهند.

به گزارش خبرگزاری خراسان / 4 دهه پشت سر هم فرانسه را جمهوری خواهان و سوسیالیست ها چرخاندند و قدرت نمایی کردند ولی از حوصله احزاب خارج است که با جدال های سیاسی بخواهند خود را در صدر قدرت فرانسه حفظ کنند و احزابی که نتوانند توانایی پاسخ گویی و ایجاد تغییر داشته باشند خیلی زود برایشان دیر می شود .

برای این موضوع بهترین نمونه می توان انتخابات در فرانسه را عنوان کرد . این بار  و پس از 4 دهه در حالی که همیشه قدرت بین دو حزب جمهوری خواه محافظه کار و حزب چپ سوسیالیت می چرخید این بار موضوع تغییر کرده و مردم به سمت سیاست مدار های طیف میانه و افراطی روی خوش نشان داده اند و تمایل دارند قدرت فرانسه در دست آنها باشد .این موضوع نشات گرفته از عملکرد بسیار ضعیف فرانسو اولاد و نتوانستن به عمل کردن به وعده های انتخاباتی اش می باشد. عملکرد اولاند باعث شد محبوبیت حزب سوسیالیست به شدت افول داشته باشد و همین موضوع حتی باعث انصراف اولاد از دور دوم انتخابات شد ، وی دومین رئیس جمهور فرانسه است که فقط برای یک دور ریاست جمهوری می کند .

قبلا هم سارکوزی برایع اولین بار نتوانسته بود در رقابت انتخاباتی دور دوم در فرانسه پیروز شود و تک دوره ای شده بود .

جمهوری خواهان هم با توجه به رسوایی نامزد این حزب  فرانسوا فیون در خصوص پرداخت حقوق های نجومی به همسر و اقوام خود محبوبیت خود را به شدت از دست دادند . در این میان این جریان های راست گرا هستند که با شعار های تغییر به دنبال برآورد نیاز های بر جای مانده مردم هستند . این در حالی است که سوابق جبهه ملی چندان مناسب نبوده و بسیاری از مردم و گروه های سیاسی فرانسه روی کار آمدن این حزب را خطری جدی برای دموکراسی مردم می دانند . آنها به جلب نظر عمومی مردم و حمایت خارجی اروپاییان نمی توانند چندان دلخوش باشند .

خبرگزاری فرانسه

96/02/06

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.