شماره تماس : 23-88641720

خرید آپارتمان در آتن

خرید آپارتمان در آتن

آتن پایتخت یونان و یکی از 5 شهر برتر یونان برای خرید ملک در یونان است. آتن یک شهر اروپایی باستانی است که ساختمان‌ها و مصنوعات مختلف از قرن پنجم قبل از میلاد را در خود جای داده است. برخی از معروف ترین بناهای دیدنی این شهر آکروپلیس آتن و پارتنون هستند.

آتن مرکز اقتصادی، فرهنگی و اداری یونان با بیش از 3 میلیون نفر جمعیت است. بزرگترین بندر مسافری اروپا، پیرئوس در آتن واقع شده است. موقعیت مکانی و ارتباط آن با سایر نقاط اروپا آن را به یک مقصد ایده آل تبدیل کرده است. لذا بسیاری از خارجی هایی که یونان را به عنوان “خانه جدید” خود انتخاب می کنند و می خواهند تجارت خود را در اینجا شروع کنند یا شغلی پیدا کنند، آتن را انتخاب می کنند.

خرید-آپارتمان در آتن یونان ساحل آفتاب

بر اساس گزارش PWC ، با توجه به روند املاک و مستغلات، برای سال 2022 سرمایه گذاران و تحلیلگران انتظار دارند آتن بالاترین رشد قیمت املاک و مستغلات را در بین بازارهای اروپایی نشان دهد.

فعالیت های ساخت و ساز ملک و فعالیت های معاملاتی در آتن همواره در حال افزایش است از این رو آتن به صورت ویژه ای مورد توجه خارجی ها قرار گرفته است؛ بنابراین سرمایه گذاری خارجی در بازار املاک و مستغلات، به طور قابل توجهی در حال افزایش است بعلاوه قیمت های رقابتی ملک یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود خارجی ها در آتن خانه بخرند.

 آتن به 4 منطقه حومه ای تقسیم شده است از جمله:

  1. حومه شمالی که بسیار مجلل هستند.
  2. حومه جنوبی، گرانترین و مجلل ترین منطقه آتن محسوب می شود.
  3. حومه شرقی، که دارای ترکیبی از ساکنان متوسط ​​تا بالا هستند.

حومه غربی که عمدتاً طبقه متوسط ​​هستند.

در بخش مرکزی آتن، ساختمان‌های قدیمی به سبک کلاسیک غالب هستند، در حالی که ساختمان‌های جدید عمدتاً در حومه شهر قرار دارند. میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز آتن 1,636 یورو می باشد. این در حالی است که در ناحیه جنوبی آتن، میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان 2,872 یورو می باشد. و محبوب ترین مناطق آتن برای خرید آپارتمان عبارتند از : پلاکا، کولوناکی(Kolonaki)، کیفیسیا، آلیموس، گلیفادا(Glyfada) Lycabettus، Ambelokipi و Pentagono، Pangrati، Kypseli هستند.  

گزینه ها و پیشنهادات زیادی جهت خرید آپارتمان در آتن برای هر سلیقه و هر مقدار بودجه ای طراحی شده است: از قیمتی در محدوده 50-100 هزار یورو، تا آپارتمان های ویلایی منحصر به فرد 3 یا 4 طبقه در حومه شهر، با قیمت 3-4 میلیون یورو.

خرید و نگهداری آپارتمان ها در آتن بسیار ارزان تر از خانه های مستقل یا ویلاها می باشد. میانگین قیمت خرید یک آپارتمان استاندارد 3 خوابه از 200.000 تا 400.000 یورو متغیر است در حالی که برای یک خانه مستقل با این خصوصیات باید بیشتر پرداخت کنید.

میانگین قیمت یک آپارتمان مبله با یک اتاق نشیمن 2 خوابه که نه در طبقه همکف و نه در طبقه بالا قرار دارد، تقریباً 170 هزار یورو است و مناطق ارزان‌تری هم را می توانید به قیمت 70.000 تا 80.000 یورو نیز پیدا کنید. حتی  در مرکز شهر، می توانید یک آپارتمان کوچک و تازه بازسازی شده با قیمت 100.000 هزار یورو پیدا کنید.

قیمت برخی مناطق در حومه ی آتن عبارتند از: رنتیس 1270 یورو در هر متر مربع، الفسینا 1157 یورو در متر مربع، پاپاگو  3150 یورو در هر متر مربع، Vrilissia  2810 یورو در متر مربع.

برای کسب اطلاعات بیشتر طبق آخرین و به روزترین اطلاعات، می توانید وب سایت و یا صفحات شرکت ساحل آفتاب را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

اقامت تمکن مالی یونان متن
اقامت تمکن مالی یونان در سال 2023
اقامت تمکن مالی در یونان
اقامت طلایی یونان در سال 2023
دریافت مجوز اقامت یونان از طریق خرید ملک
اخذ اقامت یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.