شماره تماس : 23-88641720

درخت زندان !! درختی که جایگاه حبس 30 زندانی بوده است !!

2

درخت زندان !! درختی که جایگاه حبس 30 زندانی بوده است !!

درختی عجیب در استرلیا قرار دارد که روزگاری به عنوان زندانی مخوف از آن استفاده می شده است .

به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان / در استرلیا درختی  وجود دارد که در زمانی به عنوان یک زندان از ان استفاده و بهره برداری می شده است . وقتی بحث  و صحبت یک زندان باشد  و این هم یک زندان تاریخی همه فکر ها معطوف می شود به  قلعه های مخوف و تاریک و یا سیاه چاله هایی با بدترین شرایط ممکن  و یا در بهترین حالت به یاد زندان هایی مدرن با تجهیزات به روز و پیشرفته در کشور هایی مانند آمریکا می افتیم که معمولا در فیلم های هالیوودی دیده می شوند .

 اما در این مطلب قرار است با زندانی آشنا شوید که باور ان برای بسیاری از ما سخت  و دور از ذهن است .  در قرن 19 میلادی پلیس استرلیا از یک درخت غول پیکر از نوع بائوباب به عنوان زندان و جایی برای حبس زندانیان استفاده می کرده است .

درخت بائوباب که با نام درخت آدنسونیا هم شناخته می شود در استرلیا ، آفریقا  و برخی از نقاط شبه جزایر عربی رشد می کند و زیستگاهی گرم و مرطوب نیاز دارد . این درختان تنه هایی بسیار قوی  و قطور دارند و از قدیمی ترین گونه های حیات در گیاهان محسوب می شوند . این درختان خود به عنوان یک جاذبه گردشگری برای این کشور ها محسوب می شوند و هر ساله تعداد زیادی گردشگر بخصوص علاقمندان به محیط زیست از این درختان در زیستگاه هایشان از نزدیک آشنا می شوند .

از درختان بائو باب هشت گونه شناخته شده در  دنیا موجود هستند که شش گونه از آنها در ماداگاسکار ، دو گونه در شبه جزیره عربی ، و یک نمونه در استرلیا رشد می کنند . عرض تنه این درختان گاها تا 15 متر هم می رسد  و معمولا توخالی هستند و قد این درختان هم تا 18  متر ارتفاع پیدا می کند . این درختان میوه هم دارند . میوه این درخت نان میمون نام دارد  و قدی حدود 40 سانتی متر دارد .

در قرن 19 میلادی پلیس استرلیا از یکی از این درختان به عنوان زندان استفاده می کرده است . البته این ماجرا کاملا اتفاقی بوده است . پلیس استرلیا که داشته  30 زندانی را از مکانی به مکان دیگر می برده با فرا رسیدن شب و توقف در این مکان درخت بائوبابی را که در محل توقفشان قرار داشته را سوراخ می کنند  و محلی مناسب و امن را برای نگهداری زندانی ها  درست می کنند  تا  شب را با خیال راحت صبح کنند .از آن زمان به بعد این درخت به درخت زندان شهرت پیدا کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان

96/03/06

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.