شماره تماس : 23-88641720

رودخانه کینابتانگان   Kinabatangan

رودخانه کینابتانگان   Kinabatangan

Kinabatanganعکس متن

این جنگل یک جنگل پر از اورگوناتان، فیل ها و خیلی حیوانات  جالب دیگر است. رودخانه Kinabatangan مالزی که در Borneo  قرار دارد یک پایگاه کامل برای انواع حیوانات وحشی است. جاذبه اصلی این مکان البته اورنگوتان است. اگرچه شما می توانید شاه ماهی، خرگوش ها، فیل ها، میمون هایی با بینی بلند، تمساح ها و مارها را هم ببینید.

هنگامی که مردم در مورد Borneo می اندیشند، اغلب فکر می کنند این مکان دارای جنگل های بزرگ بارانی و پر از حیوانات وحشی و گیاهان عجیب و غریب است. در حالی که این موضوع برای چند سال پیش است امروزه فقط بخش هایی از جنگلها باقی مانده است و بیشتر آنها به زمین های کشاورزی تبدیل شده اند.

اما Kinabatangan یکی از آخرین بخش های باقی مانده از جنگلهای این منطقه است که در آن شما هنوز هم می توانید بسیاری از حیوانات مورد علاقه خود را پیدا کنید. شروع ساخت قسمت انتهایی جنگل بارانی در اواخر قرن نوزدهم آغاز شد، تا زمینه را برای مزارع برنج و مزارع تنباکو فراهم آورد.

فقط بخشی که در امتداد رودخانه است باقی مانده است و دلیل آن هم این است که بسیاری از حیوانات به آب  رودخانه برای زنده ماندن نیاز دارند. اگرچه مناطق “طبیعت به اندازه تمبر پستی” کوچک شده اند اما رودخانه همچنان منبع مهمی برای زندگی موجودات زنده این منطقه است.

البته که مشخص است بارزترین و کمیابترین حیوان این منطقه اورانگوتانها هستند، اما فیل بورنئو نیز بسیار ویژه است. این نوع فیل یک زیرگونه از فیلهای آسیایی است، با گوشهای بزرگتر و اندام کوچکتر نسبت به سایر فیلها.

Kinabatangan یکی از بهترین مکان ها برای دیدن فیلهای Borneo است، بهترین زمان برای دیدن این فیلها درست زمانی است که آنها در انتهای روز به سمت رودخانه می آیند و آب می نوشند. شما احتمالا  می توانید یک اورانگوتان نیز در اینجا  ببینید و همچنین شانس دیدن خیلی از حیوانات دیگر را نیز خواهید داشت.

مشکلات جدید با روغن پالم

رودخانه Kinabatangan یک نمونه بارز از مشکلاتی است که محافظان محیط زیست باید در این بخش از آسیا با آن مقابله کنند و سالهاست که آنها با افزایش درختان نخل در حال مبارزه هستند. برای دهه ها، این

منطقه از بورنئو محافظت نشده بود. بخش های زیادی از جنگل های بارانی با کمترین هزینه و با عواقب زیادی فروخته شدند. در اقصی نقاط جنگل درخت نخل کاشتند که مشکلات عدیده ای را برای حیواناتی که در امتداد رودخانه زندگی می کنند ایجاد کرد.

WWF در تلاش است تا با کمک دولت مناطق سبز بین قسمت های باقیمانده جنگل در امتداد رودخانه ایجاد کند. این به این معنی است که کاشت درخت های نخل باید کاسته شود و برخی از زمین ها را مجددا به طبیعت بازگردانند.

گردشگری

گردشگری این بخش از Borneo مالزی به نسبت صنعتی جدیدی است. بسیاری از اقامتگاه های توریستی کمتر از 20 سال است که در اینجا احداث شده اند. بسیاری از درامد حاصله در بخش گردشگری مربوط به دست سازه های مردم محلی است.  آنها وسیله های چوبی دست ساز می سازند و همچنین به اصطلاح جوراب ضد جوش می بافند. این جورابها هنگامیکه شما برای پیاده روی در منطقه راه میروید شما را از شر نیش حشرات در امان نگه می دارد. در این مکان این فرصت برای دیدن میمونهای proboscis ، میمونهای لانگور، ماکاکس، گیبون، اورانگگوتان، کروکودیلهای آب شور، خوک های جنگلی، hornbills هورنبلها، پرندگان مختلف، فیلهای پیگمی pygmy و بسیاری از حیوانات وحشی منحصر به فرد در زیستگاه طبیعی وجود دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.