شماره تماس : 23-88641720

روستای فرهنگی ساراواک

روستای فرهنگی ساراواک

تراول ساراواک

یکی از مشهورترین و جذابترین جاذبه های فرهنگی مالزی، روستای فرهنگی ساراواک است که این موزه که به موزه زندگی مشهور است برنده جایزه منحصر به فردی است و جاذبه های هیجان انگیز و آموزنده ای از فرهنگ های محلی و شیوه زندگی مردم این منطقه دارد.

9 تا از موزه های معتبر مالزی که هر کدام دارای ویژگی های قومی خود است در Sarawak قرار دارند :Bidayuh، Iban و Orang Ulu longhouses، حلقه جنگل Penan ،  خانه بلند Melanau، یک خانه شهر مالایی، یک مزرعه چینی و بتکده. هر کدام از اعضای گروه های قومی مختلف برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم خود لباس های سنتی خاص خود را می پوشند و فعالیت های سنتی خود را انجام می دهند. هر خانه مانند یک ” گوینده داستان” است که متخصص در توصیف و تفسیر فرهنگ های سنتی و شیوه زندگی مردم است.

بازدید کنندگان می توانند از یک نمایش رقص چند فرهنگی در اجراهای روستایی لذت ببرند یا حتی رقص، موسیقی و درس های صنایع دستی را خودشان تجربه کنند. رستورانهای خوب قومی و فروشگاه های صنایع دستی نیز در روستا وجود دارد. جاذبه های دیگر و امکانات شامل؛ یک باغ مجسمه سازی House Of Rainforest Music، با ابزارهای سنتی و کارگاه های موسیقی تعاملی؛ و Dewan Legenda (سالن افسانه ها)، یک فضای خلاق با استودیوی رقص، کتابخانه، مرکز اطلاعات، گالری لوازم آرایش، سالن سخنرانی و اتاق خلاقیت است.

چرا باید به ساراواک بروید؟

هدف اولیه روستای فرهنگی ساراواک حفظ میراث فرهنگی کشور است. بر روی کاغذ، ممکن است همه چیز هیجان انگیز نشود، اما آنچه که موزه زندگی برای معرفی قومیت های مختلف ارائه می دهد موفقیت آمیزتر است و هیجان را به یک تجربه یادگیری تزریق می کند.

در مورد قدم زدن در اطراف روستا و کاوش در خانه های مختلف هیچ مشکلی وجود ندارد و بازدیدکنندگان قادر خواهند بود در مورد معاملات و آداب و رسوم سنتی مختلف از طریق فعالیت های زیادی که در روستا فراهم است چیزهای زیادی یاد بگیرند.

کپی از خانه های قومی برجسته ترین ویژگی توریستی این محل است. این خانه ها با دقت زیادی مدل سازی شده اند و شخصیت واقعی خود را در ساراواک به نمایش گذارده اند.

با توجه به ابعاد وسیع کشور مالزی ممکن است همه مکانهای توریستی این کشور را نتوانید در یک سفر تجربه کنید. اما روستای فرهنگی ساراواک به طور مختصر و مفید اطلاعاتی از گروه های مختلف قومی در ایالت را فراهم می کند. این روستا در فاصله 40 دقیقه ای از فرودگاه بین المللی کوچینگ واقع شده است و برای کسانی که در شهر کوچینگ اقامت دارند، یک تور گردشگری وجود دارد که آنها را به روستای ساراواک می برد.

هر دو مسافر محلی و بین المللی قادر خواهند بود جنبه مختلف فرهنگی را در تعطیلات خود با یک سفر در این روستا تجربه کنند. این موزه همچنین برای خانواده ها بسیار مناسب است، زیرا دارای مجموعه ای از فعالیت هایی است که برای بازدید کنندگان در تمام سنین ارائه می شود همچنین فعالیت هایی نیز مخصوص کودکان در این روستا فراهم است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.