شماره تماس : 23-88641720

ساخت بزرگترین ایستگاه خورشیدی جهان در استرالیا

w

ساخت بزرگترین ایستگاه خورشیدی جهان در استرالیا

به گزارش برترین ها / قرار است به زودی ساخت و ستز  مزرعه خورشیدی بزرگ  و عظیم  جنوب استرلیا کلید بخورد . این مزرعه به بزرگترین  مجموعه خورشیدی جهان  تبدیل خواهد شد زیرا ازت 3.4 میلیون پنل خورشیدی و 1.1 میلیون ذخیره سازی انرژی خورشیدی بهره خواهد برد .

با استناد بر گزارشات و پیش بینی ها انتظار می رود تا پایان سال این پروژه بزرگ انجام پذیر باشد . این مجموعه مجموعا ظرفیت تولید 330 مگاوات برق تولید خواهد کرد و از این مقدار برق تولیدی می توان ده ها هزار خانه را برق رسانی کرد . همچنین این مجموعه ظرفیت ذخیره سازی  برق در ایستگاه ذخیره سازی برای حداقل 100 مگاوات برق خواهد داشت .

استاندار ایالت  استرلیای جنوبی جناب آقای جی ویتریل ، در هفته گذشته و در پی اعلام ساخت این مجموعه خورشید ی بزرگ اعلام کرده بود :  پروژه هایی از این دست پروژه ها ، پروژه های تجدید پذیر  برای آیندگان خواهند بود .

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس استرلیا ، مقرر شده این نیروگاه  برق خورشیدی در  مساحتی بالغ بر 4000 متر  تاسیس شود و هزینه ای در  حدود 1 میلیارد دلار برای آن تخمین زده شده است . این نیروگاه قار خواهد بود 330 مگاوات برق را به شبکه برق پس از راه اندازی وصل نماید که می تواند برق کل ایالت را برای 18 دقیقه و یا 100 مگاوات برق به مدت 1 ساعت کافی خواهد بود و احتمال خاموشی برق را در آینده کاهش خواهد داد .

ایالت استرلیای جنوبی در 6 ماه  گذشته با خاموشی مکرر برق مواجه بوده است . بخصوص در اوایل ماه فوریه سال جاری که به دلیل گرمای بالای 40 درجه مصرف برق به شدت افزایش یافته بود . مسئولان این ایالت دلایل خاموشی مکرر را متعدد نام برده بودند و از جمله اصلی ترین این دلایل تقاضای بیش از حد انتظار بوده است .

حتی به گفته ایلان ماسک مشکلات برق ایالت استرلیای جنوبی را حل خواهد کرد . این کار آفرین و مبتکر مشهور طی اظهار نظری عجیب گفته بود که اگر نتواند در مدت 100 روز ایستگاه ذخیره برق 100 مگاواتی را راه اندازی کند  کارخانه خود را در اختیار مقامات قرار خواهد داد . به نظر او باتری های پاوروال 2 شرکت تسلا تمام مشکلات خاموشی برق این ناحیه را ظرف مدت 100 روز مرتفع خواهد نمود.

خوشبختانه ایالت استرلیای جنوبی  از میزان زیادی باد و آفتاب بهره مند است . این ایالت در حال حاضر بیشترین مصرف برق را داشته و بیشترین استفاده از انرژی های تجدید پذیر متعلق به این منطقه است اما  نمی توانند از این منابع در همه طول سال بهره ببرند .

شریک لیون گروپ سازنده  این مجموعه  خوشیدی یعنی دیوید گرین  گفت : در زمان های مورد نیاز باتری های این مجموعه برق کل ایالت را تامین خواهند کردو نگرانی بابت  قطع برق دیگر وجود نخواهد داشت .

به گفته مقامات ایالت استرلیا این پروژه  ، پروژه ای است که می تواند تا سال 2020 خروجی انرژی های تجدید پذیر این کشور را دو برابر کند .

گرین می گوید : ترکیب انرژی خورشیدی و باتری بصورت قابل ملاحظه ای  ظرفیت موجود در بازار  ایالت استرلیای جنوبی را افزایش می دهد . در حال حاضر نیازی اساسی بریا مجموعه های خورشیدی مقیاس بزرگ با ایستگاه های ذخیره سازی  به عنوان بخشی از  هر گونه حرکت در جهت کربونیزه کردن وجود دارد .

به نظ می رسد با بروز انرژی های ارزان خورشیدی بهترین زمان است تا شروع به ذخیره سازی  این انرژی طبیعی رایگان انجام گرفته و وابستگی های  به سوخت فسیلی کاهش یابد .

خبرگزاری تسنیم

96/01/15

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.