شماره تماس : 23-88641720

ساده ترین راه برای اقامت دائم پرتغال

ساده ترین راه برای اقامت دائم پرتغال

در سال های اخیر بر تعداد علاقمندانی که اقامت در اروپا را با دنبال کردن راه های اقامت در پرتغال انتخاب می کنند افزوده شده است. پرتغال کشوری بسیار خوش آب و هوا است و مردمی خونگرم و دوست داشتنی دارد. این کشور نه تنها دسترسی فوق العاده ای به تمامی کشورهای اروپایی از طریق زمینی و به دلیل مجاورت با اقیانوس اطلس به سایر سرزمین های دیگر نیز به راحتی دسترسی دارد بلکه کشوری پیشرفته با اقتصاد عالی و امنیت بالا و شرایط بهداشت و درمان بسیار خوب و دانشگاه های معتبر است.

راه های زیادی برای اقامت در کشور پرتغال وجود دارد. بخصوص بعد از بحران مالی سال های 2008 و 2009 دولت پرتغال سیاست گذاری های زیادی برای جذب سرمایه و همچنین افراد دارای توان و هوش بالا در نظر گرفته که همین امر برای جذب افراد مختلف به این کشور شرایط را مساعدتر کرده است.

از مهم ترین راه هایی که بسیاری برای اقامت در پرتغال استفاده می کنند می توان به روش هایی مانند کار در پرتغال، تحصیل در دانشگاه های پرتغال، اقامت خود حمایتی یا تمکن مالی پرتغال و یا اقامت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال اشاره کرد.

یازسازی خانه

 

هر چند تمامی این روش ها برای اقامت پرتغال مناسب هستند اما ساده ترین راه برای دریافت اقامت پرتغال را می توان اقامت از طریق سرمایه گذاری دانست. مطابق با قوانین مهاجرتی پرتغال، افرادی که در این کشور سرمایه گذاری کنند می توانند به راحتی اقامت این کشور را با عنوان اقامت طلایی پرتغال به دست بیاورند. اقامت طلایی پرتغال یا گلدن ویزا پرتغال نوعی اقامت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال است که نیازمند سرمایه گذاری با حداقل هزینه های تعریف شده در این کشور است. به عنوان مثال افرادی که خرید سهام در پرتغال را انتخاب می کنند باید حداقل 1 میلیون یورو در این کشور سهام خریداری کنند و یا افرادی که ورود سرمایه به پرتغال را انتخاب می کنند نیز باید حداقل 1 میلیون یورو وارد این کشور کنند و به راحتی اقامت طلایی پرتغال را در کمتر از دو ماه دریافت کنند.

اما در میان روش های سرمایه گذاری نیز ، روش خرید ملک بهترین و به صرفه ترین روش برای اقامت پرتغال از نوع طلایی است. با خرید ملک در پرتغال سرمایه گذار می تواند به دو شکل اقامت دائم و طلایی پرتغال را به دست بیاورد. در روش اول باید ملک یا املاکی را در پرتغال خریداری کند که حداقل ارزش سرمایه گذاری در این املاک 500 هزار یورو باشد. هر گاه اثبات شود که فرد این میزان سرمایه گذاری در املاک پرتغال ار انجام داده صرف نظر از تعداد ملک خریداری شده و یا قدمت ملک می تواند مشمول دریافت اقامت طلایی پرتغال شود.

خرید ملک

 

در روش دیگر فرد سرمایه گذار می تواند اقدام به خرید ملک فرسوده در پرتغال به ارزش حداقل 350 هزار یورو بکند. این ملک باید بالای 30 سال قدمت داشته باشد و از نوع املاک فرسوده و نیازمند بازسازی باشد. در این حالت نیز سرمایه گذار می تواند اقامت طلایی پرتغال را به دست بیاورد.

بنابراین ساده ترین راه برای اخذ اقامت پرتغال خرید ملک است زیرا هم به سرمایه کمتری نیاز دارد و هم اینکه در کمترین زمان می تواند اقامت طلایی پرتغال را به همراه داشته باشد. در اقامت طلایی پرتغال سرمایه گذار، همسر و فرزندان زیر 21 سال او مشمول اقامت در پرتغال می شوند. این اقامت برای مرتبه اول دو ساله است و هر دو سال به راحتی به شرط حفظ سرمایه گذاری قابل تمدید است. ضمن اینکه بعد از 5 سال می تواند سرمایه گذاری برای اقامت دائم پرتغال اقدام کند و بعد از 6 تا 7 سال نیز برای دریافت پاسپورت پرتغال و شهروندی پرتغال نیز می تواند درخواست دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.