شماره تماس : 23-88641720

شرایط کار در کشور پرتغال

26

شرایط کار در کشور پرتغال

از راه های مهاجرت و دریافت اقامت کشور زیبای پرتغال مهاجرت کاری به این کشور می باشد به این صورت که ابتدا در این کشور مشغول به کار شده و سپس با گذشت چند سال می توانید درخواست اقامت داده و اقامت خود را در این کشور دریافت نمایید . البته این روش تنها راه مهاجرت به پرتغال نمی باشد و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، مهاجرت تحصیلی و … را هم باید به این روش اضافه کرد و علاقمندان به مهاجرت در این کشور می توانند با داشتن هر کدام از شرایط مهاجرت و با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان سیاحتگران ساحل آفتاب به این کشور بصورت قانونی مهاجرت نمایند .

پرتغال قوانین کاری مربوط و مختص به خود را دارد و این از ضروریات است که قبل از ورود و کار در این کشور قوانین و شرایط کار این کشور را مطالعه کرده باشید . حتی دانشجویان این کشور هم می توانند بصورت تمام وقت  یا نیمه موقت در این کشور مشغول به کار شود به شرط اینکه قبلا اجازه کار در این کشور را دریافت کرده باشند . اینکه شما به عنوان دانشجو در این کشور بخواهید کار تمام وقت یا نیمه وقت داشته باشید بستگی به مقطع تحصیلی شما خواهد داشت .

در کشور پرتغال 5.57  میلیون نفر مشغول به کار می باشند و حدود 10.7 درصد جمعیت بیکار این کشور می باشند .مطابق با آمار های ارائه شده در سال 2009  پس از بررسی نیروی کار اروپا نرخ فعالیت در این کشور 73.4 درصد و نرخ اشتغال 65.8 درصد اعلام شد که بالاتر از متوسط آمار این کشور در منطقه اقتصادی اروپا از نظر اشتغال می باشد . زنان در پرتغال سهم زیادی را در اشتغال این کشور و مشارکت در فرآیند های اقتصادی جامعه دارند .

رشته های حسابداری و فناوری و اطلاعات بیشترین درخواست کار را در این کشور دارند و رشته های حقوقی اصولا خواهان کمتری دارند . اما افرادی که کار فنی و مهندسی می کنند شرایط راحت تری برای پیدا کردن کار در کشور پرتغال دارند . اما به طور کلی بیشتر دانشجویانی که در  این کشور مشغول به تحصیل می باشند می توانند درامدی برای خود در کنار کار تحصیل داشته باشند و بسته به نوع رشته و مقطع تحصیلی این درآمد می تواند کمتر یا بیشتر و نیمه وقت یا تمام وقت  باشد.

هر چند در کشور پرتغال کار نیمه وقت چندان جا نیوفتاده و تنها حدود 2.11 درصد از شاغلین این کشور شغل نیمه وقت دارند و آن هم بیشتر زنان هستند . در کل کشور پرتغال تنها حدود 250 آژانس کاریابی برای شغل های پاره وقت وجود دارد .

در آغاز سال 2010 تعداد افرادی که به عنوان بیکار و درخواست کننده شغل در آژانس های کاریابی پرتغال ثبت نام کردند حدود 560 هزار نفر بوده که حدود 47 درصد مرد و 53 درصد زنان این جمعیت را تشکیل می دادند . از این تعداد حدود 7 درصد خارجی ها این کشور بوده اند .

خدمات گردشگری و خدمات تفریحی در این کشور بخش زیادی از اشتغال مردمان این کشور را به خود اختصاص داده است .در این حوزه انواع خدمات گردشگری در طبیعت ، گردشگری فرهنگی ، گردشگری روستایی ، گردشگری آبگرم و شهری و … را می توان شاهد بود . همچنین در این کشور اخیرا  شرکت های چند ملیتی به منظور ارائه خدمات پشتیبانی اطلاعاتی و ارتباطاتی دیده شده است .

از دیگر مشاغلی که طیف زیادی را به خود مشغول کرده است  خدمات عمومی در این کشور می باشد . مشاغلی در حوزه های مدیریت عمومی ، دفاع ، امنیت اجتماعی ؛ آموزش و بهداشت و …  از این دست می باشند و پیش بینی می شود انواع مشاغل خاص دیگر نیز به این دسته ها اضافه شوند .

بخش ساخت و ساز هر چند از مشاغل خیلی وسیع و پویای کشور پرتغال محسوب نمی شود ولی جمعیتی در حدود 10 درصد  از افراد شاغل را در این حوزه می بینیم . در حوزه ساختمان سازی خدماتی مانند ساخت و ساز منازل مسکونی و مجتمع های تجاری و مدارس و هتل ها و … را شاهد هستیم .

از مشاغل و حرفه هایی که برای کشور پرتغال درآمد زا بوده و رو به پیشرفت می باشند می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • مشاغل حوزه اطلاعات و ارتباطات
  • دسته خودرو سازی و صنایع وابسته
  • لوازه و تجهیزات مربوط به مدارهای الکترونیکی
  • صنایع پالایشگاهی
  • و صنایع در حال ظهوری مانند دارو سازی ، بیوتکنولوژی ، علوم زیستی و …

البته متاسفانه همچنان تهدید برای تعطیلی و ورشکستگی برخی از کارخانجات و صنایع این کشور دیده می شود .صنایعی مانند صنایع نساجی ، کفش و برق و … شرایط خیلی مساعدی را ندارند .

اما با توجه به شرایط اقتصادی در این کشور به نظر می رسد جمعیت بیکار ممکن است باز هم رو به افزایش باشد اما برخی از مشاغل همچنان با توان و قدرت در این کشور در حال فعالیت می باشند و به کارکنان زیادی نیاز دارند که از آن جمله می توان مشاغل زیر را عنوان کرد :

  • مشاغل حوزه گردشگری ، هتل ، خدمات پذیرایی و …
  • مشاغل حوزه رستوران ها مانند آشپز و سر آشپز ، پیشخدمت و سایر کارکنان دیگر مورد نیاز در اسن حوزه
  • مشاغل کشاورزی مانند درو و کاشت محصولات
  • در حوزه بیمارستان و درمان بخصوص برای پزشکان متخصص
  • مشاغل حوزه فناوری و اطلاعات بخصوص افرادی که توانایی های خاص دارند
  • مشاغل ارتباطات تلفنی و خدمات به اشتراک گذاری مانند خدمات اداری ، منابع انسانی ، حسابداری و …
  • آشنایان با زبان های خارجی پر کاربرد مانند انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی و … بخصوص برای مشاغل گردشگری و ارتباطی

البته برای کار در کشور پرتغال داشتن توانایی های منحصر به فرد و خاص و همچنین تخصص های پیشرفته در برخی از مشاغل می تواند بسیار کمک کننده باشد . همچنین افرادی که می خواهند در این کشور مشغول به کار شوند باید به زبان پرتغالی آشنایی کافی داشته باشند زیرا ارتباط با کارکنان و کارفرمایان بسیار حائز اهمیت می باشد .

برای دیدن فرصت های شغلی در این کشور می توانید از شرکت ها و افراد صاحب صلاحیت استفاده کنید . هر چند پیدا کردن کار در این کشور به راحتی نمی باشد ولی در صورتیکه رزومه مناسب و توانایی خوبی در هر یک از زمینه های مورد نیاز کاری در این کشور داشته باشید و با ارسال رزومه و توانایی های خود برای شرکت های مورد نظر می توانید فرصت خوبی برای کار در این کشور به دست بیاورید .

کارفرمایان شما پس از چند سال و در صورتیکه از کار شما راضی باشند می توانند با تایید شما فرآیند در یافت اقامت در این کشور را برای شما تسهیل نمایند . برای اینکه بتوانید از فرصت ها و موقعیت های شغلی مناسب در این کشور آگاه شده و شانس خود را برای شروع کار و دریافت ویزای کار این کشور افزایش دهید بهتر است از وکلای کارکشته و خبره سیاحتگران ساحل آفتاب به عنوان وکیل مهاجرتی خود استفاده نمایید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.