شماره تماس : 23-88641720

شگفتی های اروپا

اروپا

شگفتی های اروپا

مناطق گردشگری و جاذبه های دیدنی بسیاری در روی کره ی زمین در سراسر جهان در قاره های مختلف وجود دارند اما قاره ی اروپا با داشتن موقعیت جغرافیایی  و آب و هوایی خاص و متفاوتی که دارد، امکان بازدید بسیاری از بازدیدکنندگان را به وجود می آورد که از میان جاذبه های گردشگری عجیب در اروپا به موزه اتاق جراحی لندن یا سردابه های کاپوچین که در پالرمو ایتالیا قرار گرفته، می توان اشاره کرد.

کلیسای مومیایی های کاپوچین کاتاکومب در پالرمو ایتالیا

کلیسای کاپوچین کاتاکومب (Capuchin Catacomb of Palermo) یکی از مهیب ترین و خیره کننده ترین مکان های دنیا، در قسمت جنوبی ایتالیاست که سالانه توریستان بسیاری را از سراسر دنیا جهت بازدید از این دخمه ترسناک، به پالرمو جذب می کند. ظاهرخارجی ساختمان این کلیسا کاملا مشابه سایر ساختمان های قدیمی شهر می باشد ولی تفاوت عمده آن را به هنگام ورود به آن می توان حس کرد به طوریکه افراد به هنگام ورود به آن به دنیای مردگان یا به عبارتی دیگر پا به قبرستانی روی زمین نهاده اند. در این مکان تا جایی که چشم کار می کند طناب و یا تابلوی “درخواست احترام  به اجساد” به چشم می خورد که در کنار دیوارها، بر روی صندلی ها و در داخاخل تابوت ها 8000 جسد مومیایی وجود دارد که از قرن 1500 تا 1920 برجای مانده اند؛ نکته جالب توجه این مومیایی ها پوشش رسمی آنهاست که به سبب شغل ، جایگاه و طبقه اجتماعی شان در زمان مرگ می باشد.

تاریخچه داستان این کلیسا و چگونگی تشکیل آن به اوایل قرن شانزدهم، زمانی که یک روحانی کاتولیک دار فانی را وداع گفت و جسدش برای مدتی طولانی در سردابه های این کلیسا به فراموشی سپرده شد، اما پس از بازرسی هایی مجدد از آنجا، کاوشگران متوجه مومیایی شدن جسدها به طور طبیعی شدند که علت آن آب و هوای مخصوص این سردابه ها بوده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.