شماره تماس : 23-88641720

غارهای باتو batu مالزی

 غارهای باتو batu مالزی

تراول غارهای باتو

غارهای باشکوه Batu یکی از برترین جاذبه های توریستی در مالزی هستند، این قارها در فاصله 13 کیلومتری از مرکز شهر کوالالامپور قرار دارند و به آسانی قابل دسترس هستند. آژانسهای گردشگری بی شماری سفرهای نیمروزی را برای دیدن این غارها ارائه می دهند، اما واقعا نیازی نیست که شما 50 دلار برای رفتن به این غارها با تورهای سازماندهی شده پرداخت کنید، مگر اینکه شما دوست دارید در اطراف غارها زمان بیشتری را سپری کنید. در ادامه این مطلب به معرفی جاذبه های توریستی غارهای باتو می پردازیم.

4 جاذبه اصلی در غارهای باتو وجود دارد که از تپه های آهکی تشکیل شده اند. این جاذبه ها عبارتند از غار معبد (یا غار کلیسای جامع)، غار تاریک، غار ویلا و غار رامایانا.

·        غار معبد (یا غار کلیسای جامع)

غار اصلی به عنوان غار معبد یا کلیسای جامع شناخته می شود. از بالای پله ها شما با یک غار عظیم با سقف بلند مواجه می شوید. غار به عنوان یک معبد هندو به لرد مورانگان اختصاص داده شده است که مجسمه طلائی 42 متری آن در خارج از غار محافظت می شود. برای بازدید از غار معبد هیچ  هزینه ی ورودی از شما دریافت نمی شود، مگر اینکه شما بخواهید به یکی از جعبه های جمع آوری کمک پول پرداخت کنید.

در این قسمت از غار با گروههایی از ماکائو حریص(نوعی میمون) که شما را در هنگام خوردن غذا  مورد آزار و اذیت قرار خواهند داد مواجه می شوید پس  بهتر است که آنها را تغذیه نکنید تا تحریک نشوند.

·        غار تاریک

جاذبه اصلی دوم، غار تاریک است که برای دیدن آن باید از 272 پله عبور کنید دیدن این غار بیش از یک گشت و گذار و ماجراجویی است و سرشار از جنبه های آموزشی و علمی است. این غار همیشه باز نیست و همیشه نیاز هست که شما با یک راهنما به این مکان بروید ورود شما بدون راهنما به این غار غیر مجاز است.

گفته می شود که غار تاریک خانه کمیابترین عنکبوت در جهان است. عنکبوت Trapdoor  و مجموعه ای از حیوانات باستانی با قدمت بیش از 100 میلیون سال که بیشتر خفاش ها و سوسک ها را تشکیل می دهند در این غار به چشم می خورند.

 بچه های خود را می توانید در تور آموزشی که زمان آن 45 دقیقه طول می کشد و هزینه آن RM35 برای هر هر خردسال است و برای بزرگسالان RM25 است ثبت نام کنید. در این تور آموزشی برای هر یک از کودکان کلاه ایمنی با یک چراغ جلو ارائه می شود و راهنمای تور به جاذبه های سرگرم کننده غار برای کودکان اشاره می کند.

افراد باهوش می توانند تور ماجراجویی را که به مدت 3 تا 4 ساعت طول می کشد را انجام دهند که شامل خیس شدن، چسباندن سنگ ها و فشرده کردن آنها از طریق سوراخ های پلاستیکی باریک است انجام می شود. هزینه این تور RM 80 برای هر بزرگسال و RM 55 برای هر کودک است. شما نیاز به لباس مناسب دارید. برای رزرو این تور ماجراجویی شما می توانید با شماره 012-2873797 برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. اگر این شماره کار نکرد شما می توانید اطلاعات بیشتری را در وب سایت رسمی غار تاریک بیابید.

باید بدانید که بخشی از مجموعه جامع غار تاریک برای ورود عموم غيرقانونی است و يک مکان محافظت شده است.

·        غار ویلا

اگر شما نمیتوانید از 272 پله صعود کنید تا به غار تاریک برسید و یا اگر غار تاریک برای شما بیش از حد ترسناک به نظر می رسد می توانید به جاذبه اصلی 3، یعنی غار ویلا که در پای تپه سنگ آهک قرار دارد بروید و از ان بازدید کنید.

 هزینه ورودی به این غار برای برای خارجی ها RM15 است و برای ساکنان مالزی RM7 است و برای رفتن به این غار باید از یک پل کشیده برروی یک استخر پر از ماهی کپور عبور کنید. در اینجا دو غرفه وجود دارد که با چراغ های رنگی روشن شده اند  و شامل مجسمه های رنگارنگ و نقاشی های شاعران هند و شخصیت های معروف و اساطیری هندوستان هستند. شما می توانید پلاک هایی حاوی مروارید خرد شرقی را در حالی که در اطراف غارهای مرطوب گشت زنی می کنید ببینید. یکی از قسمت های این غار شامل مخازن نمایش شیشه ای پر از مارها و خزندگان دیگر است. همچنین در حال حاضر خرگوش ها و راکن ها در قفس های کوچکی  وجود دارند که بعضی از بازدیدکنندگان ممکن است از دیدن آنها غافل باشند. 

·        غار رامایانا

جاذبه چهارم غار رامایانا است. این غار در سمت چپ واقع شده است، زمانی که شما به تپه نزدیک می شوید با مجسمه سبز 15 متری از هانومان، خدای میمون مواجه خواهید شد. این غار توسط مجسمه ها و صحنه های حماسی هندو، رامایانا تزئین شده است. هر زمانی که شما به این غار بروید با صفحه های نمایشی جالب و رنگارنگتری روبه رو خواهید شد این موضوع سبب شده تا این غار به نوعی پارک تمدن هندو شبیه شود. قطعا بازدید از این غار با وجود هزینه ی جداگانه RM 5 ارزشمند است.

در حیاط خارج از غارها می توانید یک مجسمه از یک گاو نر با پنج پا (با یک پا اضافی که از پشت آن خارج شده است) ببینید. بازید از غار بوتا اصلی (غار معبد یا کلیسای جامع) رایگان است. برای اطلاع از قیمت بلیط بازدید از غار تاریک به اطلاعاتی که در بالا اورده شده مراجعه نمایید. قیمت بلیط غار ویلا RM 15 است و برای بازدید از غار رامایانا باید مبلغ RM 5 را پرداخت کنید.

چند رستوران  و تنها یک رستوران مخصوص گیاهخوارن معبد هندو در اطراف این غارها وجود دارد که در آن شما می توانید یک غذای خوشمزه هندی که از 4 نوع سبزیجات مانند برنج و پاپادام ها که در برگ موزپیچیده شده اند و همراه با آب نارگیل تازه سرو می شود را میل کنید که حدود قیمت آن RM9 است. البته این قیمت ها برای چند سال پیش است و احتمالا در حال حاضر با توجه به نرخ تورم بالا در مالزی قیمت این غذا نیز افزایش یافته است.

در طول جشنواره Thaipusam (که در ماه ژانویه یا فوریه هر ساله) برگزار می شود صدها هزار نفر از مردم به غار می آیند، برخی از این افراد خود را قلابها و وسایل دیگر که به پوست خود وصل می کنند مجازات میکنند. ممکن است شما علاقه زیادی به بودن در یک جمعیت بزرگ را داشته باشید یا مایل به شرکت در این جشنواره باشید، اما بهتر است از دیدن غارهای باتو در این زمان اجتناب کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.