شماره تماس : 23-88641720

فروش گران ترین ویولون جهان

Wفروش  گران ترین ویولون جهان

به گزارش خبرگزاری فارس / یکی از ویولون های ساخت استرادیواری به عنوان گران قیمت ترین ویولون تاریخ قرار است این هفته در حراجی لندن به فروش برسد .

طی 300 سال گذشته ” آنتونیو استرادیواری ” به عنوان مشهورترین و بزرگترین  و بهترین  سازنده ویولون شناخته می شود که حتی با گذشت 300 سال هنوز کسی به راز کار او پی نبرده است . آنتونیو یک هنرمند ایتالیایی بوده  که ویولون هایی با کیفیت بسیار بالا  درست می کرده که پس از او دیگر کسی موفق به ساخت چنین ویولون هایی با این کیفیت و یا حتی ساز های مشابه بکند .

ساز های ساخته شده در طول عمر این هنرمند حدود 1100 ساز زهی از جمله ویولون ، ویولا ، گیتار و ویولنسل می باشد که بیش از 960 عدد آنها را ویولون ها تشکیل می داده اند و از این میان هنوز 550 عدد در جهان باقی مانده که جملگی در موزه های مشهور مختلف دنیا نگهداری می شوند .

این روز ها این ویولون ها با قیمت های فوق العاده بالا در حراجی های مختلف خرید و فروش می شوند و پول حاصل از فروش انها معمولا در امور خیریه ، دانشکده های موسیقی و برای ویولونیست های به نام جهان مورد استفاده قرار می گیرد .

در این هفته هم قرار است یکی از ویولون های ساخت استرادیواری  به عنوان گران ترین ویولون  تاریخ در شهر لندن انگلستان به حراج گذاشته شود .

این ویولون را با نام (( اکس – کروال ، مک ایون ))  نام گذاری کرده اند  و متعلق به سال 1684 میلادی می باشد . این نام قبلا توسط صاحب قبلی این ویولون بر او نهاده شده است . پیش بینی می شود پایه قیمت در نظر گرفته شده برای این ویولون در حراجی این هفته لندن 15 میلیون دلار باشد .

خبرگزاری فارس

96/01/09

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.