شماره تماس : 23-88641720

مترو شگفت انگیز مسکو

مترو شگفت انگیز مسکو

تراول مترو

عواملی زیادی وجود دارد که شهر مسکو مشهور شده است. متروی این شهر یکی از برجسته ترین این عوامل می باشد. مترو مسکو مانند قلب تپنده این شهر است که به علاوه ی جابجایی حجم زیادی از مسافران در طی روز، یکی از نشانه های فرهنگی این شهر است.

متروی شهر مسکو رتبه ی اول را در جابجایی تعداد مسافران در جهان در طی روز دارد. این سیستم حمل و نقل شامل 14 خط مختلف و 212 ایستگاه می شود و در روز های آخر هفته تعداد مسافرانی که از آن استفاده می کنند، به 9 میلیون نفر می رسد. 44 ایستگاه مختلف مترو در این شهر دارای آثار تاریخی و فرهنگی هستند.

ساخت متروی مسکو در سال 1931 شروع شد و در سال 1935 برای استفاده عموم افتتاح شد. اولین خط این مترو 11 کیلومتر بود و اولین برنامه ریزی ها برای توسعه آن خطی با 10 ایستگاه در مسافت 80 کیلومتر بوده است. هر چند که برای ساخت مترو از کارگران ساده استفاده کردند ولی طراحی آن را به دست متخصصینی که متروی لندن را طراحی کرده بودند، سپردند.

جنگ جهانی دوم تاثیرات زیادی بر ساختار شهر مسکو گذاشت که متروی آن هم از این اتفاق مستثنا نبود. ساخت ایستگاه های جدید به تاخیر افتاد و برخی از آنها دیگر قابل استفاده نبودند. همچنین در جنگ جهانی دوم برخی از ایستگاه ها به عنوان پناه گاه هایی برای مردم در برابر حمله های هوایی مورد استفاده قرار گرفتند. پس از جنگ جهانی ساخت دوباره ایستگاه ها آغاز شد و منحصر به فرد ترین خط مترو این شهر به نام ring line که مسیر آن به دور یکی از مهمترین خیابان های شهر می چرخید، ساخته شد. این خط مترو در حال حاضر به رنگ قهوه ای در نقشه ی مترو شهر می باشد. بر اساس شایعات می گویند که این خط مترو هیچوقت در برنامه ریزی اولیه ساخت مترو مسکو نبوده است و زمانی به وجود آمده است که استالین (رهبر کمونیست شوروی) با گذاشتن لیوان قهوه اش روی نقشه ها، باعث ایجاد لکه ای دایره مانند در محل قرار گیری حاضر این خط مترو می شود و هیچ کسی جرات اعتراض به او را نداشته است و در نهایت این خط مترو به این صورت شکل می گیرد.

نقشه مترو

امروزه مترو مسکو همواره در حال پیشرفت و گسترش است و هر ساله ایستگاه های جدیدی به خطوط مختلف اضافه می شود. در سال 2016، دومین خط مترو دایره شکل در این شهر افتتاح شد که از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. مترو مسکو یکی از مهم ترین عناصر فرهنگی این شهر می باشد. اگر قصد شناخت شهر مسکو را دارید بهتر است از متروی آن شروع کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.