شماره تماس : 23-88641720

مردم کدام کشور ها مهمان نوازترین هستند ؟

dsfr_53_1494269903

مردم کدام کشور ها مهمان نوازترین هستند ؟

در برخی از کشور ها مردمانشان روحیات و اخلاقیات خاصی دارند که این ویژگی اخلاقی آنها این کشور ها را مبدل به  مهمان نواز ترین کشور ها کرده است .

هر چند هیچ روش اثبات شده و دقیقی علمی وجود ندارد که بتواند میزان محبت و صمیمیت را اندازه گیری نماید و تنها احساس هر فرد است که می تواند این محبت را بفهمد ولی با این حال مردم برخی از کشور ها به دلیل ویژگی های اخلاقی که دارند به عنوان مهمان نواز ترین مردم در کشور های مختلف دنیا شناخته می شوند .

  • ایرلندی ها

بر اساس کتابی از لونلی پلنت  که در سال 2008 منتشر شد ایرلند صاحب مهان نواز ترین مردمان کشور های دنیا معرفی شد . اینکه ایرلندی ها تا چه حد از کانادایی ها و ایرانی ها مهمان نواز تر هستند جای بحث دارد  ولی نمی توان از حق گذشت که ساکنان این کشور واقعا دوست داشتنی و مهمان نواز هستند . برخی گمان می کنند مردمان ایرلند به آب و هوای بد و شرایط اقتصادی بد همیشه معترض هستند . اما مردم ایرلند چنان رفتار پسندیده ای دارند که حتی بدی آب و هوا هم باعث نشده از سطح گردشگری این کشور کاسته شود .

استرلیا مردمان مهمان نواز و صمیمی دارد  . مردمان این کشور آنچنان با مسافران مهربان و صمیمی می شوند که هر فردی با ورود به این کشور احساس غربت نمی کند . اکثر گردشگران دنیا به اتفاق معتقدند که هیچ فردی در این کشور احساس تنهایی نخواهد کرد . مردم این کشور همیشه آماده اند تا خوراکی های خود را با شما تقسیم نمایند و سفر به این جزیره کوچک را همواره تبدیل به بهترین برای شما بکنند .

  • کانادایی ها

بر اساس مطالعات انجام گرفته شاخص برند ملی  سال 2008 بین 20 هزار شهروند  در بیش از 20 کشور مختلف  کانادا در بین 50 کشور به عنوان مهمان نوازترین کشور دنیا شناخته شد .هر چند این رویکرد برای شناختن مهمان نواز ترین مردم یک کشور کمی رسمی است اما مردم کانادا واقعا مستحق چنین عنوانی بوده و هستند . کتاب راهنمای مسافرتی لونلی پلنت  اظهار تعجب کرده که چگونه کشوری با این شرایط آب و هوایی سخت  دارای چنین مردم دوست داشتنی و مهربانی است . زندگی در یک کشور سردسیر خیلی سخت است و مهمان نواز بودن در این کشور ها کاری سخت تر  که واقعا جای تقدیر دارد .

  • ایرانی ها

در کتاب راهنمای مسافرتی لونلی پلنت  مردم ایران مردمانی گرم و جالب توصیف شده اند . به نقل از یک روزنامه نگار غربی که تازه از ایران به کشور خود بازگشته و در روزنامه خود در مورد ایران نوشته ، مردم ایران مهمان نواز ترین مردم دنیا هستند .این روزنامه نگار همیشه روی افکار عمومی تاثیر زیادی داشته است . مردم ایران همیشه لبخند به لب دارند و  زندگی ساده و صمیمی دارند . ایارنی ها همیشه افراد خارجی را به چایی و سایر خوراکی ها و یا حتی به صرف شام و ناهار و حضور در جشن ها و مراسم های خود دعوت می کنند و برای آنها احترام فراوانی قائل هستند .

  • گرجی ها

  بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته مردم گرجستان در ردیف پنجمین مردم مهمان نواز و دوست داشتنی دنیا قرار دارند . غربی ها  گرجستان را نه تنها به دلیل زیبایی های طبیعی ، چشمه های بکر ، آب های معدنی  و کلیساهای باستانی بلکه به دلیل مردم مهمان نوازش می ستایند . هر چند باید مراقب باشید ناراحت نشوند . مردم این کشور دوست دارند که خوراکی و بخصوص شیرینی به شما تعارف کنند و نباید دست آنها را رد کنید که این کار توهین به انها محسوب می شود .هر چند اخیرا برخی از سیاستمداران این کشور با برخی کار ها مهمان نوازی این کشو ر را زیر سئوال برده اند ولی رفتار افراد سیاسی ربطی به مردم محلی و مردم کشور ندارد .

به نقل از پایگاه خبری تحلیل دنیای سفر

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.