شماره تماس : 23-88641720

اقامت تمکن مالی اسپانیا به چه معنا است؟

اقامت تمکن مالی اسپانیا به چه معنا است؟

شاید شما هم تا به حال عبارت اقامت تمکن مالی را شنیده باشید. اما اقامت تمکن مالی دقیقا چیست؟ چه مزایایی دارد و شرایط اخذ آن چیست؟ اقامت تمکن مالی اسپانیا، پرتغال، یونان، اتریش و فرانسه به چه کسانی و با چه شروطی تعلق می­گیرد؟

همه این­ها سوالاتی است که ممکن است در رابطه با اقامت تمکن مالی در ذهن شما شکل گرفته باشد. برای دریافت پاسخ این سوال ها با این مطلب همراه باشید.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری ساحل آفتاب

 روش های متفاوتی برای دریافت اقامت از کشور های مختلف وجود دارد. بسته به کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید و شرایط خودتان می­توانید یکی از روش ها، از جمله تحصیل، کار، ازدواج را انتخاب کرده و اقامت خود را دریافت کنید. همانطور که احتمالا می­دانید، یکی از روش های اخذ اقامت، سرمایه گذاری است. به این شکل که با انتقال مقدار معینی از سرمایه خود به کشور مقصد می­توانید اقامت آن کشور را دریافت کنید. این سرمایه گذاری می­تواند در زمینه املاک یا خرید سهام شرکت و سپرده گذاری بانکی صورت بگیرد.

اقامت تمکن مالی به چه معنا است؟

یکی از زیر مجموعه های مهاجرت به روش سرمایه گذاری اقامت تمکن مالی است. با این تفاوت که در روش تمکن مالی احتیاجی به انتقال سرمایه شما نیست و همین که به کشور مقصد خود اثبات کنید که از تمکن مالی لازم برای اقامت در کشور برخوردارید؛ اقامت به شما تعلق می­گیرد.

این تمکن باید به گونه­ای باشد که شما از کارکردن در کشور مقصد بی نیاز باشید؛ چرا که در صورت اخذ ویزای تمکن مالی یا خودحمایتی اسپانیا اجازه کار در آن کشور را نخواهید داشت. از این رو این اقامت برای کسانی مناسب است که بازنشسته و یا سرمایه گذار هستند و در کل برای تأمین هزینه های زندگی احتیاجی به کارکردن ندارند.

اقامت تمکن مالی اسپانیا چیست؟

اگر متقاضی دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا باشید؛ پس از تأیید شدن مدارک و پرونده خود دارای اقامت یک ساله اسپانیا خواهید بود. پس از یک سال، اگر شرط حضور 6 ماهه را رعایت کرده و از قوانین کشور اسپانیا سرپیچی نکرده باشید اقامت شما برای 2 سال دیگر تمدید خواهد شد. نکته مهم در اقامت تمکن مالی اسپانیا این است که پس از گذشت 5 سال اگر قوانین و شرایط را رعایت کرده باشید اقامت شما به اقامت دائم تبدیل شده و پس از دریافت اقامت دائم حق کار نیز به شما تعلق می­گیرد. پس از گذشت 10 سال از شروع اقامت خود در کشور اسپانیا نیز می­توانید اقدام به دریافت تابعیت و پاسپورت نمایید.

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد شرط حضور 6 ماه در سال است و برای اخذ اقامت دائم و یا تابعیت باید 6 ماه از هر یک از سال های اقامت خود را در خود اسپانیا گذرانده باشید. حداقل مقدار پولی که باید در حساب خود داشته باشید 30 هزار یورو می­باشد و امکان همراهی همسر و فرزندان نیز فراهم است. البته لازم به ذکر است که سن فرزندان شما باید زیر 24 سال باشد.

جمع بندی

انواع ویزای تمکن مالی اسپانیا را می توانید با مشورت کارشناسان شرکت ساحل آفتاب دریافت کنید. کارشناسان ویزای توریستی، تحصیلی، اقامت دائم، کاری و … را بر اساس شرایط تان برایتان دریافت می کنند.

مطالب مرتبط

اسپانیا
اخذ اقامت اسپانیا شرایط 2023
اقامت طلایی اسپانیا
اقامت طلایی اسپانیا شرایط 2023
خرید-خانه-در-اسپانیا
خرید ملک در اسپانیا شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.