شماره تماس : 23-88641720

نمایش اثر فیلم ساز ایرانی در اسپانیا

 82478860-71512233

نمایش اثر فیلم ساز ایرانی در اسپانیا

به گزارش خبرگزاری ایرنا / فیلمی از بهداد رضا زاده به عنوان اولین فیلم این  کارگردان  ایرانی با ناک اومنیریکوم در روز جمعه در بارسلون و در موزه هنر مدرن اروپایی این شهر به نمایش درآمد .

طبق گزارشات خبرگزاری افه اسپانیا و به نقل از رضا زاده : اومنیریکوم در مورد مرتاضی هندی به نام آگهور است که در  یک سفر رویایی  بیننده خود را  از طریق حالت روحانی  و روانی و در پی یک مراسم جادویی غرق در  خود می کند .

رضا زاده ضمن اشاره به برخی از قسمت های این فیلم اضافه کرد : این فیلم یک اثر هنری بدون دیالوگ  و داستانی خاص است  و تنها یک روایت تصویری  است که بیننده را به دنبال خود داخل فیلم می کشاند و سفری رویایی را به همراه یک راهب هندو  به شهر مقدس کاشی که کوره جسد سوزی تمام هندو هاست  برده و تشریح می کند .

این فیلم در نقاط مختلف جهان مانند رود گنگ هند جایی که آیین های سحر و جادو و سیاهی  که توسط راهب های  فرقه آگهور انجام می گیرد  و یا در کلبه های توی در توی  ساخته شده توسط تارزان آرخلاگر در شمال شرق اسپانیا واقع در روستای جیرونا و به مدت دو سال تمام فیلم برداری شده است .

این کارگردان ایرانی گفت : هیچ یک از افرادی که در فیلم می بینید هنر پیشه نیستند بلکه افرادی  عجیب و غریبی هستند که در سفر های مختلف به نقاط مختلف جهان با آنها آشنا شدم . وی توضیح داد که در این اثر از  فنی به نام سینمای چریکی که در آن هیچ پشتیبان فنی وجود نداشته و همه صحنه ها تنها با یک دوربین فیلم برداری شده  است استفاده کرده است .

وی سخت ترین روز های کاریش را روز های بعد از فیلم برداری عنوان کرد که برای آماده شدن و تدوین فیلم مجبور بوده به مدت 5 سال در محل کارش و با کرکره های پایین بر روی فیلم کار کند .

رضا زاده اذعان داشت : این فیلم برای درک کردن ساخته نشده است بلکه به قول ایرانی ها فیلمی را فیلم خوب می دانند که انسان را به فکر فرو برد .

وی افزود : همین دلیل باعث شد تا بیشتر موضوعات را با شانس تلفیق کنم و اجازه دهم خود بیننده بدون اینکه بداند چه رخ داده به فکر فرو رود .

به عقیده او این یک فیلم هنری است  که باید دید بدون اینکه نیازی باشد در آن کلمه ای گفته شود و تنها باید بر روی کادر ها و عکاسی ها متمرکز می شده است .

وی ادامه داد : دلیل نمایش این فیلم بر روی یک پرده  3 در 2 متری در موزه ای در حیاط ورودی کاخ گومیس بارسلون هم همین بوده است .

بعلاوه اینکه در همین صفحه  مرتبا تصویری متحرک از این  کارگزدان ایرانی دیده می شود  که طرحی تخیلی یک کودک ساراسین ( مسلمان عرب ) نمایش داده می شود که این کودک سعی دارد با تفنگی آب پاش یک بمباران گسترده را خاموش کند ولی تفنگ او به جای آب نفت دارد و بدتر شعله را بیشتر می کند .

خبرگزاری ایرنا

96/01/12

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.