شماره تماس : 23-88641720

نووی ساد – شهری بزرگ در صربستان با جاذبه های گردشگری بسیار

پترووارادین

شهری بزرگ در صربستان با جاذبه های گردشگری بسیار

نووی ساد دومین کلان شهر صربستان در حوالی رود دانوب (Danube) قرار گرفته است که از جنگل کوهستانی سیاه در آلمان نشات گرفته است و تا دریای سیاه ادامه دارد. نووی ساد نسبت به سایر شهرهای صربستان، شهری نسبتاً جوان به شمار می آید که در سده هجدهم میلادی به عنوان یک مرکز تجاری شتاخته شده و دقیقاً در مقابل قلعه ی پترووارادین (Petrovaradin) قرار گرفته است ( سازه ای از بقایای بر جای مانده از تمدن باستانی اتریش-مجارستان  که گسترش پیدا کرده است ) اوج شکوفایی این شهر در سده های هفدهم و هجدهم میلادی بوده است که  در آن زمان به عنوان پایتخت فرهنگی صربستان در میان مردم شهرت یافت .

شکوفایی و پویایی این شهر به قدری است که عشق به موسیقی و هنر در آن به وضوح دیده می شود؛ به عنوان مثال جشنواره ی اگزیت (EXIT) که به عنوان یکی از مهیج و بزرگترین رویدادهای تابستانی اروپا به شمار می آید، جلوه گرعظیمی از هنر و موسیقی است.
یکی از جاذبه های گردشگری که سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند، برج ساعت پترووارادین است که در میدانی مشرف به منظره ای مجلل از رودخانه دانوب و شهر نووی ساد بر فراز یکی از دروازه های مجموعه ی پترووارادین واقع شده است که قدمت آن به زمان باروک بازمی گردد.

نکته ی جالب توجه این جاذبه، خطای دیدی است که در هنگام تماشای صفحه ی ساعت به چشم می خورد و علت این خطای دید، جای عقربه ی کوچک و بزرگ این ساعت است با هم تعویض گردیده است و عقربه ی بزرگ آن، ساعت را نشان می دهد. علت ایجاد چنین خطایی در این سازه به دلیل اینست که ماهیگیرانی که در پایین دستِ دانوب هستند، امکان مشاهده ساعت و اطلاع از زمان را فواصلی دورنیز داشته باشند.

همچنین کافه های بالکنی متنوع با مناظری شگفت آور در اطراف این برج قرار گرفته اند که به سبب غربی بودن موقعیت مکانی این برج، غروب آفتاب از این محل تماشایی است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.