شماره تماس : 23-88641720

همکاری ایران و ایتالیا در زمینه انرژی خورشیدی

 

570d148839b53_Rouhani.ir_1395.01.24_Italia3Sanad_05_146045254407763000

همکاری ایران و ایتالیا در زمینه انرژی خورشیدی

به گزارش خبرگزاری ایرنا / به نقل از رئیس هیئت سرمایه گذاری ایتالیا و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل موجود در استان هرمزگان قصد داریم در این استان به منظور  ایجاد انرژی خورشیدی سرمایه گذاری کنیم .

طبق گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان فابیو تورزنی در جلسه ای که با مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان هرمزگان داشت تائید کرد که استان هرمزگان پتانسیل و ظرفیت های بسیار خوبی برای  ساخت تاسیسات انرژی نو  و پاک را دارا می باشد .

تورزنی هدف اصلی خود از سفر به ایران و بخصوص استان هرمزگان را شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری این استان در زمینه  انرژی خورشیدی و بادی به منظور ایجاد و تولید برق  عنوان کرد .

همچنین ایشان ادامه داد که هدف دیگر ما  از سرمایه گذاری در این استان استفاده از نیروی کار ایرانی با همکاری شرکت های ایرانی در راستای تولید انرژی های نو و همچنین انتقال اطلاعات و دانش ایجاد انرژی های نو و پاک به شرکت ها و مهندسین ایرانی می باشد .

رئیس هیئت سرمایه گذاری ایتالیایی همچنین عنوان کرد : ما قصد داریم ابتدا نیروگاه های کوچکی در این استان احداث کنیم که توانایی  تولید 325 مگاوات برق را داشته باشند و در ادامه نیروگاه های بزرگتر برای تولید انرژی پاک را هدف خود قرار داده ایم .

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی استان هرمزگان هم گفت : در این استان مزرعه ای 744 هکتاری برای حمایت از سرمایه گذاری در این زمینه در اختیار این سرمایه گذاران خواهد بود .

مسعود پاکزاد اهمیت استان هرمزگان در ایران را عنوان کرد و گفت : هرمزگان یک استان تمام استراتژیک در ایران می باشد و بالغ بر 60 درصد واردات و صادرات ایران از این استان اتفاق می افتد .

ایشان ادامه داد : در این استان 14 جزیره کوچک و بزرگ و 1200 کیلومتر مرز آبی وجود دارد که پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری می باشد .

وی ادامه داد : استان هرمزگان همچنین دو منطقه آزاد تجاری و 5 منطقه ویژه اقتصادی دارد و همین موضوع باعث تمایز این استان از سایر استان ها در زمینه سرمایه گذاری شده است .

پاکزاد ضمن اشاره به ظرفیت درآمد زایی استان هرمزگان از طریق گمرک گفت : 75 درصد درآمد گمرکی ایران از طریق گمرکات استان هرمزگان می باشد .وی ادامه داد ک هرمزگان خواستگاه سرمایه گذاری افراد و شرکت های خارجی است و هم اکنون افراد و شرکت های خارجی سرمایه گذاری های مستقیم و مشارکتی زیادی  در این استان دارند .

وی افزود : برای حمایت از سرمایه گذاری تولید انرژی خورشیدی و انرژی پاک زمینی بالغ بر 744 هکتار در حاشیه بندر عباس در مسیر  جاده بندر عباس به میناب  اختصاص یافته است  تا بتوانیم تمامی سرمایه گذاران این حوزه را یکجا مستقر کنیم و با کمترین بروکراسی های اداری   و مشکلات رایج زمینه یان  سرمایه گذاری را فراهم کنیم .

وی ادامه داد : استانداری هرمزگان به همه شکل از سرمایه گذاری   در زمینه زیر ساخت ها و با صدور مجوز های لازم  حمایت خواهد کرد تا سرمایه گذاران دغدغه ای دیگر به جز سرمایه گذاری برای تولید برق و انرژِ پاک نداشته باشند .

خبرگزاری ایرنا

96/01/30

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.