شماره تماس : 23-88641720

پارک ملی باکو

پارک ملی باکو

عکس متن پارک ملی باکو

پارک ملی باکو در سال 1975 افتتاح گردید ، باکو خدمات کاملی را به جنگلها و حیات وحش ساراواک ارائه می دهد. پارک قسمت شمالی شبه جزیره Muara Tebas را به مساحت 27 کیلومتر مربع پوشش می دهد. باکو با وجود ظاهر کوچک خود، طیف گسترده ای از پوشش گیاهی – جنگل های باتلاقی، پوشش گیاهی پاندانگ، جنگل های مانگرو، جنگل دایتراکارپ، پوشش گیاهی صخره ای و غیره را شامل می شود. در حقیقت، در باکو امکان دیدن تقریبا هر نوع پوشش گیاهی در Borneo وجود دارد. باکو همچنین دارای انواع غنی از حیات وحش و خط ساحلی است که با خلیج های کوچک و سواحل زیبا پوشیده شده است.

این پارک دارای مسیرهای پیشرفته زیادی است که مسیرهای جالبی را دربر می گیرد از قدم های کوتاه و دلپذیر نیمروزی گرفته تا مسیرهای طولانی. بر خلاف برخی از پارک های ملی، دیدن حیات وحش و حیوانات در باکو برای بازدید کنندگان تقریبا تضمین شده است. میمون های قد بلند ماکائو و میمون های مو نقره ای همیشه موجود هستند، گراز وحشی اغلب در سراسر پارک دیده می شود، سنجاب ها و مارمولک ها نیز از موجودات رایج در این پارک هستند. در هر فرصتی می توانید میمونهای proboscis را در مسیرهای پیاده روی مانند Telok Paku و Telok Delima ببینید، به خصوص اگر شما در اواخر روز به پارک بروید. اگر به آرامی مسیرهای پیاده روی را ادامه دهید و به صداهای اطراف گوش فرا دهید، بیشتر به زیبایی حیات وحش پی خواهید برد.

باکو همچنین دارای حدود 275 میمون proboscis نادر است که فقط در بورنئو یافت می شود. نمونه نر این میمون شبیه یک موجود عجیب و غریب است که دارای یک بینی پاندول مانند و یک بالشتک بزرگ با وزن بیش از 20 کیلوگرم است. هر دو جنس مرد و زن دارای پوست قهوه ای مایل به قرمز با اندام های خاکستری و دم سفید هستند آنها عمدتا گیاه خوار هستند، این میمونها در گروه های کوچک زندگی می کنند و از برگ های جوان، شاخه گیاهان، میوه ها و دانه های ترش  تغذیه می کنند.اگر کمی صبر و شکیبایی داشته باشید برخورد و ملاقات با گروهی از میمونهای پروبوسیک ممکن است برجسته ترین و هیجان انگیزترین قسمت سفر شما به باکو باشد. بهترین زمان های برخورد با این میمونهای کمیاب در ساعات اولیه صبح یا در ساعت قبل از غروب است. زندگی گیاهان باکو نیز بسیار زیبا و قابل دسترس است. در همه مسیرهای پیاده روی انواع گیاهان از dipterocarps 80 متری تا جنگل های متراکم  مانگرو وجود دارد. گیاهان گوشت خوک در مسیر Lintang یافت می شوند. باکو همچنین دارای سواحل شنی زیبایی است که بین درختان جنگل قرار دارد و مکان های استراحت کاملی را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. Telok Pandan Kecil شاید بهترین ساحل باکو باشد. پس از گذشت یک ساعت یا بیشتر در مسیر پیاده روی Telok Pandan Kecil به یک مسیر صخره ای می رسید. در نهایت منظره به یک خلیج زیبا ختم می شود. شنا در آب های سرد، یک اثر جادویی بر عضلات خسته انسان دارد. بعد از گذشت 20 دقیقه به طور ناگهانی از سردی آب کاسته می شود و لذت بخش تر می شود. تمام سواحل با انواع سنگها و صخره های ماسه سنگی پوشانده شده اند و موجهای دریا باعث شکل گیری سنگ های قابل توجهی از قبیل Sea Stack معروف شده است.اگر شما در هنگام غروب خورشید در ساحل تلک اسام در نزدیکی پارک HQ قدم بزنید، صدها چرخش و جابه جایی پرندگان را در اطراف لانه خود در صخره ها و در انتهای ساحل مشاهده خواهید کرد. پس از غروب خورشید در پشت کوه Santubong، ساحل را ترک نکنید. 20 دقیقه دیگر صبر کنید چون رنگ های آسمان به طور چشمگیری تغییر می کنند و یک پس زمینه رنگارنگی به کوه می افزاید.گونه های برجسته و حیوانات کمیابی از جمله Kingfisher، Rufous-backed Kingfisher، Ruddy Kingfisher، Kingfisher Stork-billed، Barbet Red Banged، Brown Barbet، Woodpecker White-bellied، Black & Broadbill قرمز، پری Bluebird آسیایی، Flycatcher Mangrove Blue، Nuthatch فرانسوی، Abbott’s بابلر، White-chested Babbler، Sunda Scops Owl ، Oriental Bay Owl, Buffy Fish Owl در این پاک وجود دارند.سیستم پیاده روی گسترده باکو از 16 مسیر دور جنگل های رنگی ساخته شده است که طیف وسیعی از گزینه های پیاده روی را ارائه می دهند. این مسیرها می توانند مناسب و یا پرماجرا باشند یا گزینه مناسبی برای سفرهای کمپینگ شبانه باشند. در نهایت پارک از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر برای بازدید عموم باز است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.