شماره تماس : 23-88641720

پل بروکلین – Brooklyn Bridge

پل بروکلین

پل بروکلین – Brooklyn Bridge

یکی از کهن ترین پل های معلق در ایالات متحده آمریکا پل بروکلین است . این پل در سال1869 بنا گردید و در سال 1883ساخت آن تکمیل شد و افتتاح شد . بروکلین بر روی رودخانه در قسمت شرقی واقع شده است که آن را به منتهن متصل می کند . این پل 1825 متر طول دارد و بزرگترین پل معلق جهان تا سال 1903 بوده است و همچنین این پل به عنوان نخستین پل معلق سیم فولادی (steel-wire)  در جهان شناخته شده است .نیویورک یکی از زیباترین خط افق های جهان را داراست که چشم انداز این پل از فاصله ی دور در منظره شهر ، خط افق نیویورک را چندبرابر  زیباترو دیدنی تر جلوه می دهد.

طراحان و هنرمندانی که روی طراحی و ساخت این پل تلاش بسیار به خرج دادند با نام های : John A. Roebling – Washington Roebling و Emily Warren Roebling  شناخته می شوند. به نقل از Roebling این پل نه تنها ظاهری زیبا ،با شکوه و مقاومت بسیاری در برابر هرتوع شرایط جوی و اقلیمی دارد، بلکه در واقعیت هم همینطور می باشد. در قسمت میانی پل ، دو برج مرتفع هم اندازه ساخته شده اند که تعداد زیادی کابل به آن ها متصل اند . یک شبکه کابل های مقاوم هر کدام به ضخامت 11 اینچ این پل را در برابر فرو ریختگی و نشست محافظت می کند . حتی Roebling اینگونه اظهار داشته است که این پل بدون وجود این کابل ها نیز سقوط نکرده و تنها ممکن است خم  شود . اما با این حال ، پس از افتتاح این پل ، با وجود مقاومت آن ،هنوز هم بسیاری از اهالی نیویورک از امن بودن این پل اطمینان نداشته و برای اثبات سخنان Roebling 21 فیل را به صورت همزمان از روی پل عبور دادند .
امروزه پل بروکلن به عنوان یکی از بزرگترین پل های مهندسی باقی مانده از قرن نوزدهم است یکی از پربازدید ترین پل های جهان در شهر نیویورک نیز به حساب می آید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.