شماره تماس : 23-88641720

چطوری رم را بگردیم ؟

34

چطوری رم را بگردیم ؟

تردیدی نیست که رم یکی از زیباترین شهر های دنیا است  که از نظر تاریخی و فرهنگی و جاذبه های گردشگری و همچنین تفریحات یکی از بهترین  شهر ها  در دنیا می باشد و شهرت زیادی هم دارد . این شهر بسیار شلوغ و در هم پیچیده است و برای مسافرین با تجربه هم دارای سردرگمی های خودش می باشد چه برسد به افرادی که برای اولین بار به این شهر سفر می کنند . برای اینکه بتوانید در فرصت کمی که دارید بهترین گردش را در این شهر داشته باشید و بیشترین استفاده را از زمان خود ببرید قطعا باید دارای برنامه مناسب بوده و یک سری الگو و کار ها را انجام دهید تا به آنچه که به دنبالش هستید برسید .برای این منظور بهتر است به راهنمایی های زیر برای سفر خود عمل کنید :

در هنگام ورود به شهر رم ابتدا سعی کنید رفتار و عادات شهروندان این شهر را بررسی کرده و مطابق با عادات آنها عمل کنید . مثلا بهتر است با تور وسپا برای  گشت و گذار در شهر رم استفاده نمایید. این تور هم مهیج است و هم راحت و در ضمن برای شما بسیار هم ارزانتر در می آید . وسپا وسیله ای نقلیه شبیه به موتور سیکلت است و سواری با آن بسیار ساده است و خیلی زود آن را خواهید آموخت . رم شهر شلوغ و پر ترافیکی است بنابر این حرکت با موتور از بین خودرو ها سرعت گشت و گذار شما را بالاتر می برد و این اجازه را هم به شما خواهد داد تا هر مسیری که دوست دارید انتخاب کرده و یا در هر جا که دوست داشتید توقف کنید و شهر را بهتر ببینید .

برای این منظور باید به تورهای ویژه وسپا در شهر رم رفته و وسپا را از آنها کرایه نمایید .با این روش شما راننده خودتان هستید و می توانید هر تعداد نفری که باشید با کرایه هر وسپا برای هر نفر شهر را به خوبی بگردید و این کار را هم با نقشه های گردشگری موجود می توانید به راحتی انجام دهید .

البته نمی توان منکر لذت قدم زدن در شهر رم شد . پیاده روی یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن  زیبایی های نهفته شهر رم می باشد که شاید با هر وسیله ای دیگر به چشم نیاید .بسیاری از زیبایی های این شهر که رایگان می توانید بازدید کنید را می توانید تنها با قدم زدن در کوچه پس کوچه های شهر رم پیدا کنید .مثلا در مرکز شهر  قسمتی تاریخی به نام سنترو استوریکو (Centro Storico) وجود دارد که بسیار دیدنی است و به هنگام پیاده روی می توانید به خوبی آنجا را تماشا کنید .این محله تاریخی دیدنی های زیادی دارد مانند پانتئون، محله یهودی ها ، میدان های زیبای شهر  و همچنین پیازا ناوونا (Piazza Navona) . همچنین می توانید به سمت  منطقه ی کولوسئو (Colosseo) در قلب شهر رم بروید و ضمن گشت و گذار در منطقه کهن شهر رم از کولسئوم ، تپه پالاتین و محکمه ی رم بازدید کنید .همچنین در شمال رم منطقه ای وجود دارد به نام تریدنت (Tridente) که پر است از فروشگاه های مختلف از جمله Via del Corso  که ضمن داشتن جاذبه های تماشایی برای خرید نیز بسیار مناسب است . لذت پیاده روی با دیدن این همه جاذبه فوق العاده بیشتر خواهد شد و اصلا گمان نکنید که برای اینکه به همه دیدنی های رم برسید باید حتما با وسیله نقلیه و به سرعت از جایی به جای دیگر بروید .

راه مفرح دیگر بازدید رم کرایه دوچرخه از مغازه های زیادی است که در سطح شهر رم وجود دارند . هر چند رمی ها مانند شهر هایی مثل آمستردام ، کپنهاگ و پاریس دوچرخه را دوست ندارند ولی در هر صورت دوچرخه سواری در قلب رم می تواند خاطره ای فوق العاده برای شما به همراه داشته باشد. رکاب زدن در کوچه ها و خیابان های تاریخی رم واقعا وسوسه انگیز است .

ضمنا برای دوچرخه سواران تورهایی در سطح شهر وجود دارد که می توانند با راهنمایی شما برای لذت بیشتر دوچرخه سواری به شما کمک کنند . با همراه شدن با تورهای مختلف دوچرخه سواری در سطح شهر هم مناطق دارای شهرت زیاد رم و هم مناطق کمتر داری شهره را می توانید بازدید کنید و همه شهر را با رکاب زدن طی کرده و لذت ببرید .

در رم مسافرین می توانند به غیر از پیاده روی و دوچرخه سواری و وسپا سواری بلیط شهر رم را دریافت کرده و با داشتن بلیط رم  به همه وسایل نقلیه عمومی دسترسی داشته باشند . در ضمن می توانند به بسیاری از  جاذبه های گردشگری و توریستی رم هم دسترسی رایگان داشته باشند . بلیط رم یا همان  Roma Pass در واقع  نوعی کارت فرهنگی – توریستی است که علاوه بر حمل و نقل عمومی رایگان و دسترسی به اماکن تاریخی و توریستی و تفریحگاه های رایگان و یا با تخفیف مناسب دارندگان این کارت می توانند از تخفیف های زیادی که در کنسرت ها و فستیوال ها و برخی از فروشگاه های رم برای دارندگان کارت ها در نظر گرفته شده است بهره مند شوند . یک بلیط رم با اعتبار 3 روزه در حدود 3600 یورو اعتبار دارد که هم می تواند در هزینه ها به شما کمک کرده و هم ایستادن در صف های طولانی و خسته کننده را برای شما مختصر نماید .

با پرس و جو از مردم محلی رم می توانید به محل هایی بروید که شاید کمتر کسی از آنها خبر داشته باشند و زیبایی و هیجان آنها کمتر از مکان های توریستی و تفریحگاه های پر زرق و برق و شلوغ نباشد . ولی برای اینکه بخواهید به رم سفر کرده و از جاذبه های این شهر تاریخی دیدن نمایید بهتر است ابتدا با برنامه ریزی دقیق و بی نقص کارشناسان و متخصصین سیاحتگران ساحل آفتاب همراه شوید و پس از ورود به این شهر با مشورت کارشناسان ما لحظه های خود را بی بدلی و خاطره انگیز کنید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.