شماره تماس : 23-88641720

چگونگی اخذ اقامت یونان

اخذ اقامت یونان

امروزه به دلیل مزایایی که کشور یونان فراهم می کند، افراد بسیاری برای مهاجرت، یونان را انتخاب می کنند و پس از 7 سال اقامت در یونان، مهاجران می توانند واجد شرایط اقامت دائم یا شهروندی یونان شوند. راه های زیادی برای اخذ اقامت یونان وجود دارد؛ اما در این مقاله قصد داریم رایج ترین و پرطرفدارترین انواع اجازه اخذ اقامت یونان را شرح دهیم. از جمله:

اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت یونان ساحل آفتاب

این روش یکی از محبوب ترین راه های اخذ اقامت یونان است که به آن ویزای طلایی یونان هم گفته می شود. مدت مجوز اقامت 5 سال است و هر بار 5 سال قابل تمدید است البته مشروط بر اینکه متقاضی همچنان مالک ملک باشد. همچنین، اعضای خانواده سرمایه گذار پتانسیل درخواست اجازه اقامت فردی را دارند. چندین روش برای سرمایه گذاری وجود دارد:

  • اخذ اقامت یونان با خرید ملک در یونان به ارزش حداقل 250.000 یورو که یکی از آسان ترین و بهترین راه سرمایه گذاری می‌باشد.
  • حداقل 400.000 یورو در یک شرکت ثبت شده یونانی سرمایه گذاری کنید.
  • در یک بانک یونانی حداقل 400.000 یورو سپرده گذاری کنید.
  • سرمایه گذاری 800.000 یورویی در اوراق قرضه یونان (اعم از شرکتی یا دولتی) انجام دهید.
  • یک قرارداد اجاره 10 ساله برای اقامت یا اقامت توریستی امضا کنید، با حداقل هزینه اجاره 250.000 یورو.

اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که افراد مستقل اقتصادی هستند، در صورتی که منابع کافی در سطح درآمد سالانه ثابت برای پوشش هزینه های زندگی خود و یا خانواده خود را در یونان بدون نیاز به کار یا انجام هیچ گونه فعالیت اقتصادی تأمین کنند. مبلغ پولی که یک شهروند کشور ثالث که مایل به اخذ اقامت یونان به عنوان یک فرد مستقل از نظر اقتصادی است باید ماهانه حداقل 2000 یورو باشد و در صورتیکه بخواهد خانواده اش را همراه خود به یونان بیاورد؛این مبلغ برای همسر 20 درصد و برای هر فرزند 15 درصد افزایش می یابد. اجازه اقامت 2 سال است و هر 3 سال یکبار قابل تمدید است. این نوع اجازه اقامت امکان دسترسی به بازار کار در یونان را فراهم نمی کند.

اخذ اقامت یونان از طریق ویزای کاری

اگر مایل به کار در یونان هستید، ابتدا باید ویزای کار دریافت کنید، باید یک پیشنهاد استخدام رسمی از یک تجارت یونانی را نشان دهید. کسب و کار باید از اداره نیروی انسانی یونان (DYPA) مجوز بگیرد. آنها همچنین باید نشان دهند که نمی توانند یک شهروند یونانی یا تبعه اتحادیه اروپا را برای این کار استخدام کنند. مجوز کار به مدت 1 سال معتبر است. شما می توانید 60 روز قبل از انقضای مجوز موجود خود برای تمدید درخواست دهید.

اخذ اقامت یونان از طریق ویزای تحصیلی

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت یونان اقامت تحصیلی یونان است از این رو، شهروندان غیر اتحادیه اروپا در صورت پذیرش در یکی از مؤسسات یا دانشگاه های یونان، می توانند اجازه اقامت دریافت کنند. مجوز اقامت تحصیلی، ملزم به داشتن دانش زبان انگلیسی یا یونانی و بودجه کافی ماهانه در بانک است همچنین مجوز اقامت دانشجویی باید سالانه تمدید شود.

اخذ اقامت یونان از طریق تولد

اگر کودکی در این کشور متولد شده باشد و یکی از والدین آن، شهروند یونانی باشد یا اگر والدین او یونانی نباشند؛ اما بیش از 5 سال در یونان اقامت داشته باشند، واجد شرایط شهروندی یونان نیز خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر طبق آخرین و به روزترین اطلاعات، می توانید وب سایت و یا صفحات شرکت ساحل آفتاب را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

حداقل-شرایط-مالی اقامت تمکن مالی یونان در سال 2022 ساحل آفتاب
اقامت طلایی یونان شرایط 2023
اخذ اقامت دائم یونان
اخذ اقامت یونان شرایط 2023
خرید ملک در کشور یونان
خرید ملک در یونان شرایط 2023
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.