شماره تماس : 23-88641720

کشف دندان یک کوسه ما قبل تاریخی در تونل های زیر زمینی ایتالیا

W

کشف دندان یک کوسه ما قبل تاریخی در  تونل های زیر زمینی ایتالیا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان / در تونل های زیر زمینی ایتالیا یک دیرینه شناس دندان یک کوسه غول پیکر ما قبل تاریخی را که احتمالا توسط فردی مجموعه دار و بی اطلاع از ارزش این  دندان دور انداخته شده بود پیدا کرد .

کوسه ای که در حدود 2 میلیون سال پیش در اقیانوس های زندگی می کرده و با نام مگالودون شناخته می شود .هنوز هم دانشمندان زیادی به دنبال پیدا کردن بقایایی از این  حیوان عظیم الجثه 2 میلیون سال پیش می گردند .اما به تازگی دندانی از یک کوسه که احتمالا متعلق به همین کوسه مورد نظر می باشد در پی تحقیقات و اکتشافات  یک دیرینه شناس در کشور ایتالیا یافته شده است .

این دیرینه شناس که با همراهی عده ای داوطلب در پی یافتن اجسام به جا مانده متعلق به جنگ جهانی دوم در تونل های زیر شهر ناپل در ایتالیا مشغول اکتشافات خود بود به ناگاه دندانی بزرگ که بزرگتر از نیم کف دست یک انسان است را پیدا کرده و با تحقیقاتی که انجام داده حدس زده که این دندان مربوط به کوسه مگالودون می باشد .

این دانشمند معتقد است که این دندان مربوط به کوسه ای است که حداقل به اندازه یک کاخ 6 طبقه طول دارد ولی دانشمندان و باستان شناسان اصرار دارند که تا پایان بررسی ها  و آزمایشات تخصصی در خصوص این  دندان سکوت کرده و اطلاعاتی را ارائه نکنند .

این تونل ها 1740 فوت طول دارند و در زیر شهر ناپل و فاصله 100 فوتی حفر شده اند . این تونل ها به دستور شاه فردیناند دوم به منظور ایجاد راه فراری  در مواقع ضروری در سال 1835 ساخته شد . این تونل ها قبلا به عنوان  بیمارستان های نظامی و انبار وسایل  نقلیه توقیفی  استفاده می شدند و امروزه متروکه می باشند . یابنده این دندان حتی تصور اینکه چنین چیز با ارزشی را در این تونل ها پیدا کند را نمی کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان

96/01/16

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.