شماره تماس : 23-88641720

کلیسای مسیحی ملاکا

کلیسای مسیحی ملاکا

عکس کلیسای ملاکا

 

کلیسای مسیحی ملاکا توسط هلندی ها زمانی که آنها مالکا را  از پرتغالیها گرفتند ساخته شد، این کلیسا یکی از سازه های معروف مالاکا است. در کنار جلن گرجا Jalan Gereja (که به عنوان کلیسای خیابان شناخته می شود) این ساختمان  با آجر های قرمز رنگ فورا  خود را نمایان می کند و از دور نیز قابل تشخیص است و دارای یک کریستال سفید بزرگ در بالای ساختمان است. این ساختمان درست در مقابل Stadhuysقرار دارد. این کلیسای مسیحی در سال 1753 به منظور جشن گرفتن یک قرن از حکومت هلندی ها در مالزی ساخته شد. داخل کلیسای جامع دست سازه هایی با قدمت بیش از 200 سال وجود دارند که شامل دستبندهای دست ساز، دکوراسیون و پلاکهایی که سربازان هلندی و مردم محلی به آنها احترام می گذارند وجود دارد.

مرکز اطلاعات کلیسای مسیحی در نزدیکی مرکز شهر چینی Malacca واقع شده است. در سراسر پل از خیابان جانکر، یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی در منطقه Stadthuys است. بسیاری از تریاشا های trishaws رنگارنگ ( که شما می توانید سوار آنها شوید) دقیقا روبه روی موزه تاریخی و موزه قوم شناسی  واقع شده است.

این منطقه در فرهنگ بابا نیونیا Baba Nyonya با خانه های با شکوه بازرگانان بابا و زیبایی حفظ شده رستوران های نویونیا  که خطوط جاده ای را محدود می کنند دبسیار دیدنی است. کلیسای مسیح کوچک است و در یک قسمت در داخل کلیسا درست در کنار درهای جلویی یک میز بلند با بروشور و لوازم مذهبی برای فروش وجود دارد. در حدود ده ردیف پله قبل از محراب اصلی وجود دارد و همه جا دارای وسایل روشنایی قدیمی و تعداد زیادی کاشی قدیمی است که به خوبی نگهداری شده اند.

علت ساخت این کلیسا توسط هلندی ها علاوه بر جشن گرفتن سالگرد 100 سالگی حکومت خود به دلیل این واقعیت بود که وقتی هلندی ها Malacca را اشغال کردند آنها هیچ مکانی برای پرستش نداشتند به جز کلیسای سنت پل که یک کلیسای کوچک است که بر روی سنت پل ساخته شده است.

بعدها، زمانی که بریتانیا Malacca را از دست هلندی ها در آورد، آنها یک فندک و زنگ را به کلیسای مسیح اضافه کردند و آن را از کلیسای پروتستان به یک کلیسای Anglican آنگلیکان تبدیل کردند. ورود به Basilica رایگان است؛ این یک ساختمان بزرگ نیست و داخل آن تاریک است ولی در عین حال راحت است،

با پله های چوبی براق تیره رنگ و محراب و کریسمس های چوبی بزرگ که بر روی دیوار آویزان است. در همین حال، در خارج از کلیسا مجموعه ای زیبا از گیاهان گلدانی و یک گروه رنگارنگ از trishaws برای گردشگران موجود است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.