شماره تماس : 23-88641720

خرید ملک در یونان 2020

 

خرید ملک در یونان 2020

 

سرمایه گذاری در یونان مانند خرید ملک و به دنبال آن اخذ اقامت یونان سال ها است که به روشی جذاب برای سرمایه گذاران مبدل شده است زیرا ضمن سرمایه گذاری در یک بازار پر سود و با آینده ای مطلوبف می توانند در یکی از زیباترین کشورهای جهان اقامت دریافت کرده و در حوزه شینگن با اجازه سفر به 26 کشور اروپایی بدون محدودیت های مرزی دست پیدا کنند.

هر چند روش های زیادی برای سرمایه گذاری در یونان در نظر گرفته شده است اما بدون تردید روش خرید ملک در یونان از همه روش های دیگر جذاب تر است و به میدانی به صورت دو سر برد هم برای کشور یونان و هم برای سرمایه گذاران تبدیل شده است. افرادی که به دنبال اقامت در یونان هستند و سرمایه کافی داشته باشند می توانند از طریق خرید ملک در یونان اقدام کنند.

در مقاله پیش رو تلاش کرده ایم تا دیدگاهی کلی در خصوص سرمایه گذاری در یونان به سرمایه گذاران و علاقمندان ارائه دهیم. قبلا لازم به توضیح است که برای یک هدف گذاری دقیق و سرمایه گذاری موفق برای خرید ملک در یونان در بهترین مناطق استفاده از دانش و تخصص کارشناسان حرفه ای اهمیت زیادی دارد. وکلای ما در موسسه حقوقی ساحل آفتاب با پشتوانه ای مانند تجربه، دانش، تخصص، مهارت و شناخت از انواع املاک و قیمت ها و بخصوص قوانین و مقررات سرمایه گذاری و خرید ملک در یونان، بهترین انتخاب برای شما در راستای یک سرمایه گذاری کم ریسک و مطمئن در یونان خواهند بود.

 

خرید ملک در یونان در سال 2020

 

ملک در یونان

به دنبال استقبال کم نظیر سرمایه گذاران برای طرح های سرمایه گذاری در یونان در ازا اقامت این کشور، در سال 2020 کشور یونان به منظور جذب بیشتر بازارهای سرمایه گذاری خارجی، قوانین و مقررات سرمایه گذاری در این کشور را شفاف تر و با سرعت بیشتری ارائه می دهد. گفتنی است که طبق آخرین تصمیمات دولت یونان، روند رسیدگی به درخواست سرمایه گذاران با سرعتی بسیار بیشتر در حال پیگیری است و طرح های سرمایه گذاری و مناطق مختلف سرمایه گذاری برای خرید ملک در یونان نیز گسترده تر شده است.

در یونان هم می توانید املاک تجاری و هم مسکونی را بدون محدودیت در سال 2020 خریداری کنید و مهم تر اینکه مالکیت تمام و کمال ملک و سرمایه را در اختیار خواهید داشت. در سال قبل طبق آمارهای ارائه شده رشد سرمایه گذاری در یونان از طرف ایرانی ها بالغ بر 2 درصد بوده است و این نشان می دهد که اخیرا درصد ایرانیانی که سرمایه گذاری در یونان را انتخاب کرده اند بیشتر شده است.

در ضمن اینکه قیمت املاک در یونان به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی بسیار مناسب تر است ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هزینه سرمایه گذاری در یونان برای خرید ملک و اخذ اقامت طلایی یونان نیز به نسبت دیگر کشور های توسعه یافته اروپا تقریبا حدود نصف است و با مبلغی در حدود 250 هزار یورو سرمایه گذاران می توانند اقامت طلایی یونان را به دست بیاورند که در ادامه در خصوص آن نیز توضیحاتی ارائه خواهد شد.

نکته مهم دیگری که در تصمیم گیری برای خرید ملک در یونان تاثیر زیادی خواهد داشت، موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی عالی یونان است. یونان در شاهراه تجاری جهان و تلاقی سه قاره اروپا، آسیا و افریقا واقع شده است و این سه قاره را از طریق مسیر های آبی و زمینی به هم اتصال می دهد. این باعث شده تا شمار زیادی از شرکت های بزرگ بین المللی و شرکت های چند منظوره بزرگ در این کشور برای شرایط عالی تجاری این کشور سرمایه گذاری های کلانی داشته باشند.

رشد اقتصادی یونان در سال های اخیر پس از دوران سخت ریاضت اقتصادی در این کشور که به دنبال بحران های مالی یونان در حدود سال 2008 تا 2013 اتفاق افتاد، نشان می دهد که سیاست های جذب سرمایه گذاری خارجی در یونان و طرح های تشویقی این کشور برای حضور بیشتر سرمایه گذاران و حمایت های جدی از آن ها ادامه دار خواهد بود و می تواند تا سال ها باعث تضمین رونق و سود برای سرمایه گذاران باشد. تنها در سال 2018 تا 2019 حدود 11 درصد سرمایه گذاری خارجی در یونان روند افزایشی داشته است.

 

روش های سرمایه گذاری در یونان در سال 2020

 

گذاری در یونان

 

یونان برای جذب سرمایه گذاری خارجی تقریبا از هر فرصتی استفاده کرده است. در این کشور مدل های سرمایه گذاری متنوعی در نظر گرفته شده است که در زیر به برخی از مهم ترین آنها اشاره خواهد شد:

  • سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات در یونان
  • سرمایه گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار یونان
  • سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری و یا صندوق های توسعه مسکن در یونان
  • سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار و راه اندازی انواع شرکت و یا کسب و کار و همچنین کار آفرینی
  • سرمایه گذاری در زمینه های مشارکتی و …

تقریبا تمامی روش های فوق مشمول دریافت اقامت یونان می شوند. روند دریافت اقامت یونان در این طرح ها کاملا متفاوت است. در برخی از روش ها سرمایه گذاران باید ضمن تایید داشتن تمکن مالی، از راه هایی مانند خرید ملک با ارزش کمتر از 250 هزار یورو و یا سرمایه گذاری با ارزش های کمتر از حد نصاب تعریف شده و در طول زمان حداقل 5 سال اقامت در یونان، می توانند اقامت دائم یونان را به دست بیاورند.

اما روش خرید ملک در یونان بهترین راه برای دریافت اقامت یونان از طریق ویزا طلایی یونان است. در این روش فرد ضمن خرید یک ملک برای مقاصد مختلف که ممکن است کاری و یا مسکونی باشد، اقامت یونان را نیز در شرایط ساده تری نیز به دست خواهد آورد.

در روش اقامت از طریق اثبات تمکن مالی اقامت اولیه 2 ساله بوده و پس از آن سه سال به سه سال تمدید میشود اما در روش اقامت طلایی و یا سرمایه گذاری حداقل 250 هزار یورو، اقامت در همان ابتدا 5 ساله خواهد بود.

 

اقامت طلایی یونان در سال 2020

 

طلایی

 

اقامت طلایی یا ویزا طلایی یونان در اصل نوعی ویزا سرمایه گذاری است. این نوع اقامت خاص افرادی است که حداقل به مبلغ 250 هزار یورو در حوزه املاک و مستغلات در یونان سرمایه گذاری و اقدام به خرید ملک می کنند. این ملک ممکن است مختص خود فرد سرمایه گذار و یا به صورت مشارکتی باشد. اما حتی اگر به صورت مشارکتی ملکی در یونان خریداری می شود باید میزان حداقل 250.000 یورو خرید برای هر خانواده و یا ورود سرمایه به یونان برای دریافت اقامت طلایی یونان رعایت شده باشد.

ویزا طلایی یونان به این مفهوم است که فرد بدون نیاز به داشتن مدرک زبان ، ارائه مدارک تحصیلی یا تمکن مالی، داشتن دعوتنامه و غیره می تواند اقامت یونان را در کمتر از چند ماه به دست بیاورد. بنابراین در روش اقامت طلایی یونان نیز سرمایه گذار از همان ابتدا یک اقامت 5 ساله دریافت میکند. اقامت اولیه در روش سرمایه گذاری در یونان برای سرمایه گذار به صورت 5 ساله صادر می شود و بعد از هر 5 سال مشروط به اینکه همچنان سرمایه برقرار باشد و ملک به فروش نرفته باشد، سرمایه گذار می تواند اقامت خود را تمدید کند.

لازم به توضیح است بعد از 7 سال سرمایه گذار می تواند برای دریافت اقامت دائم یونان اقدام کند. این اقامت شامل حال خود فرد سرمایه گذار، فرزندان زیر 18 سال و در صورت محصل بودن تا 21 سال و همسر سرمایه گذار می باشد. در خصوص دریافت اقامت برای والدین ( پدر و مادر خود و پدر و مادر همسر خود) نیز ذکر این نکته اهمیت دارد که سرمایه گذار در صورتی که اثبات کند که تمکن مالی مناسبی برای تامین هزینه های زندگی آنها نیز دارد می تواند برای آنها هم اقامت یونان را درخواست دهد.

 بعد از دریافت اقامت یونان می توانید خود را شهروند اروپایی بدانید و از مزایای زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپایی بهره مند شوید.

به صورت کلی حدود زمان رسیدگی به درخواست اقامت یونان از طریق خرید ملک در یونان را می توان 6 ماه دانست که در شرایطی مانند داشتن روابط و شناخت حوزه های قانونی که در موسسه ساحل آفتاب وجود دارد این مدت زمان نیز کمتر هم خواهد شد.

نکته مهم دیگر اینکه سرمایه گذار هیچ الزامی برای سرمایه گذاری در یک ملک خاص به ارزش 250 هزار یورو ندارد و با توجه به قیمت های مناسب و متنوعی که املاک یونان دارد ، سرمایه گذار می تواند دو تا چند ملک را در یونان خریداری و مجموع سرمایه گذاری خود را که بالغ بر 250 هزار یورو است ارائه نماید و اقامت طلایی یونان را به دست بیاورد.

آیا با خرید ملک به ارزش کمتر از 250 هزار یورو نیز اقامت یونان را می توان گرفت؟

یکی از مهم ترین سوالات سرمایه گذاران برای دریافت اقامت یونان از طریق خرید ملک با ارش کمتر از 250.000 یورو است. در این خصوص باید این نکته را اشاره کرد که شرایط دریافت اقامت برای افرادی که زیر مبلغ 250 هزار یورو در املاک یونان سرمایه گذاری می کنند فراهم است اما این روند به عنوان اعطا اقامت طلایی در نظر گرفته نمی شود و روند صدور اقامت یونان با اثبات تمکن مالی فرد انجام خواهد شد. بر این اساس فرد باید ضمن خرید ملک با ارزش های مختلف، اثبات نماید که توانایی تامین هزینه های خود و خانواده همراه خود را دارد.

 

هزینه خرید ملک در یونان در سال 2020

 

خرید ملک

 

اگر به دنبال خرید ملک در یونان و اخذ اقامت یونان با سرمایه گذاری در املاک یونان هستید حدود ارزش سرمایه گذاری و مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک در یونان را باید بدانید. خوشبختانه با توجه به ارزش با ثبات یورو می توان به راحتی هزینه های خرید ملک در یونان را به یورو تخمین زد اما برای خرید ملک به تومان هزینه ها با توجه به عدم ثبات تومان یا ریال به نسبت یورو ، ارزش گذاری کار ساده ای نیست.

به صورت کلی قیمت ملک در یونان بسته به واقع شدن ملک در هر منطقه همانند سایر نقاط جهان تعیین می شود. آتن تقریبا گران ترین شهر در یونان از نظر قیمت ملک است. جزایر یونان بعضا ارزان ترین قیمت ها را ارائه می کنند. با توجه به این توضیحات می توان اینگونه گفت که قیمت ملک در یونان از حدود 50 هزار یورو شروع شده و با قیمت بیش از 1 میلیون تا 2 یا 3 میلیون یورو نیز قیمت ملک در یونان تعیین می شود.

میانگین قیمت ملک در یونان را می توان به این شرح اعلام کرد که برای خرید یک آپارتمان یک خوابه حدود 100 تا 150 هزار یورو، برای آپارتمان دو تا سه خوابه بین 150 تا 300 هزار یورو ، برای خرید یک خانه ویلایی سه خوابه در حدود 250 تا 350 هزار یورو و برای خرید یک خانه ویلایی لوکس بین 500 تا 800 هزار یورو قیمت ملک متفاوت است. خانه های ساحلی ، آپارتمان های بزرگ و غیره نیز با ارزش کمی بیشتر قیمت گذاری می شوند.

 

مزایای خرید ملک در یونان در سال 2020

 

گفتیم که یونان یکی از بهترین کشورهای اروپایی است. این کشور توسعه یافته و بسیار پیشرفته است و هر سال شرایط این کشور بهبود بیشتری پیدا کرده است. با توجه به ارزش روز افزون ملک در یونان و قیمت مناسب ملک در این کشور با توجه به دیگر کشورهای توسعه یافته اروپایی و همچنین با در نظر گرفته شرایط استراتژیکی یونان و آب و هوای این کشور، می توان به راحتی گفت سرمایه گذاری در املاک یونان، یکی از هوشمندانه ترین سرمایه گذاری های املاک در جهان است.

اما با این حال مزایای خرید ملک در یونان را می توان به صورت زیر عنوان کرد:

  • شرایط عالی منطقه ای و اقتصادی یونان
  • آب و هوای عالی و جزایر و سواحل بی نظیر یونان که باعث رشد گردشگری بسیار زیاد در این کشور شده است.
  • دریافت اقامت یونان در کمترین زمان
  • زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپا با سطح رفاه اجتماعی بالا
  • امکان آموزش رایگان برای فرزندان
  • امکان سرمایه گذاری در حوزه های مختلف دیگر در کنار خرید ملک در یونان
  • امکان کار و یا تجارت در یونان در کنار سرمایه گذاری در املاک
  • امکان دریافت اقامت یونان برای خانواده و حتی والدین
  • داشتن حمایت های مالی بسیار قوی برای سرمایه گذاران
  • قوانین سرمایه گذاری روشن و دقیق
  • امکان مالکیت بر تمامی دارایی ها و املاک به صورت کامل
  • سفر به تمامی کشورهای منطقه شینگن و بسیاری از کشورهای دیگر جهان بدون نیاز به دریافت ویزا

 

اقامت دائم یونان با خرید ملک در یونان در سال 2020

 

دایم

 

طبق قوانین و مقررات یونان در سال 2020 سرمایه گذارانی که حداقل به ارزش 250 هزار یورو در هر یک از مناطق تحت حاکمیت یونان اقدام به خرید ملک نمایند می توانند اقامت این کشور را ابتدا برای مدت 5 سال و بعدا هر 5 سال در صورت استمرار سرمایه گذاری به دست بیاورند. این افراد بعد از 7 سال می توانند اقامت دائمی یونان را به دست بیاوند که این شامل خانواده فرد سرمایه گذار نیز می شود.

لازم به ذکر است که برای دریافت اقامت دائم یونان فرد سرمایه گذار باید با قوانین اجتماعی یونان و فرهنگ این کشور به خوبی اجین شده باشد و تا حدودی با زبان یونانی نیز آشنا شده باشد. در ضمن نداشتن سو سابقه و یا بد رفتاری نیز در طول دوره اقامت او در یونان اهمیت زیادی برای دریافت اقامت دائم یونان دارد.

در روش دیگر افرادی که سرمایه گذاری کمتری انجام می دهند و سقف سرمایه گذاری مورد نظر را برای دریافت اقامت طلایی یونان رعایت نمی کنند ابتدا یک اقامت دو ساله دریافت خواهند کرد بعد هر سه سال در صورت استمرار سرمایه گذاری می توانند اقامت خود را تمدید و بعد از 7 سال آن را به اقامت دائم تبدیل نمایند.

نکته مهمی که برای این عزیزان وجود دارد این است که برای دریافت اقامت دائم یونان از طریق سرمایه گذاری و یا ویزا طلایی، سرمایه گذار تنها در هر سال نیاز است که یک هفته یا هفت روز در یونان حضور داشته باشد و الزامی به حضور دائمی در یونان برای دریافت اقامت دائم یونان ندارد. در این طرح فرزندان شما نیز می توانند تا سن 21 سال در صورت مجرد بودن و اشتغال به تحصیل به همراه شما اقامت دائمی یونان را اخذ نمایند. یا والدین شما و والدین همسر شما نیز در صورتیکه وابستگی مالی به شما داشته باشند و شما تمکن مالی برای تامین هزینه های آنها را داشته باشید نیز می توانند اقامت یونان را به صورت دائمی با شما دریافت نمایند.

موسسه حقوقی ساحل آفتاب به عنوان برترین موسسه در حوزه های حقوقی و سرمایه گذاری بین المللی بخصوص در بازارهای اروپایی از جمله یونان، با در اختیار داشتن کادری مجرب و حرفه ای و سوابق درخشان و ارتباطات قوی و سازنده، در امر مشاوره و خدمات سرمایه گذاری در یونان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

تسلط بر امور حقوقی سرمایه گذاری در یونان، قوانین و مقررات سرمایه گذاری و خرید ملک در یونان، روش های مختلف خرید ملک و اخذ اقامت یونان، استفاده از حداکثر مزایای سرمایه گذاری و خرید ملک در یونان و دریافت اقامت همراهان در کمترین زمان از تخصص و توانایی های ویژه کادر حرفه ای ما در موسسه ساحل آفتاب است. پیشنهاد می کنیم قبل از هر گونه اقدامی به منظور دریافت بهترین اطلاعات و دقیق ترین و به روز ترین شرایط سرمایه گذاری و قوانین خرید و فروش ملک در یونان، با مشاوران ما تماش گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید و در ضمن از بند افراد سود جو نیز خود را رهایی بخشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.