شماره تماس : 23-88641720

دریاچه سنگی کاویسوس مجارستان

1__hamgardi_kavicsos-lake-32

دریاچه سنگی کاویسوس مجارستان

دریاچه کاویسوس مشهور به دریاچه سنگی  دریاچه ای با 2 کیلومتر پهنا و از دیدینی های کشور مجارستان است. این دریاچه در یکی از مناطق خوش اب و هوای جنوب بوداپست واقع شده است. فاصله این منطقه تا شهر بوداپست حدودا 30 دقیقه با خودرو می باشد. این دریاچه طبیعی نیست و در گذشته در منطقه ای که واقع شده  یک معدن سنگ قرار داشته است. دریچه سنگی به همین دلیل به این دریاچه اطلاق می شود.

دریاچه کاویسوس مجارستان به دلیل دارا بودن صدها جزیره زیبا زبانزد شده و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. پلیس محلی مجارستان عکس های زیاد هوایی را از این جزایر ثبت و در معرض دید همگان قرار داده و این موضوع برای جذب گردشگر به این منطقه بی تاثیر نبود. معدن سنگی که در این منطقه بود حدودا بیست سالی می شود که جمع شده ، تونل های ان با اب باران پر شده  و امروزه تنها دریاچه ای زیبا را در این منطقه می بینید.

جالب تر اینکه حیات وحش و طبیعت بکری در این منطقه به وجود امده و مناطر زیبایی را خلق کرده است.

این دریاچه جز بخش های خصوصی مجارستان می باشد که یک شرکت خصوص ان را اداره می کند. در تمامی جزایر این دریاچه انواع خانه های کوچک و بزرگ ساخته شده و تعداد انها به بالغ بر صد ها خانه می رسد.این خانه های برای تفریحگاه های تابستانی و یا کلبه ماهیگیران مورد استفاده قرار می گیرند با این حال سالیانه حدود 70 خانواده در این خانه ها زندگی می کنند.

دریاچه کاویسوس مجارستان یکی از مناطق جزیزه سپل است. جزیره سپل بزرگترین جزیره بر روی رودخانه فوق العاده دانوب می باشد. دولت مجارستان دسترسی به این دریاچه را به راحتی ممکن کرده است و انواع خطوط زمینی و ریلی را برای رسیدن به این جزیره تعبیه کرده است.

دیدن این جزیره به عنوان یک بعدظهر عالی در تفریح شما به مجارستان پیشنهاد می شود. اگر اهل طبیعت و دیدنی ها بکر باشید و از اب و هوای عالی لذت می برید بی شک این منطقه شما را ذوق زده خواهد کرد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
تلگرام
واتساپ
ایمیل

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.